اخبار دنیای رمز ارزها

عدم همکاری بانک‌های بریتانیا با شرکت‌های ارز دیجیتال

4

خبرگزاری بلومبرگ به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرده است که شرکت‌های رمزنگاری در دسترسی به خدمات بانکی در بریتانیا با مشکلاتی مواجه هستند. زیرا تعداد بسیار کمی از بانک‌های بریتانیا با شرکت‌های رمزنگاری کار می‌کنند و همان بانک‌ها هم درخواست تحویل اسناد و اطلاعات بیشتر درباره نحوه نظارت بر تراکنش‌های مشتریان دارند.

به همین خاطر شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارز با چالش‌هایی مانند رد شدن درخواست‌ها، مسدود شدن حساب‌ها و کاغذبازی بسیار زیاد مواجه شده‌اند. به گونه‌ای که حتی از دولت ریشی سوناک نیز شکایت کرده‌اند، زیرا وضعیت آن‌ها در هفته‌های گذشته بدتر شده است.
تام داف گوردون، معاون سیاست بین‌الملل در کوین‌بیس (Coinbase) به خبرنگاران بلومبرگ گفت: «واکنش بانکی بریتانیا حادتر از واکنش اتحادیه اروپا بوده است. تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ایجاد چارچوبی برای دارایی‌های دیجیتال باعث شده تا بانک‌ها ترجیح دهند در کشورهای دیگر به همکاری با شرکت‌های رمزنگاری بپردازند.» 
طبق داده‌های PitchBook تاکنون در سال 2023، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دارایی دیجیتال در بریتانیا ۹۴درصد کاهش داشته و به ۵۵میلیون دلار رسیده است، این در حالی است که در سایر کشورهای اروپایی، ۳۱درصد افزایش داشته است.
شرکت‌های رمزنگاری برای حفظ فعالیت‌های تجاری در بریتانیا به ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت مانند BCB Payments و Stripe روی می‌آورند.
 
 
 
 
Leave A Reply

Your email address will not be published.