اخبار دنیای رمز ارزها

آشنایی با 10 اشتباه رایج تریدرهای تازه کار

31

در سال‌های اخیر افراد زیادی از سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال استقبال کرده‌اند. دستیابی به سود بالا در مدت زمان کوتاه، دسترسی مستقیم و بی واسطه به سرمایه و همچنین از مهم‌ترین دلایل جذاب برای حضور افراد در کریپتوکارنسی است.

از طرف دیگر، برای کسانی که به تازگی وارد این حوزه می‌شوند حضور در دنیای رمز ارزها می‌تواند سخت و چالش برانگیز باشد. به همین خاطر آن‌ها ممکن است در معاملات خود دچار خطا و اشتباه شوند. اشتباهاتی که آن‌ها را از دستیابی به اهدافشان باز می‌دارد. از آنجایی که ممکن است عواقب این اشتباه ها جبران ناپذیر باشد و منجر به از دست رفتن سرمایه افراد شود، ما قصد داریم تا ۱۰ اشتباه رایج تریدرها را به شما معرفی کنیم. پس حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اشتباه های رایج تریدرهای تازه کار

اشتباه های رایج تریدرهای تازه کار

متاسفانه تریدرهای تازه کار اغلب درک درستی از بازارها و چگونگی ایجاد یک استراتژی معاملاتی مناسب ندارند. به عبارت دیگر، بسیاری از تریدرهای تازه کار همان اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که آن‌ها را از دستیابی به اهداف خود باز می‌دارد. ۱۰ اشتباه رایج تریدرها عبارت است از:

۱- یک برنامه یا استراتژی معاملاتی مشخص ندارند.

استراتژی‌های معاملاتی مجموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل هستند که نحوه ورود و خروج از معاملات و همچنین نحوه مدیریت ریسک را به سرمایه‌گذاران آموزش می‌دهند. بسیاری از تریدرهای تازه کار بدون توجه به برنامه یا استراتژی مشخص وارد معاملات رمز ارزها می‌شوند. برای مثال ممکن است به طور ناگهانی و بدون داشتن هدفی مشخص وارد معاملات شده و از آن خارج شوند. در این صورت به خاطر اینکه ممکن است تصمیم گیری‌های آن‌ها احساسی و از روی هیجان باشد، تصمیمات آن‌ها می‌تواند شکست‌های بزرگی را برای آن ها در پی داشته باشد. 

۲- بیش از حد و حساب نشده در یک معامله ریسک می‌کنند.

یکی از اشتباه های رایج تریدرهای تازه کار این است که توانایی های خود را بیش از حد ارزیابی می‌کنند. اگر تریدرها درک صحیحی از توانایی‌ها و قابلیت‌های خود نداشته باشند ممکن است سرمایه خود را در یک معامله به خطر بیندازند و با زیان‌های قابل توجهی روبرو شوند. به عبارت دیگر، نداشتن مدیریت ریسک مناسب می‌تواند منجر به عواقب جبران‌ناپذیری شود.

۳- درصد زیادی از سرمایه خود را وارد بازار کریپتو می‌کنند. 

گاهی اوقات تریدرهای تازه کار درصد زیادی از سرمایه خود را در یک معامله قرار می‌دهند. در این صورت اگر بازار دچار رکود شود یا ارزش رمز ارز های خریداری شده سقوط کند، افراد دچار خسارات جبران ناپذیری خواهند شد.

استراتژی معاملاتی نادرست تریدر های تازه کار

۴- رفتار هیجانی دارند و احساسات خود را کنترل نمی‌کنند.

اگر تریدرهای تازه کار معاملات خود را بر مبنای احساساتی مانند ترس یا طمع پیش ببرند، نمی‌توانند تصمیم گیری صحیحی داشته باشند. واضح است که در طولانی مدت تصمیم گیری‌های ضعیف منجر به شکست می‌شوند.

۵- به اخبار و تحلیل های بازار توجه نمی‌کنند.

اگر تریدرها به اخبار و تحلیل های بازار توجه نکنند،‌نمی‌توانند سرمایه گذاری مطمئنی را داشته باشند و این موضوع منجر به از دست رفتن فرصت ها و سرمایه آن‌ها می‌شود.

۶- در معاملات صبر کافی ندارند.

اگر تریدرها در انجام معاملات خود صبور نباشند، خیلی زود از معاملات خارج می‌شوند و ممکن است این تصمیم زیان‌های جبران‌ناپذیری را برای آن‌ها در پی داشته باشد.

۷- نسبت به بازار رمز ارزها دانش کافی ندارند.

اگر تریدرهای تازه کار دانش کافی در مورد معاملات و بازار نداشته باشند و در رابطه با چگونگی خواندن الگوهای نمودار و سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال اطلاعی نداشته باشند، نمی‌توانند در بازار رمز ارزها موفق شوند.

تریدر های تازه کار در یک معامله ریسک نا بجا می کنند

۸- صرافی مناسبی را انتخاب نمی‌کنند.

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در بازار رمز ارزها، انتخاب صرافی مناسب است؛ زیرا تأثیر قابل توجهی بر تجربه معاملاتی تریدرها دارد. ممکن است تریدرهای تازه کار به دلیل تجربه نداشتن در این حوزه، صرافی مناسبی را برای انجام معاملات خود انتخاب نکنند. در این صورت ممکن است:

  • دسترسی محدودی به بازارها و دارایی‌های خود داشته باشند،‌ زیرا برخی از صرافی‌ها فقط تعداد محدودی از رمز ارزها را ارائه می‌دهند.
  • کارمزد بالایی را پرداخت کنند،‌ زیرا برخی از صرافی ها ممکن است سطح نقدینگی بالایی نداشته باشند و کارمز بالایی را از کاربران خود دریافت کنند. به همین خاطر نمی‌توان در این صرافی با بودجه‌ محدود معامله کرد.
  • امنیت سرمایه آن‌ها در خطر باشد،‌ زیرا برخی از صرافی ها تدابیر امنیتی قوی ندارند و این موضوع می‌تواند امنیت سرمایه افراد را در معرض خطر قرار دهد. تریدرهای تازه کار باید صرافی‌های معتبر و باسابقه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. 
  • پشتیبانی مناسبی از مشتریان صورت نگیرد. در این صورت، کاربران نمی‌توانند در مواقع نیاز از کمک آن‌ها استفاده کنند.

با توجه به موارد مطرح شده، مهم است که تریدرهای تازه کار پس از انجام تحقیقات گسترده نسبت به انتخاب صرافی اقدام کنند.

۹- توقعات واقع بینانه‌ای ندارند.

افرادی که به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال می‌شوند، ممکن است انتظارات واقع بینانه‌ای از این حوزه نداشته باشند؛ برای مثال، عده‌ای از آن‌ها انتظار دارند به سرعت به سود برسند؛ اما تجارت در دنیای رمز ارزها یک فعالیت چالش برانگیز است که برای موفقیت در آن نیاز به زمان و تلاش دارد.

۱۰- درگیر FOMO می‌شوند.

FOMO به معنای «ترس از دست دادن» است که در بسیاری از مواقع، تریدرهای تازه کار به آن مبتلا می‌شوند؛ به عبارت دیگر، تریدرهای تازه کار تصور می‌کنند اگر معامله‌ای انجام ندهند، یک فرصت سودآور را از دست می‌دهند. ابتلا به FOMO می‌تواند منجر به تصمیمات احساسی و غیرمنطقی شود؛ مانند خرید سهام بدون تحقیق مناسب یا فروش زودهنگام.

کسانی که ترس از دست دادن سهام خود را دارند، همچنین ممکن است برای مدت طولانی از فروش سهام خودداری کنند، به این امید که تغییرات بازار به نفع آن‌ها اتفاق بیفتد. تریدرهای تازه کار باید FOMO را بشناسند و آن مدیریت کنند، زیرا این موضوع می‌تواند سرمایه آن‌ها را با زیان‌های مالی قابل توجهی مواجه کند.

تریدر های تازه کار درگیر FOMO می‌شوند

آشنایی با اشتباه های رایج تریدرهای تازه کار؛ راهی مطمئن برای موفقیت در بازار کریپتو

افرادی که به تازگی وارد دنیای ارز دیجیتال و بازارهای مالی می‌شوند، ممکن است به دلایل مختلفی دچار اشتباه شوند؛ اشتباهاتی که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای آن‌ها در پی داشته باشد. به همین خاطر ما در این مقاله ۱۰ مورد از رایج ترین اشتباه های تریدرها را معرفی کردیم تا اگر شما نیز به کار با رمز ارزها علاقه مند هستید، با در نظر گرفتن آن‌ها مسیر موفقیت در بازار ارز دیجیتال را برای خود هموار کنید.

مهم است که به خاطر داشته باشید تجارت یک فعالیت پرخطر است و برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق زمان و تلاش لازم است. حضور در دنیای کریپتو می تواند سخت و دلهره آور باشد، اما با دانش و درک درست از روند بازار، هرکسی می‌تواند به یک سرمایه گذار موفق تبدیل شود. با آموزش و تمرین نظم، صبر و مدیریت ریسک می‌توانید در معاملات خود موفق ظاهر شوید و از حضور در دنیای کریپتو لذت ببرید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.