اخبار دنیای رمز ارزها

ایردراپ چیست؟ دریافت ارز دیجیتال رایگان با Airdrop

25

کاربرانی که در بازارهای ارز دیجیتال فعالیت دارند، در بستری که بر مبنای فناوری بلاکچین پایه گذاری شده است به انجام تراکنش‌های مالی می‌پردازند. گاهی اوقات علاوه بر تراکنش‌هایی که توسط خود آن‌ها صورت می‌گیرد، پدیدآورندگان یا صاحب رمز ارز و همچنین وب سایت‌های مرتبط با آن‌ها به توزیع رایگان توکن می‌پردازند. این فرایند که ایردراپ نام دارد، در لغت به معنای «رها کردن در هوا» است.

ایردراپ در واقع به معنای توزیع رایگان توکن به کیف پول افراد است. این فرآیند اغلب با هدف حفظ کاربران ارزهای دیجیتال و همچنین بازاریابی و جذب مشتریان بیشتر برای خرید رمز ارزها است. با توجه به حضور گسترده افراد در بازار ارزهای دیجیتال و استقبال روزافزون آن‌ها از حوزه بلاکچین، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بررسی کامل یکی از مهم‌ترین مفاهیم آن یعنی فرایند ایردراپ و شرایط لازم برای برخورداری از آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

ایردراپ چیست و چگونه کار می‌کند؟

ایردراپ یک روش بازاریابی در دنیای کریپتو است که از طرف صاحبان ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. این فرایند شامل ارسال رایگان توکن ها به کیف پول کاربران و معامله گران ارزهای دیجیتال است.

در اکثر مواقع صرافی های ارز دیجیتال یا شرکت‌هایی که به تازگی فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده‌اند، برای جذب مشتری به ایردراپ می‌پردازند. گاهی نیز این کار از طرف ارائه دهندگان خدمات رمز ارز و کیف پول یا شرکت‌هایی صورت می‌گیرد که قصد دارند از وفاداری کاربران خود تقدیر کنند.

ایردراپ چیست و چگونه کار می‌کند؟

اگر فرایند ایردراپ از سوی شرکت‌های فعال در حوزه بلاکچین و به منظور تبلیغ استفاده از خدمات آن‌ها صورت گیرد، توکن‌ها بدون اعلام قبلی و به صورت رایگان به کیف پول آن‌ها واریز می‌شود. بنابراین کاربران در این حالت نه از زمان واریز توکن اطلاع دارند و نه از مقدار آن.

در حالت دیگر، اگر این فرایند از طرف شرکت‌های تازه تاسیس اتفاق بیفتد و به منظور جذب مخاطب صورت بگیرد، آن‌ها با اطلاع قبلی و به صورت رایگان توکن ها را به کیف پول افراد واریز می‌کنند.

ولی آیا تمام کاربران دنیای کریپتو می‌توانند توکن‌های رایگان را دریافت کنند؟

برای آنکه فردی بتواند صاحب توکن رایگان شود، باید از شرایطی برخوردار باشد که در قسمت بعد به توضیح آن می‌پردازیم.

شرایط لازم برای دریافت ارز دیجیتال رایگان 

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که علاقه‌ای به دریافت رایگان توکن نداشته باشد؛ به همین خاطر افراد زیادی وجود دارند که تمایل دارند در طرح‌های ایردراپ رایگان شرکت کنند. در همین راستا، شرایطی از سوی صرافی‌های ارز دیجیتال و شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارز مطرح شده است تا افراد در صورت دارا بودن آن‌ها، بتوانند از توکن رایگان بهره‌مند شوند. این شرایط عبارتند از:

  • اولین شرط لازم برای برخورداری از توکن رایگان داشتن کیف پول کریپتو کارنسی است؛ زیرا در فرایند ایردراپ، توکن‌ها به کیف پول افراد واریز می‌شوند.

از آنجایی که حدود ۸۰ درصد از تمام توکن‌های موجود در بازار ارز دیجیتال، از شبکه اتریوم تغذیه می‌کنند و اغلب توکن‌های رایگان از نوع اتریوم هستند، بهتر است افراد کیف پولشان از نوع اتریوم باشد.

 

  • فرایند ایردراپ در رابطه با کیف پول‌هایی صورت می‌گیرد که کاربرانشان فعالیت بالایی داشته باشند؛ این تصمیم به منظور جلوگیری از سوءاستفاده کاربرانی گرفته شده است که با هدف دریافت توکن رایگان کیف پول های متعدد می‌سازند و فعالیتی در آن‌ها ندارند.

 

  • یکی دیگر از شروط لازم برای دریافت توکن رایگان، ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند توییتر، تلگرام، لینکدین و فیس بوک است. چرا که صرافی‌های ارز دیجیتال و شرکت‌های فعال در این حوزه از کاربران می‌خواهند تا به منظور توسعه کسب و کار خود، در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ ارزهای دیجیتال آن‌ها بپردازند. به همین ترتیب کاربران به عنوان پاداش توکن های رایگان دریافت می‌کنند. 

 

  • علاوه بر ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، ساخت نشانی ایمیل و انجام فعالیت‌های بازاریابی در این بستر نیز از شرایط لازم برای برخورداری از توکن رایگان است.

رایج ترین انواع ایردراپ کدامند؟

رایج ترین انواع ایردراپ کدامند؟

فرایند ایردراپ راهی نوین و پرطرفدار برای دریافت توکن بدون خرید آن است. از رایج ترین ایردراپ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایردراپ انحصاری / Exclusive airdrop

ایردراپ های انحصاری به کاربرانی تعلق می‌گیرند که فعالیت چشمگیر و موفقی در آن پروژه یا جامعه خاص دارند.

  • ایردراپ بونتی / Bounty airdrop

کاربران دنیای ارز دیجیتال برای دریافت ایردراپ بونتی باید در فعالیت‌های تبلیغاتی سازمان‌ها شرکت کنند. فعالیت‌هایی مثل گذاشتن پست در شبکه‌های اجتماعی و صحبت در مورد حوزه بلاکچین و رمز ارزها، ساخت خبرنامه‌های الکترونیکی و حضور در انجمن‌ها و رویدادهای بازاریابی.

  • ایردراپ استاندارد / Standard airdrop

شرکت‌ها و سازمان‌ها به منظور اهداف بازاریابی و برای تبلیغ رمز ارزهای خود اقدام به ایردراپ استاندارد می‌کنند. کاربرانی که تمایل دارند از طریق ایردراپ استاندارد 

  • هلدر ایردراپ / Holder airdrop

در این نوع از ایردراپ، دارای کیف پول افراد در یک بازه زمانی خاص بررسی می‌شود و بر اساس میزان دارایی آن‌ها در آن بازه زمانی، می‌توانند درخواست دریافت ایردراپ دهند.

مزایا و معایب ایردراپ

برخورداری از توکن رایگان اتفاق جذابی است که هر فرد علاقه مند به حوزه کریپتو را سر ذوق می‌آورد. این فرایند که با نام ایردراپ شناخته می‌شود، دارای مزایا و معایبی است که در این بخش به طور کامل به بیان آن‌ها می‌پردازیم:

مزایای ایردراپ

اصلی ترین ویژگی ایردراپ که مزیت بزرگ و شناخته شده آن محسوب می‌شود، فراهم کردن موقعیتی برای دریافت رایگان توکن و تقویت کیف پول افراد است. اما علاوه بر این، دارای مزایای دیگری نیز می‌باشد. مزیت‌هایی همچون

  • شرکت های تازه تاسیس که به تازگی فعالیت خود را در حوزه کریپتو آغاز می‌کنند،‌ برای معرفی کسب و کار خود به دیگران از فرایند ایردراپ استفاده می‌کنند. در واقع فرایند ایردراپ روشی جدید برای تاثیرگذاری بیشتر بر ذهن مشتریان است.

 

  • فرایند ایردراپ یکی از روش‌های مقرون به صرفه و ایده‌آل بازاریابی برای شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال است تا بتوانند از این طریق به جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی بپردازند. این اتفاق به ویژه در جهت رشد و گسترش شرکت‌های تازه تاسیس می‌تواند موثر باشد.

 

  • از طریق فرایند ایردراپ، توکن‌ها به طور گسترده در میان سرمایه گذاران فعال در حوزه کریپتو توزیع می‌شود. به همین خاطر توان رقابت افراد در این حوزه افزایش می‌یابد و می‌توانند به تراکنش‌های بیشتری بپردازند. در نهایت، بازار کریپتو کارنسی با رونق بالایی مواجه می‌شود. این پروسه اتفاقی است که در بازار آزاد مالی مشاهده نمی‌شود. 

 

  • ایردراپ‌ها می‌توانند به NFT تبدیل شوند و به عنوان پروژه‌هایی درآمدزا محسوب شوند.

معایب ایردراپ

فرایند ایردراپ در کنار مزایای ارزشمندی که دارد دارای معایبی نیز می‌باشد. مانند

  • برخی ایردراپ ها امن نیستند و ممکن است به هدف کلاهبرداری انجام شوند. یکی از شناخته شده ترین انواع کلاهبرداری، فرایند «دامپ و پامپ» است که به موجب آن شرکت‌ها مقداری توکن را به کیف پول افراد واریز می‌کنند و هنگامی که قیمت ارز دیجیتال آن‌ها در اثر تبلیغات و استقبال مردم افزایش پیدا کرد، بیشتر توکن های خود را می‌فروشند و قیمت آن رمز ارز به شکل چشمگیری سقوط می‌کند. 

 

  • اگر کاربران برای دریافت توکن‌های خود مجبور باشند اقدام خاصی را انجام دهند، فضا برای کلاهبرداری شرکت فرستنده ایردراپ فراهم می‌شود و می‌توانند به برداشت توکن از کیف پول افراد و به طور کلی سوءاستفاده از حساب آن‌ها بپردازند.

 

  • گاهی نیز توکن‌هایی که از طریق فرایند ایردراپ به کیف پول افراد واریز می‌ؤوند از حجم نقدینگی کافی برخوردار نیستند و در عمل ارزش خاصی ندارند.

آیا همه ایردراپ ها امن هستند؟

آیا همه ایردراپ ها امن هستند؟

از آنجایی که برخی از ایردراپ‌ها ممکن است به قصد کلاهبرداری انجام شوند، لزوماً همه ایردراپ‌ها امن نیستند. به همین خاطر باید هنگام دریافت توکن رایگان، به چند نکته توجه کنید:

  • اگر برای دریافت توکن رایگان نیاز به عضویت در وب سایت بود، با ایمیلی بجز ایمیل اصلی عضو شوید.

 

  • بدون شناخت کافی در پروژه‌های دریافت ایردراپی که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شوند شرکت نکنید. ممکن است آن پروژه اسکم (کلاهبرداری) باشد و از اطلاعات شخصی شما سوء استفاده کند.

 

  • بدون شناخت کافی نسبت به نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی که شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال معرفی می‌کنند اقدام نکنید.

 

نحوه برداشت توکن از ایردراپ

تقریبا یک هفته زمان می‌برد تا از طریق فرایند ایردراپ،‌ توکن‌ها وارد کیف پول‌های کریپتو کارنسی شوند. افراد برای اطلاع پیدا کردن از توکن های واریز شده به کیف پولشان می‌توانند به وب سایت اتر اسکن (Etherscan)  مراجعه کنند و آدرس کیف پول اتریوم خود را در قسمت مربوطه وارد کنند. سپس می‌توانند از کیف پول خود توکن برداشت کنند یا به انجام تراکنش‌های مالی بپردازند.

 

 

ایردراپ؛ مهم ترین راه برای دریافت رایگان ارز دیجیتال

افرادی که در حوزه بازارهای دیجیتال فعالیت دارند،‌ همواره فعالیت‌های خود را در جهت دریافت سود بیشتر تنظیم می‌کنند. یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توان بدون صرف هزینه مالی و زمانی گزاف به سود دست پیدا کرد، دریافت توکن رایگان از طریق فرایند ایردراپ است. این فرایند می‌تواند هم از سوی شرکت‌های تازه تاسیس در حوزه کریپتو صورت گیرد و هم از طرف شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارز. اگر کاربران نکات امنیتی را رعایت کنند و امکان سوءاستفاده کلاهبرداران از کیف پول خود را به حداقل برسانند، ایردراپ می‌تواند فرایندی برد-برد باشد که هم برای کاربران فعال در حوزه بازارهای مالی سودمند است و هم برای کسب و کارهای فعال در حوزه کریپتو کارنسی.

با توجه به استقبال بالای افراد و شرکت‌های فعال در حوزه کریپتو از فرایند ایردراپ، ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را به طور کامل با این پدیده جذاب و پرطرفدار آشنا کنیم. اگر فرایند ایردراپ برای شما هم جالب بود، می‌توانید با فراهم کردن شرایط لازم برای دریافت توکن رایگان نسبت به آن اقدام کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.