اخبار دنیای رمز ارزها

نکات امنیتی در ارتباط با ایردراپ ها که باید بدانید

32

ایردراپ فرایندی است که طی آن شرکت‌های ارز دیجیتال توکن‌ها یا کوین‌ها را بین دارندگان یک ارز بلاک چین خاص مانند بیت کوین یا اتریوم توزیع می‌کنند. این فرایند معمولاً به صورت رایگان انجام می‌شود و علاوه بر دریافت پاداش مالی برای مردم، به عنوان نوعی استراتژی بازاریابی برای آشنایی افراد با پروژه شرکت‌ها نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل فرایندی برد-برد است و افراد زیادی از آن استقبال می‌کنند.

اما استفاده از ایردراپ در کنار مزایایی که دارد، می‌تواند مشکل آفرین نیز باشد. بنابراین به عنوان دریافت کننده ایردراپ باید نکات امنیتی مهمی را در نظر بگیریم تا در صورت استفاده از آن با مشکل مواجه نشویم.

به همین خاطر ما در این مقاله مهم ترین نکات امنیتی در ارتباط با ایردراپ را به شما آموزش می‌دهیم. حتماً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مهم‌ ترین نکات امنیتی در ارتباط با ایردراپ

مهم‌ ترین نکات امنیتی در ارتباط با ایردراپ

با وجود اینکه ایردراپ‌ها هم برای اهداف بازاریابی و برندینگ شرکت‌های ارز دیجیتال بستری مناسب را فراهم می‌کنند و هم برای مردم جذابیت دارند، استفاده از آن‌ها ممکن است مشکلاتی را برای افراد به همراه داشته باشد. برای مقابله با این مشکلات و کلاهبرداری‌ها باید به نکات امنیتی زیر توجه کنیم:

۱- از اعتبار شرکت‌های ارائه دهنده ایردراپ مطمئن شوید.

قبل از ارائه اطلاعات شخصی به شرکت‌های ارز دیجیتال، در مورد اعتبار پروژه و افراد یا سازمان‌های مرتبط با آن به طور کامل تحقیق کنید.

۲- هیچوقت با کیف پول اصلی خود در پروژه‌های ایردراپ شرکت نکنید.

شرکت‌ها با در اختیار داشتن آدرس کیف پول شما می‌توانند دارایی‌های ارز دیجیتال شما را مشاهده کنند و با روش‌های مانند فیشینگ نسبت به هک آن اقدام کنند. بنابراین یک آدرس جدید مخصوص برای ایردراپ ایجاد کنید.

۳- اطلاعات شخصی خود را به اشتراک نگذارید.

در هیچ ایردراپی که شما را ملزم به دادن اطلاعات خصوصی خود می‌کند شرکت نکنید، زیرا این یک تاکتیک رایج برای کلاهبرداری است. به همین خاطر برای شرکت در ایردراپ تنها اطلاعات لازم را ارائه دهید و هرگز اطلاعات خصوصی و حساس خود را به اشتراک نگذارید.

۴- مطمئن شوید که در وب سایت اصلی ثبت نام می‌کنید.

مطمئن شوید که وب‌ سایت یا پلتفرمی که اطلاعات خود را به آن ارائه می‌دهید، قانونی است و یک وب‌ سایت فیشینگ نیست.

۵- نسبت به پیشنهادات عجیب و نامعقول شک کنید.

مراقب پیشنهادات عجیب و غریب ایردراپ‌ها باشید؛ حتی اگر به نظر می‌رسد این پیشنهادات از سوی منابع قانونی باشد.

چه کسانی می‌توانند ایردراپ دریافت کنند؟

۶- نرم افزار و دستگاه‌های خود را به جدیدترین ابزارهای امنیتی مجهز کنید. 

بر روی کامپیوتر، تلفن همراه و سایر دستگاه‌های خود جدیدترین و معتبرترین آنتی ویروس‌ها را نصب کنید.

۷- از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.

اگر مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال دارید، برای حفظ امنیت آن از یک کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.

چه کسانی می‌توانند ایردراپ دریافت کنند؟

اینکه چه کسی می‌تواند ایردراپ را دریافت کند، بسته به شرایط و ضوابط خاصی که از طرف پروژه‌ها یا سازمان‌های ارائه دهنده ایردراپ تعیین می شود متفاوت است. با این حال، تعدادی از رایج‌ترین معیارهایی که افراد برای دریافت ایردراپ باید از آن‌ها برخوردار باشند عبارتند از:

  • داشتن مقدار مشخصی از یک ارز دیجیتال خاص.
    برای مثال،‌ ممکن است یک پروژه نیاز داشته باشد که شما تعداد معینی بیت کوین، اتریوم یا توکن بومی خود را برای دریافت ایردراپ در کیف پول خود اختیار داشته باشید.
  • شرکت در فعالیت‌های اجتماعی مانند اشتراک‌ گذاری پست‌های رسانه‌‌های اجتماعی یا معرفی به دوستان
  • عضویت در یک گروه خاص
    برخی از پروژه‌ها ممکن است ایردراپ‌ها را تنها میان اعضای گروه خود توزیع کنند.

 

توجه: در برخی از پروژه‌ها، هر کسی که دارای یک ارز دیجیتال خاص است می‌تواند در ایردراپ آن‌ها شرکت کند. در حالی که برخی دیگر ممکن است معیارهای سخت‌گیرانه‌تری داشته باشند.

چرا شرکت‌ها از ایردراپ استفاده می‌کنند؟

چرا شرکت‌ها از ایردراپ استفاده می‌کنند؟

همانطور که گفتیم، شرکت‌های ارز دیجیتال به منظور معرفی پروژه‌های خود از فرایند ایردراپ استفاده می‌کنند. علاوه بر این، استفاده از ایردراپ برای شرکت‌ها مزایای دیگری نیز دارد؛ مواردی مثل 

۱- ارائه پاداش به کاربران فعال و تشویق آن‌ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود (وفادارسازی کاربران)

۲- توزیع عادلانه رمز ارزها و مقابله با کسب سودهای کلان توسط غول‌های بازار ارز دیجیتال

۳- کسب اطلاعات دقیق‌تر از جامعه آماری کاربران

در واقع مهم‌ترین هدف ایردراپ این است که به دارندگان فعلی یک ارز دیجیتال خاص برای حمایت آن‌ها پاداش داده شود و کاربران جدید را به خرید و نگهداری از این رمز ارز تشویق کند. 

تفاوت ایردراپ با عرضه اولیه

شرکت‌های ارز دیجیتال در هنگام عرضه اولیه از افراد می‌خواهند تا مبلغی را در پروژه جدید سرمایه‌ گذاری کنند؛ ولی یکی از مهم‌ترین مزایای ایردراپ این است که در اغلب مواقع برای شرکت در آن نیازی به پرداخت پول نیست و این فرایند به صورت رایگان انجام می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های ایردراپ با عرضه اولیه در ماهیت آن‌ها است؛ ایردراپ اغلب به منظور بازاریابی و آشنایی افراد با پروژه‌ها و حفظ کاربران فعال است؛ ولی در عرضه اولیه، شرکت‌ها کاربران خاص خود را دارند و تلاشی در جهت بازاریابی خود نمی‌کنند.

لذت تجربه‌ای نو در بازار رمز ارز با رعایت نکات امنیتی در ارتباط ایردراپ

ایردراپ فرایندی است که به توزیع یک رمز ارز رمزنگاری شده یا کوین به تعداد زیادی آدرس کیف پول می‌پردازد و یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای دستیابی شرکت‌ها به اهداف برندینگ، استفاده از ایردراپ است. با توجه به مزایای ایردراپ، در سال‌های اخیر هم شرکت‌های ارز دیجیتال و هم مردم از‌ آن استقبال کرده‌اند. در این میان، از آنجایی که همه ایردراپ‌ها قانونی نیستند و برخی ممکن است کلاهبرداری باشند، مهم است که قبل از شرکت در مورد صحت ایردراپ تحقیق کنید و در هنگام استفاده از آن نکات امنیتی را رعایت کنید.

به همین خاطر ما در این مقاله به مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نکات امنیتی در ارتباط با ایردراپ پرداختیم. شما با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید در هنگام شرکت در ایردراپ از دارایی‌های خود محافظت کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.