اخبار دنیای رمز ارزها

معرفی صرافی Kucoin؛ آموزش ثبت نام و کار با صرافی کوکوین

56

برای فعالیت در کریپتو کارنسی می‌توان از صرافی‌ها یا کیف‌پول‌های رمزارزی استفاده کرد. صرافی‌ها معمولا امکانات و قابلیت‌های بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهند. در میان پلتفرم‌های معاملاتی موجود، صرافی کوکوین توانسته ظرف مدت نسبتا کوتاهی محبوبیت قابل توجهی را برای خود کسب کند.

گرچه این صرافی دسترسی کاربران ایرانی را مسدود کرده است اما مزایا و سرویس‌های متنوع صرافی Kucoin باعث شده تا تعداد زیادی از فعالان این حوزه در کشورمان همچنان از خدمات این بستر رمزارزی استفاده می‌کنند.

صرافی کوکوین چیست؟

صرافی کوکوین یکی از جدیدترین پلتفرم‌های معاملاتی در کریپتو کارنسی است که به سرعت بین فعالان این حوزه محبوب شده است. این صرافی هنگ‌کنگی در سال ۲۰۱۷ طراحی شد. میشل گان (Michael Gan) و اریک دان (Eric Don) دو نفر از اعضای اصلی تیم طراحی این صرافی بودند.

کارمزدها در صرافی کوکوین

صرافی کوکوین تمرکز ویژه‌ای روی کاهش هزینه کارمزدها دارد. این صرافی در برخی مواد کاربران را از پرداخت کارمزدهای اضافی معاف کرده است. برای مثال برای سپرده‌گذاری رمزارز نیازی به پرداخت کمیسیون صرافی نیست و تنها کارمزد شبکه (بلاک چین) باید پرداخت شود. همچنین برداشت یا واریز به حساب نیز از طرف صرافی شامل کارمزد نخواهد شد. بدین ترتیب صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های بلندمدت صورت خواهد گرفت. این موضوع برای تریدرها و کاربرانی که اهل سرمایه‌گذاری روی چندین ارز دیجیتال متفاوت هستند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

خدمات و ویژگی‌های صرافی کوکوین

کوکوین نیز مانند بایننس رمزارز بومی توسعه داده است. توکن بومی این صرافی با نماد KSC معرفی شده و کوکوین شیرز (Kucoin Shares) نام دارد. این رمزارز برای پرداخت کارمزدهای صرافی قابل استفاده است. در صورت استفاده از توکن KSC برای پرداخت کارمزدها، تخفیف‌های قابل توجهی به کاربر تعلق خواهد گرفت. این قابلیت نیز برای تریدرها می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

از جمله خدمات و سرویس‌های این صرافی نیز می‌توان به ترید اسپات، ترید فیوچرز، لندینگ (Lending) یا وام‌دهی، استیک (Stake) یا سپرده‌گذاری، کسب سود در ازای هولد رمزارز بومی، لاتاری، بازار NFT، خرید رمزارز با ارز فیات، معاملات همتا به همتا (P2P) و … اشاره کرد.

مزایا صرافی کوکوین

یکی از مهمترین مزیت‌های این صرافی، گستره وسیع ارائه خدمات است. صرافی Kucoin از ۸ میلیون کاربر فعال پشتیبانی می‌کند. این کاربران از بیش از ۲۰۰ کشور مختلف وارد صرافی کوکوین می‌شوند و به مبادله رمزارز می‌پردازند.

رابط کاربری صرافی کوکوین بسیار ساده و جذاب است و همچنین در بخش سوالات پرتکرار، پاسخ بسیاری از ابهامات و مشکلات ارائه شده است. در حال حاضر این صرافی جزو ۱۰ پلتفرم پرترافیک رمزارز در جهان است. رمزارزهای پشتیبانی شده در این صرافی دائما در حال افزایش است اما می‌توان گفت بیش از 4۰۰ توکن مختلف در این پلتفرم مبادلاتی ارائه می‌شود. پشتیبانی صرافی کوکوین در ۷ روز هفته به صورت ۲۴ ساعته است. این موضوع باعث اطمینان خاطر و جلب اعتماد کاربران خواهد شد.

با وجود این که در ابتدا نیازی به تکمیل احراز هویت در صرافی Kucoin نیست، اما تکمیل این مرحله باعث برداشته شدن محدودیت‌هایی در حجم مبادلات خواهد شد. این موضوع در یک سال اخیر باعث نارضایتی بسیاری از کاربران صرافی‌های مختلف شده است و کوکوین به عنوان یکی از محبوب‌ترین صرافی‌ها، تلاش کرده تا بستری عمومی و دموکرات را برای معامله ارزهای دیجیتال ایجاد کند. با این حال فشارهای سیاسی و قانونی دولت‌ها بسیاری از صرافی‌ها را مجبور به دریافت اطلاعات هویتی کاربران کرده است. موضوعی که به طور کل با ماهیت دنیای بلاک چین و رمزارزها در تضاد است.

کمیسیون‌ها و کارمزدهای صرافی کوکوین در مقایسه با بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی مقرون به صرفه است. همچنین این صرافی نسخه‌های نرم‌افزاری دسکتاپ و موبایلی طراحی کرده است تا تمام کاربران امکان فعالیت در بازار رمزارزها را داشته باشند.

با ذخیره رمزارز در حساب کاربری صرافی کوکوین امکان کسب سود وجود دارد. این موضوع سبب شده تا بسیاری از هولدرها برای نگهداری از دارایی و کسب درآمد به صورت همزمان، صرافی کوکوین را انتخاب کنند. افرادی که به معاملات فیوچرز و مارجین هم علاقه دارند می‌توانند از این صرافی برای مبادلات رمزارزی خود استفاده کنند.

از دیگر مزایای مهم صرافی Kucoin می‌توان به سرویس ارائه وام اشاره کرد. از این سرویس برای معاملات آتی و پیش‌بینی بازار استفاده می‌شود. وثیقه‌های این معاملات نیز دارایی دیجیتال است. همچنین جفت‌ارزهای بسیار زیادی برای ترید در صرافی کوکوین پشتیبانی می‌شود. حجم نقدینگی نیز در این صرافی بسیار بالا است و به همین دلیل سفارشات به سرعت پردازش می‌شوند.

صرافی کوکوین رباتی برای تنظیم معاملات طراحی کرده است. همچنین برای افزایش امنیت کاربران از سیستم شناسایی دو عاملی 2FA استفاده می‌کند.

معایب صرافی Kucoin

به سختی بتوان در صرافی کوکوین نقصی پیدا کرد اما برخی‌ها اعلام کرده‌اند که کاربران مبتدی ممکن است با مشکلاتی در ابتدای راه مواجه شوند. با وجود رابط کاربری ساده اما برخی صرافی‌ها امکانات، توضیحات و جزییات بیشتری برای معاملات ساده و مبتدی ارائه می‌دهند.

صرافی Kucoin از نظر آموزشی منابع قابل توجهی ندارد. بسیاری از صرافی‌ها مثل بایننس بلاگ‌ها و آکادمی‌های آموزشی بسیار ارزشمندی را در دسترس کاربران قرار داده‌اند. روش‌های پرداخت نیز در این صرافی به گستردگی سایر صرافی‌ها نیست و این موضوع می‌تواند یک نقص در مقابل سایر پلتفرم‌های معاملاتی به حساب آید.

هشدار برای کاربران ایرانی

یکی از معایب و مشکلات بزرگ صرافی Kucoin برای کاربران کشورمان، قطع دسترسی آی‌پی‌های ایران است. برای دسترسی به این صرافی نیز به مانند بایننس و برخی پلتفرم‌های معاملاتی دیگر، باید از سرویس‌های تغییر آی‌پی استفاده کرد. کاربران باید دقت داشته باشند تا در زمان ثبت نام از وارد کردن شماره موبایل ایرانی پرهیز کنند. همچنین آی‌پی‌های ثانویه نباید دائما تغییر پیدا کرده و اتصال از طریق کشورهای مختلف برقرار شود. این موضوع ممکن است سبب حساس شدن صرافی نسبت به حساب کاربری و درخواست ارائه اطلاعات هویتی شود.

مرحال ثبت نام در صرافی کوکوین

  •         ابتدا وارد سایت شده و گزینه Sign up را از منوی بالا صفحه انتخاب کنید.
  •         در صفحه بعد اطلاعات خواسته شده مثل ایمیل و پسورد را وارد کنید.
  •         برای فعال کردن احراز هویت دو عاملی (Two-factor authentication) می‌توانید از سرویس Google Authenticator استفاده کنید.
  •         بدین منظور نرم‌افزار Google Authenticator را روی موبایل خود نصب کرده و سپس در حساب کاربری صرافی کوکوین به بخش Account Security مراجعه کنید.
  •         گزینه set در مقابل عبارت Google Verification قرار دارد. آن را انتخاب کنید.
  •         حال روی گزینه Send Code کلیک کرده و کد اعلام شده در نرم‌افزار Google Authenticator را در فیلد خالی وارد کنید.

در بخش Account Security گزینه Trading Password نیز برای تنظیم پسورد معاملات وجود دارد که برای اطمینان بیشتر می‌تواند به همین روش این بخش را نیز فعال کنید. با فعال شدن این بخش قبل از تایید نهایی هر معامله، یک بار باید تریدینگ پسورد را وارد کنید.

در حساب کاربری صرافی کوکوین از گزینه Assets می‌توانید برای انتقال یا واریز دارایی استفاده کنید. برای ترید رمزارز نیز باید به بخش Markets بروید و حالت معاملاتی خود را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

صرافی کوکوین یکی از پلتفرم‌های معاملاتی جوان کریپتو کارنسی محسوب می‌شود اما جامعه و گردش مالی چشمگیری دارد. کارمزد مقرون به صرفه، پشتیبانی از طیف وسیع رمزارزها، نقدینگی بالا، رابط کاربری ساده و جذاب، نقدینگی بالا و سرعت پردازش قابل قبول سبب شده تا سرمایه‌گذاران زیادی این صرافی را برای مبادلات رمزنگاری خود انتخاب کنند. سرویس‌های مختلفی از جمله ترید اسپات، فیوچرز، مارجین، استیک، همتا به همتا، لندینگ و … نیز در صرافی Kucoin ارائه می‌شود تا نیازهای مختلف کاربران رفع شود. کاربران ایرانی دقت داشته باشند که برای ورود به این صرافی باید از سرویس‌های تغییر آی‌پی استفاده کرد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.