اخبار دنیای رمز ارزها

آینده برای بیت کوین است یا اتریوم؟

25

ارزهای دیجیتال به طور فزاینده ای روز به روز محبوب می شوند و توجه جریان اصلی مالی را به خود جلب می کنند. با ظهور ارز دیجیتال، سرمایه گذاران باید تصمیم بگیرند که کدام ارز دیجیتال را خریداری کنند. بیت‌کوین و اتریوم دو مورد از محبوب‌ترین شکل‌های ارزهای دیجیتال هستند، اما بسیاری از آنها می‌پرسند: آیا آینده برای بیت‌کوین است یا اتریوم؟

بیت کوین اولین شکل ارز دیجیتال غیرمتمرکز بود که در سال 2009 ایجاد شد و هنوز هم یکی از غالب ترین شکل های امروزی است. این به کاربران اجازه می دهد تا بدون بانک یا هر موسسه مالی دیگری در این بین تراکنش انجام دهند. علیرغم محبوبیت، اتریوم در سال‌های اخیر با فناوری بلاک چین که امنیت و کارایی بالاتری را در مقایسه با سیستم بیت‌کوین فراهم می‌کند، توجه‌ها رو به خود جلب کرده است. علاوه بر این، اتریوم می‌تواند به عنوان پلتفرمی برای توسعه‌دهندگان برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده شود که در آن، انعطاف‌پذیری بیشتری را هنگام ایجاد برنامه‌ها از طریق ویژگی قراردادهای هوشمند آن فراهم می‌کند.

چه چیزی هر بلاک چین را منحصر به فرد می کند؟

بلاک چین می تواند یک مفهوم پیچیده برای درک باشد. بلاکچین این یک دفتر کل دیجیتال است که هر تراکنش را در یک شبکه توزیع شده ثبت می کند. این فناوری طرز تفکر ما در مورد پول، داده ها و قراردادها را متحول کرده است. با انواع مختلفی از فناوری‌های بلاک چین که امروزه در دسترس هستند، درک ویژگی‌هایی که هر یک را منحصربه‌فرد می‌کنند، مهم است.
وقتی صحبت از بیت‌کوین و اتریوم، دو تا از محبوب‌ترین بلاک‌چین‌ها به میان می‌آید، تفاوت‌های قابل توجهی در فلسفه توسعه و طراحی آن‌ها وجود دارد. بیت کوین به عنوان یک ارز جایگزین برای افرادی ایجاد شد که خواهان کنترل بیشتری بر پول خود نسبت به شبکه های بانکی سنتی بودند. از سوی دیگر، اتریوم بر ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز متمرکز است که از قراردادهای هوشمند و دارایی‌های توکن‌شده‌ای که در دفتر کل بلاک چین ذخیره می‌شوند، استفاده می‌کنند.
از نظر ویژگی‌ها، هر دو بیت‌کوین و اتریوم الگوریتم‌های اجماع متفاوتی دارند که تعیین می‌کنند چگونه تراکنش‌ها اعتبارسنجی می‌شوند تا امنیت حفظ شود. بیت کوین از Proof of Work (PoW) استفاده می کند که شامل استفاده از ماینرها برای حل الگوریتم های پیچیده کامپیوتری می شود، در حالی که اتریوم از روش اجماع کارآمدتری به نام اثبات سهام (PoS) استفاده می کند.

 

کاربردهای اتریوم: قراردادهای هوشمند، Dapps و ICO

اپلیکیشن‌های اتریوم در حال متحول کردن دنیای دیجیتال هستند. بلاک چین اتریوم فرصت های زیادی را برای توسعه دهندگان بوجود آورده است تا برنامه های پیچیده و ایمن و توزیع شده (dapps) ایجاد کنند که امکان تراکنش های سریع و یکپارچه را بدون نیاز به تأیید شخص ثالث فراهم می کند. یکی از این برنامه‌ها قراردادهای هوشمند است که بستری امن را برای مشاغل و افراد فراهم می‌کند تا بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های واسطه‌ها یا نگرانی در مورد کلاهبرداری، تراکنش‌های خود را انجام دهند.

علاوه بر این، شبکه اتریوم این امکان را برای شرکت‌ها فراهم کرده است که ICO را راه‌اندازی کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به سرعت سرمایه‌شان را جمع‌آوری کنند و در عین حال راهی آسان برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که به آن‌ها اعتقاد دارند را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال به دلیل طیف گسترده‌ای از ویژگی ها و قابلیت های اتریوم به سمت اتریوم روی آورده اند. اتریوم از طریق برنامه‌های کاربردی مختلف خود، راه‌های جدیدی را برای انجام کسب‌وکار ایمن و کارآمد در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در زمان و هزینه آن‌ها صرفه‌جویی می‌کند.

کاربردهای بیت کوین: پرداخت ها، ذخیره ارزش و حاکمیت

بیت کوین به عنوان ارز آینده مورد استقبال قرار گرفته است و به طور فزاینده ای در برنامه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از کاربردهای اصلی، پرداخت‌ها است، که در آن بیت‌کوین را می‌توان از طرفی به طرف دیگر به سرعت، ایمن و تقریباً بدون هیچ کارمزد تراکنش ارسال کرد. این موضع بیت کوین را به گزینه ای جذاب برای بازرگانانی تبدیل می کند که نیاز به پرداخت از مشتریان در سراسر جهان دارند. بیت کوین همچنین می تواند به عنوان ذخیره ارزش استفاده شود.

اگرچه ماهیت ناپایدار آن به این معنی است که این تنها در صورتی باید انجام شود که سرمایه گذاران مایل به پذیرش ریسک های موجود باشند. در نهایت، فناوری بلاک چین بیت کوین این امکان را برای افراد فراهم کرده است که از آن در مدل های حاکمیتی مانند سیستم های رای گیری یا قراردادهای هوشمند استفاده کنند که تضمین می کند طرفین به شرایط توافق شده در معاملات تجاری پایبند هستند. در حالی که این برنامه ها بیت کوین را به گزینه ای جذاب برای بسیاری از ذینفعان تبدیل می کنند، هنوز بحث هایی در مورد اینکه آیا اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال ممکن است در نهایت از نظر قابلیت های تکنولوژیکی و موارد استفاده بالقوه از آن پیشی بگیرند، وجود دارد.

آینده ارزهای دیجیتال

آینده ارزهای دیجیتال نامشخص است و بسیاری گمانه زنی می کنند که آیا بیت کوین یا اتریوم در بلندمدت موفق ترین ارزها خواهند بود. بیت‌کوین و اتریوم دو مورد از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال موجود هستند که هر دو مزایای مشخصی را برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنند.

ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم به دو مورد از محبوب‌ترین ارزهای جهان تبدیل شده‌اند و بسیاری را به این فکر می‌اندازد که کدام یک در آینده بالاترین ارزش را خواهند داشت. از آنجایی که هر دو غیرمتمرکز هستند و توسط هیچ دولت یا بانکی پشتیبانی نمی‌شوند، دقیقاً مانند سایر کالاها مانند طلا یا نفت، در معرض تغییرات بازار هستند.

تحلیلگران بر این باورند که هر دو ارز دیجیتال نقش مهمی در اقتصاد فردا خواهند داشت و بیت‌کوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن مانند طلا استفاده می‌شود، در حالی که اتریوم به دلیل فناوری بلاک چین، برای تراکنش‌ها مناسب‌تر است. کسانی که روندهای ارزهای دیجیتال را دنبال می کنند، رشد اتریوم را به دلیل توانایی آن در قراردادهای هوشمند پیش بینی می کنند و به آن برتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال می دهند.

بیت کوین علیرغم نوسانات بالا همچنان محبوب است، زیرا سرمایه گذاران آن را به دلیل عرضه محدود و تعداد محدود سکه های موجود جذاب می دانند.

بیت کوین در سال 2009 توسعه یافت و به عنوان یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز طراحی شد که می تواند تراکنش های آنلاین امن را بدون نیاز به واسطه تسهیل کند. با عرضه محدود و تقاضای فزاینده، ارزش بازار آن در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. اتریوم در سال 2015 به عنوان یک پلتفرم منبع باز راه اندازی شد که به توسعه دهندگان اجازه می داد برنامه های بلاک چین خود را ایجاد و استقرار کنند. توانایی آن در ذخیره مجموعه داده های دلخواه، آن را برای استفاده های دیگر علاوه بر پرداخت ها جذاب می کند.

با وجود این ویژگی‌های متفاوت، هر دو ارز پاداش‌های بالقوه‌ای را برای کسانی که مایل به دنبال کردن آن‌ها هستند، ارائه می‌کنند. با این حال، هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه کدام یک در دراز مدت برنده خواهد شد، وجود ندارد.

نتیجه گیری: کدام بلاک چین در آینده موفق تر خواهد بود؟

این سوال که آیا بیت کوین یا اتریوم در آینده موفق تر خواهند بود، سوال جالبی است. با توجه به تسلط هر دو ارز دیجیتال بر بازار، تعیین اینکه کدام ارز دیجیتال برتر خواهد بود، دشوار است. پاسخ تا حد زیادی به توسعه و پذیرش هر فناوری بلاک چین در طول زمان و همچنین موارد استفاده مربوط به آنها بستگی دارد.

بیت کوین برای مدت طولانی به عنوان معتبرترین ارز دیجیتال شناخته می شود و ارزش آن در طول زمان نسبتاً ثابت بوده است. با این حال، فناوری اتریوم انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری بیشتری را ارائه می‌کند که بسیاری معتقدند آن را برای طیف وسیع‌تری از برنامه‌های کاربردی بهتر از بیت‌کوین مناسب می‌کند. به‌علاوه، اتریوم توسط کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگانی که به دنبال استفاده از قابلیت‌های قرارداد هوشمند آن هستند، سریع‌تر مورد پذیرش قرار گرفته است.

پیش بینی اینکه کدام بلاک چین در نهایت در آینده موفق تر خواهد بود غیرممکن است. با این حال، هر دو سیستم مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند که می تواند داستان های موفقیت مربوطه را در حرکت رو به جلو شکل دهد.

بسیاری از علاقمندان به اتریوم معتقدند که اتریوم سلطان آینده ارزهای دیجتال خواهد بود. نظر شما چیست؟

Leave A Reply

Your email address will not be published.