اخبار دنیای رمز ارزها

چگونه نهنگ های ارز دیجیتال را شناسایی کنیم؟

23

برخی افراد یا سازمان‌ها دارای سرمایه زیادی در حوزه ارز دیجیتال هستند و فعالیت‌های آن‌ها در این حوزه می‌تواند تاثیر چشمگیری بر قیمت رمز ارز ها بگذارد. به همین خاطر به آن‌ها نهنگ های ارز دیجیتال می‌گویند. کسانی که تمایل دارند در بازار ارز دیجیتال فعالیت داشته باشند، باید عملکرد نهنگ ها را زیر نظر بگیرند تا بتوانند روند معاملات بازار را پیش‌ بینی کنند.

از آنجایی که فناوری بلاکچین بسیار شفاف و واضح عمل می‌کند، افراد می‌توانند از طریق بررسی کیف پول نهنگ ها، تراکنش‌های انجام شده توسط آن‌ها را ارزیابی کنند. ولی پیش از آن، ابتدا باید به دنبال پیدا کردن آن دسته از افراد یا سازمان‌هایی باشند که سرمایه زیادی در این حوزه دارند. به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم تا راه های شناسایی نهنگ های ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم تا بتوانید سرمایه‌گذاری امن و پر بازدهی در حوزه رمز ارزها داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

 

راه های شناسایی نهنگ های ارز دیجیتال

نهنگ ها با استفاده از سرمایه و هوشی که دارند، با هر تراکنشی که انجام می‌دهند تاثیر بسزایی بر روند معاملات ارزهای دیجیتال می‌گذارند. بررسی ها نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد از بازار رمز ارز ها در دست نهنگ‌ها است. هنگامی که قیمت یک رمز ارز پایین است نهنگ‌ها نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند و وقتی قیمت آن افزایش یافت،‌ توجه سایر افراد نیز نسبت به خرید آن جلب می‌شود. در این شرایط که قیمت آن رمز ارز بر اثر افزایش تقاضا بالا رفته است، نهنگ‌ها دارایی‌های خود را می‌فروشند و سود بالایی به دست می‌آورند. از سوی دیگر،‌ سایر افراد ضرر می‌کنند و سرمایه آن‌ها با کاهش ارزش چشمگیری مواجه می‌شود. به همین خاطر کسانی که تصمیم دارند در این حوزه فعالیت کنند باید عملکرد نهنگ ها را زیر نظر داشته باشند تا بتوانند در حوزه ارزهای دیجیتال موفق عمل کنند.

به حرکتی که به موجب آن نهنگ ها باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال می‌شوند «پامپ»، و به حرکتی که باعث کاهش ارزش ارزهای دیجیتال می‌شود «دامپ» می‌گویند.

اما ما از چه راه هایی می‌توانیم نهنگ های ارز دیجیتال را شناسایی کنیم؟

راه های شناسایی نهنگ های ارز دیجیتال

ابزارهای ردیابی عملکرد نهنگ های ارز دیجیتال

سرمایه‌گذارانی که در بازارهای ارز دیجیتال فعالیت دارند، برای اینکه بتوانند عملکرد نهنگ‌ها را زیر نظر بگیرند می‌توانند از ابزارهای مختلفی استفاده کنند. این ابزارها می‌توانند دو نوع تجزیه و تحلیل ساده و پیشرفته به کمک کاربران بیایند:

  • ابزارهای تجزیه و تحلیل ساده

برخی از ابزارهای ردیابی، به صورت یک افزونه در بالای مرورگر اینترنت افراد نصب می‌شوند و عملکرد نهنگ‌ها را به کاربران اطلاع می‌دهند. این ابزارها تنها ردیابی نهنگ‌های ارزهای دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهند.

  • ابزارهای تجزیه و تحلیل پیشرفته

ابزارهایی که قادر به تجزیه و تحلیل عملکرد نهنگ‌ها هستند، می‌توانند با ارائه نمودارها به کاربران و انتشار اطلاعیه‌های خود در اکانت‌های توییتر و تلگرام اطلاعات بیشتری را در اختیار افراد قرار دهند. 

آن دسته از افراد یا سازمان‌هایی که در کیف پول خود سهامی با ارزش بالاتر از ۱۰۰۰ دلار دارند، نهنگ محسوب می‌شوند و هر تراکنشی که با استفاده از این کیف پول‌ها انجام می‌شود، می‌تواند تاثیر زیادی بر روند معاملات بازار بگذارد. به همین خاطر سایر سرمایه‌گذاران باید ابتدا آدرس این کیف پول ها را به دست بیاورند. برای سهولت در انجام کار و اینکه نهنگ‌ها راحت‌تر شناسایی شوند، زارهای تحلیل زنجیره‌ای طراحی شده‌اند. این ابزارها از طریق فناوری بلاکچین کیف پول نهنگ‌ها را اسکن می‌کنند و هنگامی که تراکنشی از طریق آن کیف پول ها انجام شد،‌ به افراد اطلاع داده می‌شود. علاوه بر اطلاع تراکنش‌ها، ابزارهای تحلیل زنجیره‌ای امکان شناسایی کیف پول نهنگ‌ها را نیز برای کاربر فراهم می‌کنند و اطلاعات آن‌ها را در اختیار مردم می‌گذارند. ابزارهایی مثل 

در رابطه با بلاکچین‌های اتریوم و سولانا، ابزارهایی مثل Etherscan و Solscan نیز به کمک کاربرها می‌آیند.

با استفاده از این ابزارها، افراد می‌توانند عملکرد نهنگ‌ها را مشاهده کنند و روند معاملات آن‌ها را بررسی کنند.

 

در ادامه دو مورد از شایع‌ترین تکنیک‌هایی که نهنگ‌ها در معاملات خود به کار می‌برند را معرفی می‌کنیم؛ تکنیک‌های سل وال و واش ترید.

 

۱- تکنیک سل وال / Sell Wall (دیوار فروش)

نهنگ‌هایی که طبق تکنیک سل وال در بازار پیش می‌روند، برای خرید رمز ارزها ابتدا روندی آهسته و پیوسته را در پیش می‌گیرند. آن‌ها در چند مرحله پشت سر هم نسبت به خرید رمز ارز اقدام می‌کنند و به یک باره سرمایه خود را از بازار خارج می‌کنند. این اقدام باعث می‌شود تا سایر سرمایه‌گذاران که با کاهش ارزش دارایی خود مواجه شده‌اند، نسبت به فروش سرمایه خود اقدام کنند. در این شرایط که قیمت رمز ارزها به دلیل کاهش تقاضای افراد پایین آمده، نهنگ‌ها مجدد برای خرید رمز ارزها اقدام می‌کنند. این بار تا زمانی که دارایی آن‌ها با رشد بالایی مواجه نشده است، آن را نگه می‌دارند.

 

سایر سرمایه‌گذاران برای آنکه فریب تکنیک سل واش را نخورند باید برای تحلیل فاندامنتال اهمیت زیادی قائل باشند و رمز ارزهایی که مستعد رشد هستند را شناسایی کنند.

ابزارهای ردیابی عملکرد نهنگ های ارز دیجیتال

۲- تکنیک واش ترید / Wash Trade

طبق تکنیک واش ترید، نهنگ‌ها به مقدار زیادی رمز ارز می‌خرند و چند لحظه بعد آن را می‌فروشند. از آنجایی که معاملات نهنگ‌ها در لحظه قابل مشاهده است، این اتفاق سایر سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا سرمایه خود را برای خرید رمز ارز اختصاص دهند. 

در واقع هدف از به کارگیری تکنیک واش ترید، دستکاری در حجم معاملات است.

برای آنکه به عنوان سرمایه‌گذار در حوزه ارز دیجیتال بتوانیم معاملات امن و پر بازدهی داشته باشیم، باید روند معاملات را در روزهای پشت سر هم بررسی کنیم. اگر بین دو روز متوالی روند معاملات تفاوت قابل توجهی داشت، با احتمال بسیار تحت تاثیر نهنگ‌ها است.

 

نهنگ ها؛ بزرگترین و موثرترین سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال

در سال‌های اخیر استقبال مردم از رمز ارزها و حضور در بازارهای ارز دیجیتال رشد چشمگیری داشته است. افراد با هدف دستیابی به رشد سرمایه به بازار رمز ارزها وارد می‌شوند ولی از آنجایی که هر فعالیت اقتصادی در کنار کسب سود برای افراد ممکن است ضررهایی را نیز به همراه داشته باشد، حضور مستمر در این بازار علاوه بر در اختیار داشتن سرمایه نیازمند برخورداری از دانش و آگاهی نسبت به آن است. در این بین، برخی از سرمایه‌گذاران وجود دارند که سرمایه‌ای بیش از ۱۰۰۰ دلار در اختیار دارند و معاملات آن‌ها در حوزه کریپتو کارنسی تاثیر بزرگی بر دارایی سایر افراد می‌گذارد. به همین خاطر یکی از عواملی که سایر سرمایه‌گذاران باید در انجام معاملات خود در نظر بگیرند، فعالیت نهنگ‌ها و بررسی تراکنش‌هایی است که توسط آن‌ها انجام می‌شوند.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا ضمن معرفی نهنگ‌ها و ارائه توضیحی جامع در رابطه با نحوه عملکرد آن‌ها، شما را در مسیر کسب موفقیت در این بازار راهنمایی کنیم. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که با وجود موثر بودن نهنگ‌ها بر روند معاملات بازار ارز دیجیتال، شما باید سایر عوامل موثر بر تغییر روند این حوزه را نیز در نظر بگیرد و تنها به رصد عملکرد نهنگ‌ها اکتفا نکنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.