اخبار دنیای رمز ارزها

 معرفی بازی Cryptoguards؛ ماهیت، نحوه انجام بازی با توکن CGAR

104

اخطار: احتمال اسکم بودن پروژه بسیار زیاد است.

کریپتو سیتی روز به روز در حال گسترش است و بازی‌های جدیدی را به دنیای گیم و بلاک چین معرفی می‌کند. یکی از آخرین بازی‌های معرفی شده کریپتو گاردز است که پس از کریپتو پلینز و کریپتو کارز در دسترس کاربران علاقه‌مند به بازی‌های بلاک چین قرار گرفت.

بازی Cryptoguards علاوه بر سرگرمی فرصت کسب سرمایه را نیز در اختیار شما می‌گذارد. سرمایه اولیه برای شروع بازی مقدار قابل توجهی نیست و در صورت کسب بردهای متوالی و انجام نبردهای موفق، درآمد بسیار مناسبی برای شما ایجاد خواهد شد. توکن این بازی CGAR برای این بازی ایجاد شده است.

کریپتو سیتی چیست؟

کریپتو سیتی (CryptoCity) یک دنیای موازی با جهان واقعی محسوب می‌شود که کاربران در آن می‌توانند دارایی‌های مستقلی داشته باشند و نسبت به خرید و فروش یا تغییر آن‌ها اقدام کنند. برای مثال در بازی کریپتو کارز (CryptoCars) کاربران قادر خواهند بود تا با جمع امتیازهای حاصل از برنده شدن در نبردها اتومبیل خود را ارتقا دهند. همچنین با تزریق توکن CCAR به بازی می‌توان برای خرید اتومبیل‌های بهتر اقدام کرد. از طرفی امکان فروش اتومبیل پس از ارتقا و کسب درآمد نیز میسر است.

سایر بازی‌های CryptoCity نیز به همین صورت است و علاوه بر ایجاد هیجان و پر کردن اوقات فراغت، می‌تواند سودآوری‌های قابل توجهی را نیز داشته باشد.

توکن NFT بازی Cryptoguards

NFT خلاصه شده Non-Fungible Token بوده که به معنای توکن غیر قابل تعویض است. توکن‌های NFT نشان‌دهنده یک بخش یا سهم از یک دارایی بزرگ است. این توکن‌ها با استفاده از فناوری بلاک چین و الگوریتم‌های غیرمتمرکز ایجاد شده‌اند.

بازی‌های کریپتو سیتی توکن‌های NFT خاص خود را دارند. برای مثال توکن بازی کریپتو کارز CCAR است که به واژه CryptoCars اشاره دارد. بازی Cryptoguards نیز توکن‌های خاص خود را خواهد داشت که برای خرید تجهیزات بازی و سلاح‌ها استفاده می‌شود. 

Cryptoguards ۲

بازی Cryptoguards از استاندارد BEP-721 برای ساختن توکن‌ها استفاده می‌کند. این استاندارد قبلا در بازی‌های دیگر کریپتو سیتی استفاده شده است. استفاده از این استاندارد کاربران را قادر می‌سازد تا نسبت به خرید و فروش توکن در زنجیره هوشمند بایننس اقدام کنند. به این ترتیب نقد کردن سرمایه یا تزریق دارایی به بازی بسیار آسان خواهد بود و به وسیله صرافی بایننس تمام این تبادلات به سرعت قابل انجام است.

نحوه انجام بازی کریپتو گاردز

روند بازی Cryptoguards بسیار ساده و قابل فهم است. به طور کل CryptoCity بازی‌های ساده اما جذابی را تولید می‌کند که مطابق سلیقه بخش زیادی از کاربران باشد. قواعد بازی و نحوه رسیدن به موفقیت به نوعی طراحی شده تا یک نوجوان یا فردی مسن به راحتی بازی کریپتو گاردز را انجام داده و از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف لذت ببرد. به این ترتیب میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا جزو جامعه هدف بازی کریپتو گاردز و به طور کل بازی‌های دنیای CryptoCity قرار می‌گیرند.

وظیفه و ماموریت اصلی کاربرد در بازی کریپتو گاردز محافظت از شهر کریپتو سیتی است. اطلاعات نیروهایی که قصد حمله به شهر را دارند به شما اعلام خواهد شد و او با استفاده تجهیزات و سلاح‌های طراحی شده در بازی به مبارزه با آن‌ها خواهید پرداخت. سلاح‌های مختلفی در بازی Cryptoguards طراحی شده است که هر کدام قابلیت‌های ویژه‌ای دارند. هرچه توکن بیشتری خرج کنید سلاح بهتری به دست می‌آورید. برای تشخیص کیفیت این تجهیزات چند مشخصه اصلی در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

  •         حجم و قدرت آتش
  •         دامنه آتش
  •         میزان خسارت وارد شده به تجهیزات دشمن
  •         تعداد گلوله

وایت پیپر بازی Cryptoguards

اطلاعات مختصری در مورد این بازی منتشر شده و الگوریتم دقیق یا برنامه‌ای برای اعطای توکن و امتیاز به کاربران اعلام نشده است. به نظر می‌رسد این بازی شباهت‌های بسیار زیادی با کریپتو کارز و کریپتو پلینز (Cryptoplanes) دارد و به جای استفاده از اتومبیل و هواپیما، سلاح‌ها نقش تعیین کننده در تعیین میزان توکن تعلق گرفته به کاربر را بازی خواهند کرد. زمان انتشار این بازی اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی است و احتمالا شاهد گسترش این بازی در سال ۲۰۲۲ باشیم.

نقش‌ها در بازی  Cryptoguards

در ابتدای بازی نقش کاربران با عنوان نگهبان (guard) تعریف می‌شود. نگهبان‌ها باید در آزمون‌ها و مانورها شرکت کنند و سپس برای انجام عملیات واقعی آماده شوند. موفقیت در عملیات باعث کسب توکن‌های بیشتر و افزایش دارایی شما خواهد شد. شما می‌توانید از این دارایی برای ارتقا سلاح‌های خود استفاده کنید یا آن را از طریق صرافی نقد کرده یا سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید.

همچنین برای ادامه نقش‌های دیگری نیز تعریف شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کشیش‌ها، جنگجویان، رئیس، سربازان و سرگروهان اشاره کرد. هر کدام از این نقش‌ها وظیفه مشخصی را انجام می‌دهند. برای مثال کشیش‌ها بین خدایان بازی و نگهبان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و سربازان باید جلوتر از بقیه سلاح‌ها را حمل کنند. رئیس در نقش قاضی و تصمیم‌گیرنده است و سرگروه‌ها مسئولیت هدایت سربازان و نگهبانان را برعهده دارند.

استفاده از BigchainDB برای ساخت بازی Cryptoguards

باز هم کریپتو سیتی برای توسعه بازی‌هایش از بیگ‌چین‌دی‌بی بهره گرفته است. این پایگاه داده با اصول تکنولوژی بلاک‌چین طراحی شده است و باعث ایجاد شفافیت در تراکنش‌های مالی می‌شود. مزیت‌های مختلفی برای این شبکه ذکر می‌شود که یکی از مهمترین آن‌ها عدم نیاز به پرداخت کارمزدهای سنگین است. در این بلاک چین تراکنش‌ها بدون پرداخت کارمزد صورت می‌گیرد و به همین علت هزینه‌های کاربران تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر ارزان بودن، سرعت بالا و توانایی چشمگیر در پردازش اطلاعات نیز جزو مزیت‌های مهم BigChainDB است. به این ترتیب گیمرها به راحتی دارایی‌های خود را وارد بازی کرده و به سرعت می‌توانند خارج کنند.

جمع‌بندی

بازی Cryptoguards هنوز در مرحله معرفی قرار دارد و احتمالا در ماه‌های آینده اخبار بیشتری در مورد آن خواهیم شنید. دنیای بازی‌های بلاک چین توانسته مخاطبان زیادی را به سمت خودش بکشاند و به همین دلیل هر روز به مخاطبان این بازی‌ها اضافه می‌شود. آن قدر این بازی‌ها جذاب و پرمخاطب بوده‌اند که کریپتو سیتی تصمیم گرفته پس از ارائه دو بازی موفق کریپتو کارز و کریپتو پلینز، بازی کریپتو گاردز را هم طراحی کند تا بخش وسیع‌تری از مخاطبان بازی‌های دیجیتال را هدف قرار دهد.

واضح است که دنیای بازی‌های بلاک چین همچنان پتانسیل بسیار زیادی برای توسعه دارد و احتمالا بازی Cryptoguards آخرین دستاورد این صنعت نخواهد بود. شاید سال‌ها بعد تلفن‌های همراه ما میزبان تعداد زیادی از بازی‌های کریپتوسیتی باشد و کسب درآمد از این بازی‌ها به یک شغل رایج تبدیل شود.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.