اخبار دنیای رمز ارزها

بازی بلاک چینی Zodiacs؛ معرفی بازی و نحوه کسب درآمد رایگان و توکن ZDC

بازی زودیاکس (Zodiacs) یک مسابقه اتومبیل‌رانی است که در آن کاربران با توجه به دارایی‌ها و مقدار سرمایه اولیه می‌توانند خودرویی تهیه کنند.

125

سرعت رشد بازی‌های مبتنی بر بلاک چین افزایش چشمگیری داشته است. امروزه صدها یا شاید هزاران بازی مختلف وجود دارد که راه‌های متنوعی برای کسب درآمد ارائه می‌دهند. ظهور توکن‌های NFT دنیای ارزهای دیجیتال را متحول کرده است و حالا همه از پدیده‌ای به نام دنیای متاورس صحبت می‌کنند. بازی Zodiacs یکی از بازی‌های نوظهور و نسبتا آسان مبتنی بر رمزارز است که در طی ماه‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. توکن ZDC دارایی کاربران این بازی محسوب می‌شود که با استفاده از آن خرید و فروش تجهیزات بازی را قابل انجام خواهد بود.

بازی Zodiacs چیست؟

بازی زودیاکس (Zodiacs) یک مسابقه اتومبیل‌رانی است که در آن کاربران با توجه به دارایی‌ها و مقدار سرمایه اولیه می‌توانند خودرویی تهیه کنند. سپس اتومبیل وارد رقابت با سایر اتومبیل‌ها خواهد شد و در صورت کسب امتیازات یا رکوردهای لازم، پاداش‌هایی دریافت خواهد کرد.

برای ورود به بازی Zodiacs می‌توان به وب‌سایت رسمی این مجموعه به نشانی zodiacs.me مراجعه کرد یا از طریق وب‌سایت coinmarketcap.com اقدام کرد. معمولا یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای ورود به بازی‌های مبتنی بر بلاک چین، مشاهده اطلاعات پروژه و نمودارهای قیمت وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ است که مرجعی مطمئن برای مشاهده داده‌های دنیای بلاک چین و کریپتو است.

این بازی بر پایه توکن‌های NFT ایجاد شده است و اتومبیل‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته در ابتدای بازی باید بودجه‌ای را برای خرید اتومبیل اختصاص داد. همچنین برای مدیریت دارایی‌ها و انتقال رمزارز در باید از کیف پول متامسک (MetaMask) استفاده کرد. کیف پول متامسک یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های اتریومی است که از شبکه‌های مختلف بلاک چین پشتیبانی می‌کنند.

محیط بازی زودیاکس

رقابت اصلی در این بازی مربوط به مسابقات اتومبیل‌ها است. به همین دلیل باید در ابتدا یک اتومبیل توسط ارزهای رایج بازی خریداری شود. در منوی سمت چپ بازی گزینه‌ای به نام SHOP وجود دارد که راه ورود به مارکت پلیس بازی Zodiacs است. اتومبیل‌های مختلفی با ارزش‌گذاری‌های متفاوت در این مارکت‌پلیس وجود دارد. اتومبیل‌های بازی زودیاکس در ۵ سطح دسته‌بندی شده‌اند و تعداد ستاره‌ها نشان‌دهنده کیفیت اتومبیل است. ماشین‌های ۵ ستاره قدرت و سرعت بسیار بیشتری نسبت به اتومبیل‌های یک ستاره دارند. 

توکن ZDC

توکن ZDC رمزارز رسمی بازی Zodiacs است. این بازی در شبکه بایننس اسمارت چین توسعه داده شده است. برای خرید ارز دیجیتال ZDC باید مقداری بایننس کوین (BNB) در کیف پول شما موجود باشد. پس از خرید رمزارز ZDC از طریق منوی بازی زودیاکس و با استفاده از گزینه Deposit، می‌توان توکن ZDC را به درون بازی انتقال داد. سپس می‌توانید برای خرید اتومبیل‌ها از طریق مارکت‌پلیس بازی Zodiacs اقدام کرده یا از بخش گیفت‌باکس‌ها، یک باکس را انتخاب کنید. در این بخش اتومبیل اهدا شده کاملا تصادفی خواهد بود و ممکن است ارزشی بسیار بیشتر یا کمتر از هزینه پرداخت شده داشته باشد.

در قسمت بخت‌آزمایی سه گیفت‌باکس برای کاربران آماده شده که هر کدام بر اساس رمزارز ZDC یا BNB ارزش‌گذاری شده‌اند. اغلب پس از انتخاب این باکس‌ها اتومبیلی به کاربر ارائه می‌شود که ارزشی بیش از توکن‌های پرداخت شده را دارد اما ممکن این اتفاق تنها در ماه‌های ابتدایی رونمایی از بازی رخ دهد.

توکن ZDC قابلیت استیکینگ (Staking) نیز دارد. برای این کار باید مقداری رمزارز ZDC در حساب کاربری موجود باشد و سپس از طریق گزینه STAKING در منوی سمت چپ، عملیات سپرده‌گذاری را آغاز کرد. همچنین ماشین‌های بازی Zodiacs قابلیت استیکینگ دارند تا در ازای سپرده‌گذاری آن‌ها سود قابل قبولی دریافت کنید. در حال حاضر هر توکن ZDC حدود 0.02 دلار قیمت‌گذاری شده است.

رقابت در بازی Zodiacs به چه صورت است؟

پس از تهیه اتومبیل می‌تواند وارد قسمت MY ZODIACS شوید و اتومبیل‌های خود را مشاهده کنید. هر اتومبیل یک توکن NFT دارد که به وسیله آن می‌توان ارزش‌گذاری دارایی دیجیتال را مدیریت کرد. در این بخش جزییات اتومبیل خریداری شده نیز به شما نمایش داده خواهد شد. از همین قسمت نیز امکان استیکینگ وجود دارد.

در بخش BATTLE FIELD مسابقات اصلی بازی زودیاکس انجام خواهد شد. هر کاربر در هر روز حداکثر ۱۲ راند می‌تواند مسابقه دهد. معمولا تایم تغییر اطلاعات ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد به وقت ایران است و این فرایند خودکار هر روز خودکار انجام خواهد شد.

با کلیک روی گزینه START RACE مسابقه شروع خواهد شد و پیست اتومبیل‌رانی و خودروهای رقیب قابل مشاهده است. پس از چند دقیقه مسابقه تمام خواهد شد و به برندگان جوایزی تعلق می‌گیرد. جوایز اعطایی با استفاده از رمزارز ZDC به حساب کاربر واریز خواهد شد. در صورت استفاده از ماشین‌های ۵ ستاره به راحتی می‌توان در همان چند روز ابتدایی هزینه خرید اتومبیل را جبران کرد.

جوایز دریافت شده از طریق گزینه WITHDRAW در منوی سمت راست بازی Zodiacs قابل برداشت است. زمان برداشت دارایی تعیین‌کننده میزان کارمزد شبکه خواهد بود. معمولا در صورت برداشت مبالغ در روز اول ۵۰ درصد از مبلغ به عنوان کارمزد دریافت خواهد شد و در صورتی که این دارایی تا ۵ روز در حساب کاربری باقی بماند، میزان کارمزد به صفر خواهد رسید. در بین روز اول تا روز پنجم نیز کارمزد پلکانی کاهش خواهد یافت.

در بخش مارکت پلیس این بازی اتومبیل‌های مختلفی حضور دارد و بر اساس قیمت یا ستاره خودرو قابل دسته‌بندی است. قیمت‌های اتومبیل‌ها همیشه یکسان نیست. قیمت‌ها به کمک توکن NFT مشخص می‌شود و مالک امکان قیمت‌گذاری اختیاری و سلیقه‌ای خواهند داشت. در صورتی که قیمت اعلام شده برابر با کف قیمت ماشین‌های موجود باشد احتمالا اتومبیل در عرض چند دقیقه فروخته خواهد شد اما بسیاری از افراد قیمت‌های بالاتری را برای ماشین‌های خود تعیین می‌کنند.

برای فروش اتومبیل می‌تواند از طریق منوی سمت چپ وارد قسمت MY ZODIACS شد و روی گزینه More کلیک کنید. در این بخش امکان تعیین مبلغ فروش وجود دارد. باید دقت داشت که ۱۰ درصد از مبلغ تعیین شده به بنیاد بازی Zodiacs تعلق می‌گیرد. در نتیجه باید در محاسبات به این نکته توجه کرد.

جمع‌بندی

بازی Zodiacs شباهت‌هایی با بازی کریپتو کارز دارد اما به عقیده برخی از گیمرها و کارشناسان این حوزه، بازی زودیاکس قاعده‌مند‌تر و منطقی‌تر طراحی شده است. همچنین شروع این بازی سرمایه قابل توجهی نیاز ندارد. با توجه به رابط کاربری بسیار آسان و سرعت بالای انجام مراحل، شروع بازی Zodiacs و اتمام مسابقات زمان زیادی از کاربران نخواهد گرفت. به همین منظور این بازی پتانسیل بالایی برای کسب محبوبیت بین کاربران دنیای کریپتو و علاقه‌مندان به حوزه توکن‌های NFT دارد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.