اخبار دنیای رمز ارزها

کیف پول تراست ولت؛ آموزش کامل ساخت و نحوه استفاده از Trust wallet

کیف پول Trust wallet از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های کریپتو کارنسی است. این پلتفرم توسط شرکت بایننس طراحی شده است.

105

تسلط به کیف پول‌ها و راهکارهای نگهداری، نقل و انتقال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال اهمیت کمتری نسبت به دانش فنی یا علوم تحلیلی ندارد. باید بدانیم کدام کیف پول برای ترید مناسب است و کدام ولت امنیت بیشتری برای ذخیره سرمایه‌های هنگفت دارد. کیف پول تراست ولت یکی از شناخته‌شده‌ترین ولت‌ها برای فعالان دنیای ارزهای دیجیتال است. این نرم‌افزار پرطرفدار تا به امروز یکی از پرنصب‌ترین برنامه‌های مربوط به بلاک چین بوده است.

کیف پول تراست ولت چیست؟

کیف پول Trust wallet از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های کریپتو کارنسی است. این پلتفرم توسط شرکت بایننس طراحی شده است. کیف پول Trust wallet از رمزارزهای بسیار زیادی پشتیبانی کرده و جزو گروه ولت‌های گرم محسوب می‌شود. در حال حاضر این نرم‌افزار در دو نسخه اندروید و ios در اپ‌مارکت‌ها موجود است.

مزایای کیف پول Trust wallet

می‌توان کیف پول تراست ولت را پرطرفدارترین ولت بین نمونه‌های موبایلی دانست. با استفاده از Trust wallet امکان خرید و فروش سریع رمزارزها فراهم است. همچنین کنترل کلید‌های خصوصی این اپلیکیشن به عهده کاربر است و رمزها یا عبارت سید روی سرور‌های شرکت میزبان ذخیره نمی‌شود. رابط کاربری کیف پول تراست ولت بسیار دلپسند و آسان بوده و کار با آن برای همه افراد امکان‌پذیر است.

کیف پول Trust wallet امکان استیکینگ (Staking) را برای برخی از رمزارزها فراهم کرده است و از توکن‌های بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند. به دلیل استفاده از عبارت سید امنیت این پلتفرم بسیار بالا است و در مقابل حملات امنیتی و نفوذ هکرها مقاومت بسیار خوبی نشان خواهد داد. به علاوه این کیف پول متن باز (Open Source) است و توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را شخصی‌سازی کنند.

معایب کیف پول Trust wallet

نمی‌توان نواقص یا ایرادات زیادی را پیرامون کیف پول تراست ولت مطرح کرد. مهمترین مشکل این کیف پول عدم ارائه نسخه ویندوز و دسکتاپ است. البته راهکار‌هایی برای استفاده از Trust wallet در ویندوز وجود دارد که چندان آسان و بی‌دردسر نیست. همچنین این کیف پول احراز هویت دو مرحله‌ای را ارائه نمی‌دهد. عیب دیگر کیف پول Trust wallet نیاز دائمی به اینترنت است. این معضل شامل تمام کیف پول‌های گرم می‌شود. به همین دلیل کیف پول تراست ولت نسبت به کیف پول‌های سرد (سخت‌افزاری) امنیت کمتری دارد.

نصب تراست ولت

در اولین مرحله از نصب تراست ولت باید اپلیکیشن این برنامه را از سایت‌ها یا پلتفرم‌های معتبر دانلود کنید. برای این کار بهتر است از وب‌سایت کیف پول تراست ولت استفاده کنید. نسخه‌های مشابه برای سوءاستفاده‌های مالی طراحی شده‌اند که شباهت ظاهری و اسمی زیادی به کیف پول تراست ولت دارند. گوگل‌پلی و اپ‌استور دو مرجع معتبر دیگری است که می‌توانید برای دانلود برنامه به آن مراجعه کنید.

در صورتی که قبلا این برنامه را نصب کرده‌اید از به‌روز بودن آن مطمئن شوید. در آپدیت‌های ارائه شده معمولا اشکالات نسخه قبلی رفع شده و امکانات جدید به نرم‌افزار اضافه می‌شود.

پس از نصب تراست ولت و اجرای آن، دو گزینه پیش روی شما خواهد بود. گزینه اول Create a new wallet است که به کمک آن می‌تواند کیف پول جدیدی بسازید. گزینه دوم I already have a wallet است. این گزینه برای افرادی کاربرد دارد که قبلا کیف پول تراست ولت داشته‌اند و قصد بازیابی اطلاعات را دارند.

در مرحله بعد نرم‌افزار عبارت بازیابی (Seed Phrase) را به کاربر نشان می‌دهد. حتما باید این عبارت و کلمات را به صورت کتبی ذخیره کنید. ذخیره دیجیتال عبارت سید ممکن است چالش‌های مختلفی را ایجاد کند. پس از نگارش عبارت سید و لمس گزینه continue وارد فضای اصلی کیف پول Trust wallet خواهید شد.

استفاده از کیف پول تراست ولت

در منوی ابتدایی رمزارزها لیست می‌شوند. توکن‌های جستجو شده در این لیست قرار می‌گیرند و امکان حذف و اضافه کردن آن‌ها وجود دارد. در آخرین نسخه کیف پول تراست ولت آیکون جستجوی رمزارز در بالای سمت راست برنامه قرار دارد. همچنین گزینه‌های send، receive، buy و trade در وسط صفحه جانمایی شده‌اند تا به راحتی در دسترس قرار گیرند.

از منوی پایین نرم‌افزار امکان استفاده از نرم‌افزارهای غیرمتمرکز یا DApps وجود دارد. همچنین برای ورود به تنظیمات نیز باید از منوی پایین صفحه و گزینه Setting استفاده کرد. انجام معاملات در کیف پول تراست ولت به دو روش swap و exchange قابل انجام است. در حالت سواپ دو ارز به انتخاب کاربر نمایش داده خواهد شد و در صورت امکان، تبادل رمزارز صورت می‌گیرد. در حالت اکسچنج از جفت‌ارزها برای انجام خرید و فروش استفاده می‌شود.

برای دریافت آدرس‌های انتقال باید از قسمت سرچ، رمزارز مورد نظر را انتخاب کرده و سپس وارد صفحه ارز دیجیتال شوید. در این صفحه گزینه receive را لمس کنید تا آدرس عمومی نمایش داده شود. برخی از ارزهای دیجیتال مثل BNB از طریق کیف پول تراست ولت امکان استیکینگ دارند. این قابلیت نیز در صفحه اختصاصی رمزارز با لمس گزینه more در دسترس خواهد بود.

جزئیات هر تراکنش در صفحه اختصاصی رمزارز ثبت می‌شود و قسمتی با عنوان تاریخچه همه تراکنش‌ها وجود ندارد. برای مشاهده تراکنش‌های هر ارز دیجیتال باید به صفحه اختصاصی همان رمزارز بروید و جزئیات را مشاهده کنید.

بکاپ‌گیری در کیف پول تراست ولت

برای بکاپ‌گیری از تراست ولت باید عبارت سید را در اختیار داشته باشید. پس از نصب کیف پول گزینه I already have a wallet را انتخاب کرده و سپس عبارت سید را وارد کنید. در این صورت نرم‌افزار قادر خواهد بود دارایی‌های قبلی شما را بازیابی کند.

جمع‌بندی

اگر قصد خرید و فروش‌های روزانه و متعدد را دارید می‌توانید به Trust wallet اعتماد کنید. این ولت گرم رابط کاربری بسیار آسان و جذابی داشته و سرعت عمل بالایی در انجام فرایندهای جابه‌جایی دارد. شاید به دلیل نیاز به اینترنت، تراست ولت گزینه مناسبی برای ذخیره‌سازی دارایی‌های بزرگ نباشد اما بهترین انتخاب برای جابه‌جایی‌ها و معاملات کوچک است. پشتیبانی از هزاران توکن باعث شده نیازهای طیف وسیعی از کاربران از طریق این کیف پول رفع شود. شاید اگر تراست ولت بتواند در آینده نسخه‌ای ویندوزی یا دسکتاپی را با کیفیت نسخه موبایلی ارائه کند، سایر کیف پول‌ها و صرافی‌ها دچار بحران از دست کاربران خود شوند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.