اخبار دنیای رمز ارزها

بازی بلاکچینی Mobox؛ معرفی و بررسی بازی موباکس و توکن حاکمیتی آن MBOX

110

بازی‌های بلاک‌چینی چند سالی است که در اختیار کاربران بازار رمز ارزها قرار گرفته‌اند. با این وجود در اوایل کار چندان مورد استقبال قرار نگرفتند. اما در سال 2021 شاهد اوج گیری بازی‌های بلاک‌چینی از نظر تعداد کاربران و ارزش بازار توکن‌های آن‌ها بودیم. روی هم رفته ایده کسب درآمد از بازی‌های بلا‌ک‌چینی است که توجه گیمرها را جلب کرده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بازی بلاکچینی Mobox و توکن اختصاصی آن بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

بازی بلاکچینی Mobox چیست؟

موباکس یک پلتفرم ارائه بازی‌های بلاک‌چینی است. این پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین بایننس اسمارت چین راه اندازی شده است. در این پلتفرم امکان تعریف بازی‌های بلاک‌چینی مختلف از سوی افراد وجود دارد که باید در قالب برنامه‌های غیر متمرکز این کار را انجام دهند. رویکرد اصلی این پروژه آن است که زمینه برای کسب درآمد افراد از فناوری بلاک‌چین را نیز فراهم کند. تا کنون بیشتر شرکت‌ها هستند که از محل تعریف برنامه‌های غیر متمرکز در بستر بلاک‌چین درآمد زایی می‌کردند.

پلتفرم موباکس به صورت غیر متمرکز اداره می‌شود و توکن حاکمیتی آن MBOX نام دارد. افراد برای استفاده از زیرساخت‌های پروژه موباکس و همچنین مشارکت در فرآیند تصمیم‌گیری در این پروژه باید توکن MBOX را در اختیار داشته باشند. بنابراین وقتی صحبت از بازی بلاکچینی Mobox می‌شود، منظور پلتفرمی است که در آن بازی‌های بلاک‌چینی را می‌توان راه‌اندازی کرد و در اختیار کاربران قرار دارد.

روش‌های کسب درآمد در پلتفرم Mobox

به طور کلی در پلتفرم Mobox سه روش برای کسب درآمد در نظر گرفته شده است که عبارت‌اند از:

1. دریافت پاداش با استیک کردن توکن‌ها

استخرهای نقدینگی در قالب پروژه Mobox در نظر گرفته شده است که کاربران می‌توانند در ازای استیک کردن دارایی خود در این استخرها برای مدت معین، پاداش دریافت کنند. پاداش‌های استیک توکن‌ها در این شرایط با استفاده از توکن MBOX پرداخت می‌شود.

2. ساختن، خرید و فروش توکن‌های غیر مثلی

یک بازار توکن‌های غیر مثلی در پروژه بازی بلاکچینی Mobox در نظر گرفته شده است. در قالب این مارکت افراد می‌توانند توکن‌های غیر مثلی شخصی خود را بسازند. همچنین امکان خرید و فروش توکن‌های غیر مثلی نیز در این بازار وجود دارد. البته برای ساخت توکن‌های غیر مثلی شخصی باید تعدادی توکن MBOX تهیه کنید تا اجازه دسترسی به این بخش در بازار پروژه Mobox در اختیار شما قرار بگیرد.

3. درآمدزایی از بازی‌ها

روش سوم درآمدزایی در پروژه Mobox، بازی کردن است. در حال حاضر تعدادی بازی بلاک‌چینی در این پلتفرم در دسترس شما قرار دارد. می‌توانید به انتخاب خود وارد هر کدام از این بازی‌ها شوید. در ادامه با پشت سر گذاشتن موفق مراحل گوناگون بازی‌ها می‌توانید جوایز خود را در قالب توکن‌های MBOX دریافت کنید. در ادامه بیشتر به معرفی بازی‌های فعال در این پلتفرم می‌پردازیم.

توکن MBOX چیست؟

در ادامه معرفی بازی بلاکچینی Mobox نوبت به معرفی توکن بومی این پلتفرم یعنی Mbox می‌رسد. همان طور که اشاره کردیم، تمام فعالیت‌ها در بستر این پلتفرم مبتنی بر توکن موباکس انجام می‌شود. به این معنی که برای تعریف برنامه‌های غیر متمرکز، دریافت پاداش‌ها و همچنین مشارکت در حاکمیت پروژه از این توکن استفاده می‌شود. در طول مدت فعالیت پروژه توسعه دهندگان تصمیماتی را به رأی می‌گذارند که دارندگان توکن Mbox می‌توانند در این رأی‌گیری مشارکت داشته باشند.

هر چند که دسترسی به بازی بلاکچینی Mobox رایگان است؛ اما برای دسترسی به آیتم‌های مختلفی که درون بازی‌ها گنجانده شده است، می‌توانید از توکن موباکس استفاده کنید. در واقع این توکن برای دسترسی به قابلیت‌های بیشتر در بازی برای افزایش شانس درآمدزایی در بازی در اختیار کاربران قرار دارد.

تاریخچه قیمت توکن MBOX

توکن MBOX در ماه آوریل سال 2021 با قیمت 1.6 دلار در بازار خرید و فروش می‌شد. این توکن در طول ماه‌های بعد تا میانه آگوست سال 2021 نوسانات قیمتی محدودی را تجربه کرد. در میانه آگوست قیمت آن به 1.9 دلار رسید. در ادامه راه اما ظرف مدت زمان کمتر از 15 روز تا ابتدای سپتامبر سال 2021 رشد زیادی را تجربه کرد. به گونه‌ای که به سقف تاریخی خود از زمان عرضه یعنی 10.5 دلار رسید. بعد از رسیدن به این محدوده قیمت روند نزولی را در پیش گرفت. به گونه‌ای که در نیمه نوامبر به قیمت 4.3 دلار رسید.

بعد از این مدت بار دیگر روند صعودی در پیش گرفت که این بار در مقایسه با رشد مرتبه قبل نیز حرکت قوی‌تری را طی کرد. به گونه‌ای که در ابتدای دسامبر به قیمت 15.4 دلار رسید. از آن روز به این طرف روند نزولی به خود گرفته است. در زمان نگارش مقاله حاضر (فوریه 2022) با قیمت 2.7 دلار در حال خرید و فروش است.

نگاهی به وضعیت اکوسیستم Mobox

در ادامه معرفی بازی بلاکچینی Mobox بد نیست که نگاهی به وضعیت این پلتفرم بیندازیم. ارزش بازار توکن موباکس در زمان نگارش این مقاله از 2.7 میلیارد دلار فراتر رفته است. در مجموع تعداد کل توکن‌های در گردش موباکس نیز از به مرز 80 میلیون رسیده است. تعداد کاربران پلتفرم Mobox از سه میلیون نفر فراتر رفته است. همچنین بیش از 1.2 میلیون توکن غیر مثلی در این پروژه تعریف شده است.

کیف پول و صرافی‌های توکن MBOX

در قالب پروژه بازی بلاکچینی Mobox یک کیف پول اختصاصی تعریف شده است که می‌توانید برای نگهداری دارایی خود از آن استفاده کنید. در عین حال کیف پول‌های بایننس چین والت و متامسک نیز برای نگهداری این توکن‌ها قابل استفاده است. همچنین برای خرید و فروش توکن موباکس می‌توانید از صرافی بایننس و Gate.io استفاده کنید.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی بازی بلاکچینی Mobox و توکن اختصاصی آن پرداختیم. ایده کسب درآمد از بازی‌های بلاک‌چینی در سال 2021 رشد فوق‌العاده خوبی را تجربه کرد. در عین حال پروژه Mobox به دلیل ارائه سه روش برای درآمدزایی تقریبا پلتفرم جامعی به شمار می‌رود که کاربران هر آن چیزی که نیاز دارند را می‌توانند از قبل آن به دست بیاورند. البته برای سرمایه‌گذاری در توکن موباکس باید حتما با تحلیل اقدام کنید. روی هم رفته به نظر می‌رسد که بازی‌های بلاک‌چینی هنوز در ابتدای راهی طولانی قرار دارند و می‌توان آینده درخشانی را برای آن‌ها متصور بود. 

Leave A Reply

Your email address will not be published.