اخبار دنیای رمز ارزها

پلتفرم بازی Yield Guild Games؛ آشنایی با شبکه و معرفی توکن YGG

شبکه Yield Guild Games یا YGG مجموعه‌ای خودگردان و متمرکز محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۰ فعالیتش را شروع کرد. این شبکه برای خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT) ایجاد شده است.

89

بازی‌های مبتنی بر بلاک چین روزهای مهمی را پشت سر می‌گذارند. هر روز بازی‌های جدیدی ارائه می‌شود. احتمالا تا چند سال دیگر این بازی‌ها رقیب سرسخت برای کمپانی‌های بزرگ بازی‌سازی باشند. آن قدر مخاطبان این حوزه افزایش پیدا کرده‌اند که حالا بسترهایی برای ساماندهی و ارائه خدمات به کاربران بازی‌های مبتنی بر بلاک چین ایجاد شده است. پلتفرم Yield Guild Games قصد دارد با ارائه خدمات مختلف مالی و معاملاتی به کاربران بازی‌های دنیای بلاک چین، گامی مهم برای گسترش این سرگرمیِ پولساز بردارد.

پلتفرم Yield Guild Games چیست؟

شبکه Yield Guild Games یا YGG مجموعه‌ای خودگردان و متمرکز محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۰ فعالیتش را شروع کرد. این شبکه برای خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT) ایجاد شده است. کاربران پلتفرم Yield Guild Games (انجمن بازی‌های درآمدزا) می‌توانند در این بستر توکن‌های دنیای مجازی یا بازی‌های بلاک معامله کرده و از این طریق کسب درآمد کنند. همچنین امکان اجاره دادن یا اجاره کردن توکن‌ها نیز موجود است.

مجموعه‌‌های خودگردان غیرمتمرکز (Decentralized Autonomous Organization) تحت حاکمیت شخص یا نهادی نیست و به شکل غیرمتمرکز مدیریت می‌شود. این مجموعه‌ها را نام دائو (DAO) معرفی می‌کنند. دائو‌ها پلتفرم‌های اینترنتی هستند که کاربرانی از سراسر جهان خواهند داشت و معمولا اهدافی بین‌المللی را دنبال می‌کنند.

شبکه Yield Guild Games جهت رشد و ارتقا محیط‌ها تجارت مجازی ایجاد شده است. در حقیقت این شبکه معتقد است که در آینده دارایی‌های متاورس و توکن‌های NFT نقش مهمی در موضوعات مالی و اقتصادی خواهند داشت.

بازی که می‌خواهند از پلتفرم Yield Guild Games باید از قوانین این بستر تبعیت کنند. در درجه اول بازی باید یک اقتصاد مجازی و توکن بومی داشته باشد تا امکان انجام معاملات و تبادلات اقتصادی برای کاربران فراهم باشد. همچنین ساختار بازی باید به شکل Play to Earn بوده و الگوهای اعطای پاداش به کاربران مشخص باشد. در نهایت اقتصاد مجازی بازی باید بر پایه زمین‌هایی باشد که امکان خرید و فروش آن وجود دارد.

اهداف شبکه Yield Guild Games

پلتفرم Yield Guild Games می‌خواهد بزرگترین شبکه اقتصاد مجازی در جهان را ایجاد کند. همچنین این شبکه می‌خواهد قابلیت ییلد فارمینگ (Yield farming) را به بازی‌های بلاک چینی اضافه کند. شبکه Yield Guild Games برای تحقق این هدف از NTFها و پروژه‌های دیفای (DeFi) کمک خواهد گرفت.

اعتقادی در بین تیم توسه YGG وجود دارد که به تدریج حجم و قدرت اقتصاد مجازی بر اقتصاد حقیقی غلبه خواهد کرد و سال‌ها بعد دارایی‌های دیجیتال ارزش بیشتری نسبت به املاک، کالاها یا تجارت‌های فیزیکی خواهد داشت. به همین دلیل باید بسترهایی برای مدیریت و تبادل این دارایی‌ها به وجود آید. به علاوه بحران کرونا نشان داد دارایی‌های فیزیکی ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار بگیرند و دچار افت ارزش شوند. در نتیجه باید مزیت‌های دارایی‌های دیجیتال را بیشتر جدی گرفت و بسترهای مختلفی را برای توسعه این سرمایه‌ها راه‌اندازی کرد.

پلتفرم Yield Guild Games چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم Yield Guild Games از استاندارد ERC721 برای اجاره و فارم توکن‌ها استفاده می‌کند. این تبادلات فعلا به صورت متمرکز انجام می‌گیرد تا بتوان از سرمایه‌های کاربران حفاظت کرد. شبکه Yield Guild Games به کمک قراردادهای هوشمند، توکن‌های NFT را تعیین وضعیت می‌کند و پایگاه اطلاعاتی جامعی را برای نظارت مالکین بر دارایی‌های اجاره شده ایجاد کرده است. کاربرانی که توکن‌های NFT خود را اجاره می‌دهند، به عنوان پاداش توکن بومی شبکه Yield Guild Games را دریافت می‌کنند.

پلتفرم Yield Guild Games صندوق‌هایی را برای سپرده‌گذاری (Staking) دارایی طراحی کرده است که پاداش‌های متفاوتی دارند. همچنین قابلیتی وجود دارد که کاربران دارایی خود را در تمام صندوق‌ها به عنوان سپرده قرار دهند. هر صندوق قوانین و محدودیت‌های خاص خود را دارد و کاربر با مقایسه آن‌ها می‌تواند بهترین برنامه را برای استیکینگ توکن‌ها طراحی کند.

از مهمترین پروژه‌هایی که همکاری خود را با پلتفرم Yield Guild Games رسما آغاز رده‌اند می‌توان به HaloDAO و B21 اشاره کرد. همچنین دو بازی Illuvium  و ZED RUN با این شبکه تعاملات سازنده‌ای دارند.

تیم توسعه پلتفرم Yield Guild Games

گابی دیزن (Gabby Dizon)، بریل لی (Beryl Li) و فردی با نام مستعار Owl of Moistness هم‌بنیان‌گذاران پلتفرم Yield Guild Games هستند. دیزن در نقش مدیرعامل و لی در موقعیت مدیر مالی فعالیت می‌کنند. همچنین Owl of Moistness مدیر ارشد فناوری پروژه است.

دیزن بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در صنعت بازی‌های موبایل را دارد و از سال ۲۰۱۸ درگیر دنیای بلاک چین شده است. خانم لی سابقه ۷ سال حضور در حوزه بلاک چین را دارد و به عنوان مشاور در شرکت‌های CapchainX و Coin.ph فعالیت کرده است. Owl یک توسعه‌دهنده است و طی ۳ سال گذشته الگوریتم‌هایی را برای شرکت Axie Infinity طراحی کرده است.

توکن YGG

توکن YGG در شبکه اتریوم و با استفاده از استاندارد ERC20 توسعه داده شده است. حجم کل عرضه توکن YGG یک میلیارد واحد تعیین شده است. قیمت این توکن در زمان نگارش این مطلب 4.4 دلار است و طبق برنامه اعلام شده عرضه آن تا زمستان سال ۲۰۲۷ به طول خواهد انجامید. از مهمترین صرافی‌های که از توکن YGG پشتیبانی می‌کنند می‌توان به بایننس (Binance)، کوکوین (Kucoin)، اوکس اکس (OKEx) و یونی سواپ (Uniswap) اشاره کرد. کیف‌پول‌هایی که از توکن‌های شبکه اتریوم و استاندارد ERC20 پشتیبانی کنند می‌توانند میزبان این توکن YGG باشند.

طبق اعلام تیم توسعه پروژه، ۴۵ درصد از حجم کل توکن‌های شبکه Yield Guild Games در اختیار جامعه و کاربران قرار می‌گیرد و ۲۵ درصد نیز از آن سرمایه‌گذاران خواهند شد. ۱۵ درصد از توکن‌های YGG تا انتهای پروژه متعلق به بنیان‌گذاران خواهد بود و ۱۳ درصد برای امور تحقیق و توسعه در خزانه باقی خواهد ماند. در نهایت ۲ درصد توکن‌های این پلتفرم به مشاوران پروژه تعلق خواهد گرفت.

از میان توکن‌هایی که به سرمایه‌گذاران اعطا شده است ۲۰ درصد قابل خرید و فروش است و ۸۰ درصد دیگر برای یک سال بلوکه خواهد بود. توکن‌های تیم بنیان‌گذار هم برای ۲ سال بلوکه می‌شود و مشاوران پروژه نیز پس از یک سال می‌توانند توکن‌های خود را دریافت کنند.

نقشه راه پلتفرم Yield Guild Games

برنامه‌های پلتفرم Yield Guild Games شامل سه مرحله است که هنوز زمان دقیقی برای شروع و پایان مراحل تعیین نشده است. تنها ماموریت‌های هر مرحله در وایت پیپر این پروژه ذکر شده است. در مرحله اول زیرساخت‌های فنی طراحی شده و تیم‌های متشکل از نیروهای انسانی کامل خواهند شد. در مرحله دوم بخش‌هایی مثل اضافه شدن بازی‌ها، رای‌گیری‌ها و … طراحی و آزمایش می‌شود. در مرحله سوم، فرایندهای استیکینگ و دریافت وام توسعه داده خواهند شد. در وایت پیپر این پروژه ذکر شده است که سند چشم‌انداز نیز دائما مورد بازبینی و اصلاح قرار خواهد گرفت و هیچ تصمیم قطعی یا جزییات ثابتی برای این پروژه وجود ندارد.

جمع‌بندی

همان طور که برخی از رمزارزها به وجود آمده‌اند تا مشکلات بلاک چین را حل کنند، پلتفرم Yield Guild Games نیز ایجاد شده تا هماهنگی و چالش‌های بازی‌های مبتنی بر بلاک چین را رفع کند. شواهد نشان‌دهنده آن است که هر روز کاربران این بازی‌ها بیشتر می‌شوند. حالا به راحتی می‌توان از سرگرمی‌های روزانه نیز درآمدزایی کرد. بازی‌های کریپتو شانس کسب درآمد و تفریح را به طور همزمان به کاربر می‌دهد. پدیده‌های ورزشی و سرگرمی مثل فوتبال، تئاتر، موسیقی و … در ابتدا یک سرگرمی بوده‌اند و حالا یک صنعت بین‌المللی محسوب می‌شوند. شاید در سال‌های آینده بازی‌های مبتنی بر بلاک چین قصد رقابت با غول‌های سرگرمی قرن ۲۱ را داشته باشند و بازارهای اقتصادی متنوعی را ایجاد کنند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.