اخبار دنیای رمز ارزها

پلتفرم Syscoin؛ معرفی شبکه سیس کوین و رمزارز SYS

85

ارزهای دیجیتال روزبه‌روز محبوبیت بیشتری بین مردم پیدا می‌کنند و دیگر کل دنیای کریپتو به بیت کوین و اتریوم خلاصه نمی‌شود. یکی از ارزهایی توانسته نگاه فعالان بازار را به خود جلب کند سیس کوین (SYS) است. پلتفرم syscoin یک بستر پرداختی با استفاده از کدهای بیت کوین است که قابلیت‌ها و مزیت‌های مختلفی دارد. در ادامه با این پلتفرم بیشتر آشنا خواهیم شد.

سیس کوین (SYS) چیست؟

یکی از مهمترین اهداف رمزارزها ایجاد شبکه‌هایی بدون واسطه بود که توسط کاربران با روش‌های اجماع نظر اداره شود. بلاک‌چین می‌خواهد ارز یا پولی غیرمتمرکز ایجاد کند که به‌راحتی بین اشخاص مبادله شود و در این میان واسطه‌ها و نهادهای دولتی نتوانند اطلاعات را مشاهده کنند یا کارمزد قابل توجهی طلب کنند. پلتفرم syscoin یکی از همین شبکه‌ها است که محصولات مختلف را بدون واسطه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این محصولات معمولا رمزنگاری می‌شوند تا شرکت‌ها یا افراد بتوانند مبادلات را به‌صورت غیرمتمرکز انجام دهند.

شبکه SYS از سال ۲۰۱۴ وارد دنیای کریپتو شد و به‌عنوان یک بلاک‌چین عمومی، دیتابیس غیرمتمرکز و دفتر کل توزیع شده شناخته شد. این پروژه متن‌باز (Open Source) و غیرمتمرکز است و قصد دارد بازاری غیرمتمرکز ایجاد کند. همچنین سیس کوین امکان اجرای تراکنش‌های سریع را با کارمزدهای بسیار پایین برای شرکت‌های تجاری فراهم می‌کند و خدمات زیرساختی برای کدهای رمزنگاری‌شده ارائه می‌دهد.

مسیر توسعه سیس کوین

برای توسعه پلتفرم این رمزارز از کدهای بیت کوین استفاده شده است. از همین رو SYS را یک فورک از بیت کوین می‌دانند. در حقیقت این پلتفرم قصد توسعه بیت کوین و ارائه خدمات جدید را داشت تا بتواند قراردادهای هوشمند (Smart Contract) را اجرا کند. این شبکه بلاک‌چین عمومی است که توان پردازشی بسیار بالایی دارد و می‌تواند تعامل بین زنجیره‌ای (Cross-Chain) برای دارایی‌ها را فراهم کند. در این حالت دارایی باید فرایند توکنیزه شدن (Tokenize) را طی کند. در فرایند توکنیزه شدن یک سرمایه در فضای حقیقی یا فیزیکی به توکن تبدیل می‌شود تا در بستر بلاک‌چین قابل عرضه و خرید و فروش باشد. در حال حاضر بسیاری از آثار هنری، سهام شرکت‌ها و حتی املاک با همین فرایند و توسط قراردادهای هوشمند عرضه و کنترل می‌شوند.

هدف و مخاطب SYS

پلتفرم syscoin می‌خواهد فرایند تولید توکن و ساخت بلاک‌های کوچک را ساده‌سازی کند و همچنین برای پردازش‌های مختلف کارمزدهای پایینی را از کاربران دریافت کند. علاوه بر این امنیت شبکه از طریق ماینینگ ترکیبی (Merged Mining) تامین شود تا دو یا چند ارز به‌صورت همزمان استخراج شوند. مخاطب اصلی این پروژه شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که می‌خواهند با امنیت بیشتری از شبکه بلاک‌چین استفاده کنند و تا حدی بتوانند کارها و پردازش‌ها را سفارشی‌سازی کنند.

شبکه SYS چطور کار می‌کند؟

این شبکه از الگوریتم SHA256 استفاده می‌کند تا بتواند همزمان با استخراج بیت کوین، SYS نیز تولید کند. تعداد تراکنش‌هایی که در هر ثانیه در این شبکه می‌تواند انجام شود از سایر بلاک‌چین‌ها بیشتر است. با این وجود، امنیت و تمرکززدایی شبکه نیز قابل قبول است. هر بلاک در یک دقیقه ساخته می‌شود که حجم آن ۱۰ مگابایت است. این شبکه با استفاده از قراردادهای هوشمند ماشین مجازی اتریوم و توسط بریج سیس کوین می‌تواند دارایی را کنترل کند و زنجیره جانبی (Sidechain) را با امکان دسترسی به شبکه اتریوم ایجاد کند. پروتکل ZDAG عملکرد شبکه و مقیاس‌پذیری را بهبود می‌بخشد و به‌واسطه مکانیزم غیرمتمرکز تراکنش‌ها راحت‌تر انجام خواهند شد.

همچنین شبکه سیس کوین قابلیت‌هایی مثل هویت مستعار و طراحی و اجرای قرارداد هوشمند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سیستم به کاربر اجازه می‌دهد برای تبادلات پیامی خود از نام مستعار استفاده کند. با این ویژگی خدماتی مثل قراردادهای حقوقی راحت‌تر و سریعتر به سرانجام خواهند رسید. به‌علاوه توسعه‌دهندگان می‌توانند از ماشین مجازی اتریوم برای طراحی و اجرا قراردادهای هوشمند در این شبکه بهره بگیرند. در این شبکه امکان انجام تراکنش‌ها به‌صورت ناشناس وجود دارد و هر شخصی می‌تواند توکن خود را تولید کند.

کاربردهای شبکه syscoin

کاربردهای سیس کوین متفاوت است. همانطور که ذکر شد ایجاد بازار غیر متمرکز، توکنایز کردن سرمایه‌های فیزیکی و حقیقی، انجام معاملات کوچک، خرید و فروش دارایی‌های بازی‌های دیجیتال و ارائه اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیک (E-Commerce) از جمله کاربردهایی است که تا امروز پلتفرم syscoin قادر به ارائه آن‌ها بوده است.

توکن SYS

توکن بومی این پلتفرم با نماد SYS شناخته می‌شود و سیس کوین نام دارد. از قابلیت‌های این توکن می‌تواند به دریافت پاداش در ازای مشارکت در پروتکل ZDAG، تولید توکن جدید، ثبت پروپوزال‌های شبکه، پرداخت کارمزد شبکه و مشارکت در رای‌گیری‌های پلتفرم اشاره کرد. در حال حاضر این توکن در صرافی‌های مختلفی مثل بیترکس(Bittrex)، بایننس (Binance)، لایو کوین (Livecoinهات بیت (Hotbit)، سواپ زون (Swapzone)، کوین اکس (CoinEx) و … عرضه می‌شود و جزو رمزارزهای برتر قرار گرفته است. همچنین از کیف پول‌های کلور (Klever)، کوینومی (Coinomi) و AGX Pay که توسط سایت رسمی سیس کوین پیشنهاد شده است می‌تواند برای نگهداری این توکن استفاده کرد.

معرفی تیم توسعه پلتفرم syscoin

موسس این پلتفرم در سال ۲۰۱۴ جگ سیدهو (Jag Sidhu) بود. این مهندس کامپیوتر که سال‌ها در زمینه‌های مختلفی مثل یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و بلاک‌چین تحقیقات گسترده انجام داده است هم‌اکنون سرپرستی تیم توسعه را بر عهده دارد. از دیگر اعضای این تیم می‌توان به میشل (Michiel) به‌عنوان مدیرعامل اشاره کرد که نقش بسزایی در رشد مارکتینگ این کوین داشته است. برد همرستون (Brad Hamerston)، ویلی کو (Willy Ko) و آندرس کورتز (Andres Cortes) دیگر اعضای تیم توسعه شبکه سیس کوین هستند.

پروژه‌های آتی شبکه syscoin

این پلتفرم در سال ۲۰۲۱ روی پروژه ماشین مجازی شبکه پیشرفته سیس کوین (Network-Enhanced Virtual Machine) کار کرد. این قابلیت که با نام Syscoin NEVM شناخته می‌شود انجام تراکنش‌ها به‌صورت هم‌زمان را ساده‌تر خواهد کرد. با اجرای این پروژه توان پردازشی شبکه افزایش خواهد یافت و در نتیجه برنامه‌های سخت‌تر و پیچیده‌تر در شبکه اجرا خواهند شد. به‌علاوه این توسعه باعث خواهد شد هزینه کارمزد کاهش پیدا کند.

جمع‌بندی

سیس کوین یکی از ارزهایی است که مورد توجه نوگرایان و ریسک‌پذیران قرار گرفته است. کسانی که به دنبال پروژه‌های آینده‌دار و تیم‌های خلاق هستند، SYS را به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری می‌پندارند. در روزهایی که بسیاری از افراد کوین‌های شناخته شده را می‌خرند و از ریسک در بازار رمزارزها هراس دارند، طرفداران پلتفرم syscoin برای آزمایش شانس خود و ساختن یک آینده هیجان‌انگیز این توکن را به ولت خود اضافه می‌کنند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.