اخبار دنیای رمز ارزها

معرفی صرافی Nobitex؛ شرایط ثبت نام و لیست ارزهای صرافی نوبیتکس

82

طی چند سال گذشته تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. برای خرید ارز دیجیتال باید از صرافی‌های داخلی و خارجی یا کیف‌پول‌های رمزارزی استفاده کرد. با توجه به مشکلات و دردسرهای پلتفرم‌های خارجی، بسیاری از کاربران صرافی‌های ایرانی را برای خرید و ذخیره دارایی انتخاب می‌کنند. صرافی نوبیتکس یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین صرافی‌های ایرانی است که قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

مروری بر عملکرد صرافی نوبیتکس؟

نوبیتکس جزو قدیمی‌ترین و مشهور‌ترین صرافی‌های ایران است که همیشه نامش در بین برترین پلتفرم‌های معاملات رمزارزی به چشم می‌خورد. بسیاری بر این باورند که نوبیتکس بهترین صرافی ایرانی بوده و بیشترین کاربران را دارد. طبق آخرین برآوردها تعداد کاربران این صرافی ایران از مرز ۷۰ هزار نفر عبور کرده و تا امروز بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان معاملات رمزارزی را پردازش کرده است.

یکی از نقش‌های مهم صرافی‌های ایرانی ایجاد پلی برای دور زدن تحریم‌ها است. بسیاری از تریدرها برای انتقال پول به صرافی‌های خارجی از وب‌سایت‌های ایرانی استفاده می‌کنند. بدین ترتیب بخش زیادی از دارایی‌های واریز و برداشت شده از صرافی‌های ایرانی مربوط به انتقال رمزارز به پلتفرم‌های خارجی است. بسیاری از صرافی‌های خارجی دسترسی کاربران ایرانی به این پلتفرم‌ها را مسدود کرده‌اند. با استفاده از صرافی نوبیتکس دیگر نگرانی و اضطرابی از بابت بلوکه شدن دارایی یا عدم ارائه خدمات نخواهیم داشت.

شروع فعالیت این صرافی در سال ۱۳۹۶ بود. این پلتفرم داخلی تلاش می‌کند تا با ارائه یک بستر تبادلاتی آسان و امن، میزبان معاملات و تراکنش‌های رمزارزی کاربران باشد.

صرافی Nobitex تاکید ویژه‌ای روی امنیت کاربران دارد. متاسفانه موارد کلاهبرداری و سوءاستفاده‌های اینترنتی مختلفی در گذشته وجود داشته است. به همین دلیل امنیت دارایی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق اعلام تیم پشتیبانی صرافی نوبیتکس، متخصصان باسابقه در امر امنیت و برنامه‌نویسی مسئولیت جلوگیری از بروز چنین حوادثی را در این پلتفرم بر عهده گرفته‌اند. همچنین تیم توسعه صرافی نوبیتکس دائما با مراکز تحقیقاتی دانشگاه صنعتی شریف تهران همکاری‌ و جلسات مشورتی متعددی دارد.

مدیران صرافی نوبیتکس

از چهره‌های شناخته شده در تیم مدیریت صرافی نوبیتکس می‌توان به دکتر امیرحسین راد، مهندس محمد آقامیر و مهندس امیرعلی اکبری اشاره کرد. این افراد که سابقه دانشگاهی و تجربیات کاری قابل اتکایی دارند، جزو مهمترین عناصر راه‌اندازی این بستر معاملاتی محسوب می‌شوند.

ویژگی‌های صرافی Nobitex

این صرافی دائما در حال به‌روزرسانی خدمات، سرویس‌ها و لیست رمزارزهایش است. همچنین تیم پشتیبانی این صرافی به طور متناوب تحقیقات فراوانی پیرامون امکانات و سرویس‌های فعلی و پتانسیل‌های بالقوه انجام می‌دهد. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی‌های صرافی نوبیتکس اشاره خواهیم کرد.

امکان خرید رمزارز با ارز ملی ایران

صرافی‌های خارجی از کارت‌های اعتباری بین‌المللی پشتیبانی می‌کنند. اکثر ایرانی‌ها به چنین کارت‌هایی دسترسی ندارند. به همین دلیل برای خرید رمزارز باید از صرافی‌های ایرانی کمک بگیرند. صرافی Nobitex امکان واریز ریال به حساب کاربری و خرید رمزارز در قبال ارائه وجه نقد را فراهم کرده است. در زمان انتشار این مقاله بیش از ۲۰ رمزارز را می‌توان به وسیله شارژ ریالی در صرافی نوبیتکس خریداری کرد.

رابط کاربری ساده و جذاب

داشبورد فارسی، فیلم‌های آموزشی، رابط کاربری جذاب و آسان، توضیحات شفاف و کامل و … باعث شده تا انجام فعالیت‌های معاملاتی در حساب کاربری نوبیتکس بسیار آسان و بی‌دردسر باشد. اهمیت این موضوع را زمانی متوجه خواهید شد که تجربه فعالیت در صرافی‌های خارجی، کیف‌پول‌های رمزارزی یا برخی صرافی‌های نامعتبر ایرانی را داشته باشید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته

برخی از افراد سرمایه‌های کلانی را وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌کنند. همچنین بسیاری از افراد حساسیت زیادی روی دارایی‌های خود دارند. این افراد در صورت بروز کوچکترین مشکلاتی نگران و مضطرب می‌شوند و تلاش می‌کنند تا با تیم پشتیبانی ارتباط بگیرند. پشتیبانی ۲۴ ساعته صرافی نوبیتکس باعث شده تا خیال کاربران از پاسخگویی و رفع دغدغه‌های مختلف آسوده باشد.

حجم بالای معاملات

صرافی نوبیتکس یکی از پرترافیک‌ترین و معروف‌ترین صرافی‌های ایرانی است که حجم معاملاتی بسیار زیادی در طول روز دارد. بسیاری بر این باورند که صرافی Nobitex از این حیث برترین پلتفرم ایرانی محسوب می‌شود.

پشتیبانی از توکن‌های محبوب

تقریبا تمام توکن‌های محبوب و معروف کریپتو را می‌توان در صرافی نوبیتکس پیدا کرد. از این نظر دست تریدرها و سرمایه‌گذاران برای کسب سود و ایجاد تنوع در سبد دارایی باز خواهد بود. همچنین لیست این صرافی به طور متناوب به روز می‌شود تا تعداد رمزارزهای پشتیبانی شده باز هم افزایش یابد.

امنیت بالا

همان طور که ذکر شد مهمترین شاخص برای تیم مدیریت صرافی نوبیتکس، امنیت دارایی‌های کاربران است. آن‌ها بدین منظور از مهندسان و تیم‌های حرفه‌ای و متبحر استفاده می‌کنند.

از دیگر مزایای صرافی Nobitex نیز می‌توان به سابقه فعالیت طولانی در مقایسه با سایر صرافی‌ها، بازار آزمایشی و نسخه دمو،‌ارائه اپلیکیشن موبایل، چت آنلاین و پنل پورتفو شخصی اشاره کرد.

معایب صرافی نوبیتکس

با وجود مزایای بسیار و محبوبیت بالا اما می‌توان موارد زیر را به عنوان نواقص و معایب این مجموعه برشمرد.

  •         محدودیت در واریز و برداشت
  •         عدم پشتیبانی از معاملات فیوچرز و مارجین
  •         عدم ارائه قابلیت تنظیم حد ضرر و حد سود در معاملات
  •         پشتیبانی از جفت‌ارزهای محدود

آموزش ثبت نام در صرافی نوبیتکس و احراز هویت

برای ثبت نام در صرافی نوبیتکس در ابتدا وارد وب‌سایت این مجموعه شوید و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در این مرحله باید اطلاعات ساخت یک حساب کاربری شامل ایمیل و رمز عبور را وارد کنید. پس از تایید ایمیل و اتمام مراحل ثبت‌نام، نوبت به احراز هویت خواهد رسید.

روی گزینه «شروع فرایند احراز هویت» کلیک کنید. در همان ابتدا صرافی یک کد تایید به ایمیل شما ارسال می‌کند. پس از وارد کردن کد روی آیکون «تایید» کلیک کنید. حالا در صفحه جدید ۵ مرحله احراز هویت برای شما قابل مشاهده است.

در مرحله نخست باید شماره موبایل شما تایید شود. پس از وارد کردن شماره موبایل پیامکی حاوی کد تایید ارسال خواهد شد. با وارد کردن کد و تایید آن می‌توانید وارد مرحله بعد شوید. در مرحله بعد باید اطلاعات هویتی و حقیقی خود را شامل نام، نام خانوادگی، جنسیت، کد ملی، تصویر اسکن شده کارت ملی، تاریخ تولد و … را درج کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات صرافی Nobitex داده‌های شما را در صف بررسی قرار خواهد داد.

در طی روند احراز هویت نیز باید عکسی از صورت کاربر به همراه با کارت ملی و متنی مبنی بر پایبندی به اصول معاملاتی صرافی نوبیتکس برای تیم پشتیبانی ارسال شود.

با تایید اطلاعات هویتی، نوبت به اعلام اطلاعات مالی (اطلاعات شماره کارت بانکی) خواهد رسید. در صورت تایید این اطلاعات ارائه شده، صرافی به صورت خودکار با شما تماس حاصل خواهد کرد تا اطلاعات هویتی شما را یک بار به صورت تلفنی بررسی کند. پس از تایید تلفنی، مراحل احراز هویت به پایان خواهی رسید.

سطوح مختلف کاربری در صرافی نوبیتکس

این صرافی سطوح سه‌گانه‌ای برای کاربران تعریف کرده است. احراز هویت در این صرافی اجباری نیست اما کاربرانی که این مراحل را پشت سر نگذاشته‌اند، به برخی از قابلیت‌های معاملاتی دسترسی ندارند. به طور کل برای نقل و انتقال دارایی و خرید رمزارز بهتر است تمام مراحل احراز هویت انجام شود.

جمع‌بندی

یکی از مشهورترین پلتفرم‌های معاملات رمزارزی در ایران صرافی نوبیتکس است. این صرافی که جزو بسترهای قدیمی خرید و فروش رمزارز محسوب می‌شود، قابلیت‌های مختلفی مثل امکان خرید رمزارز با ریال، رابط کاربری ساده و فارسی، تامین امنیت دارایی، حجم بالای معاملات، تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته و … دارد.

بسیاری از کاربران برای ترید رمزارز از صرافی Nobitex استفاده می‌کنند. همچنین عده‌ای برای انتقال دارایی به صرافی‌های خارجی از این بستر ایرانی بهره می‌گیرند. برای نقل و انتقال آسان دارایی در صرافی نوبیتکس باید مراحل احراز هویت طی شود. پس از ثبت نام در صرافی نوبیتکس، باید مشخصات حقیقی به همراه اطلاعات کارت بانکی و عکسی از چهره به همراه کارت ملی برای تیم پشتیبانی صرافی ارسال شود. پس از طی شدن تمام مراحل امکان ارسال و دریافت رمزارز و وجه نقد فراهم خواهد بود.

Leave A Reply

Your email address will not be published.