اخبار دنیای رمز ارزها

معرفی کیف پول ترون لینک؛ آموزش کامل نصب و نحوه استفاده از Tronlink

53

با توجه به افزایش محبوبیت ترون در سال‌های گذشته، افراد زیادی برای نصب کیف پول ترون لینک اقدام کرده‌اند. برخی از کاربران نیز در جریان کمپین ایردراپ این رمزارز، نرم‌افزار Tronlink را بر روی تلفن‌های همراه خود نصب کرده‌اند. گرچه در ماه‌های گذشته ترون دچار افت ارزش شده است اما همچنان یکی از رمزارزهای برتر و شبکه‌های قدرتمند برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز محسوب می‌شود. برای آشنایی با مراحل نصب کیف پول Tronlink با ما همراه باشید.

ترون چیست؟

ترون شبکه‌ای برای میزبانی قراردادهای هوشمند بوده که چند سالی به شهرت رسیده است. این پروژه آسیایی از الگوریتم اثبات سهام نمایندگی (DPoS) برای اجماع شبکه استفاده می‌کند. کارمزدهای ارزان و سرعت بالای پردازش معاملات جزو مهمترین ویژگی‌های شبکه ترون است. رمزارز بومی این شبکه نیز ترون (TRX) نام دارد. تیم توسعه ترون یک کیف پول اختصاصی با نام Tronlink را برای انجام تراکنش‌های توکن‌های TRX و سایر توکن‌های توسعه یافته در این شبکه طراحی کرده است.

کیف پول ترون لینک چیست؟

کیف پول ترون لینک اپلیکیشنی غیرمتمرکز بوده که در شبکه ترون توسعه یافته است. از ویژگی‌های مهم این کیف پول امکان نقل و نقل رمزارز ترون (TRX) به صورت رایگان است. همچنین سرعت انتقال نیز از طریق این ولت بسیار بالا خواهد بود. این کیف پول در نسخه‌های افزونه مرورگر و اپلیکیشن موبایل عرضه شده است و کاربران سیستم عامل‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

کیف پول ترون لینک در محیط SandBox اجرا می‌شود. سطح رمزنگاری و امنیت این ولت بسیار بالا است. صرف نظر از ترون، رمزارزهای دیگری نیز از طریق این کیف‌پول قابل خریداری و مدیریت است. در نتیجه بسیاری از افراد از پس از نصب کیف پول ترون لینک، از آن به عنوان ولت اصلی استفاده می‌کنند.

متخصصان این حوزه ویژگی‌های ولت Tronlink در بلاک چین ترون را مشابه نقش ولت متامسک در شبکه اتریوم می‌دانند. در حال حاضر علاوه بر ترون و توکن‌های توسعه داده بر پایه استانداردهای TRC10 و TRC20، بیت تورنت (BTT)، وینک (WINK) و توکن ترون والت (TWX) در این پلتفرم پشتیبانی می‌شود.

از این کیف پول می‌توان برای دریافت ایردراپ ترون نیز استفاده کرد. کاربرانی که پس از نصب کیف پول ترون لینک به کمپین ایردراپ این رمزارز بپیوندند، شانس دریافت توکن TRX را در زمان توزیع پاداش‌های ایردراپ خواهند داشت.

نصب کیف پول ترون لینک از طریق افزونه مرورگر

بدین منظور ابتدا باید وارد وب‌سایت chrome web store شوید و عبارت Tronlink را سرچ کنید. پس از آن که افزونه مورد نظر را پیدا کردید، روی گزینه کلیک Add to Chrome کرده تا افزونه به مرورگر اضافه شود. حال با وارد شدن به افزونه، می‌بایست رمز ورود خود را انتخاب کنید. این رمز حداقل دارای ۸ کاراکتر خواهد بود.

اگر برای اولین بار قصد نصب کیف پول ترون لینک را دارید باید گزینه Create Account را انتخاب کنید. اگر هم قبلا در سایر دیوایس‌ها از کیف‌پول ترون لینک استفاده کرده‌اید و قصد بازیابی دارایی خود را دارید، روی گزینه  Restore Accountکلیک کنید.

در مرحله بعد کیف‌پول از شما می‌خواهید یک نام کاربری با حداقل ۴ کاراکتر انتخاب کنید. در نهایت نیز عبارت Seed به شما نمایش داده می‌شود. دقت داشته باشید در صورت عدم دسترسی به دیوایس یا کیف‌پول، تنها به کمک عبارت Seed امکان بازیابی اطلاعات و دارایی وجود دارد. پس این عبارت را یادداشت کرده و به صورت فیزیکی نگهداری کنید.

کار با افزونه کیف پول ترون لینک

در صفحه اصلی کیف پول ترون لینک مقدار ترون (TRX) و تتر (USDT) را مشاهده خواهید کرد. اگر روی آیکون خانه (Home) کلیک کنید، وارد صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال ترون خواهید شد و می‌توانید معاملات رمزارزی را شروع کنید.

با کلیک بر روی آیکون موبایل (Mobile) نیز لینک‌های دانلود ولت اندروید و ios به شما نمایش داده خواهد شد. برای خروج از حساب کاربری نیز می‌توانید روی آیکون قفل کلیک کنید. در این صورت برای ورود مجدد نیاز به وارد کردن گذرواژه خواهید بود.

با استفاده از منوی بالای سمت راست صفحه، می‌توانید قسمت‌های مختلف افزونه مثل تنظیمات کلید خصوصی و عبارت سید، جزئیات حساب کاربری، رای دادن، فریز کردن دارایی و … را مشاهده کنید.

نصب کیف پول Tronlink در تلفن همراه

برای دانلود اپلیکیشن ترون لینک بهتر است به وب‌سایت رسمی این پروژه مراجعه کرده و با انتخاب سیستم عامل، نرم‌افزار متناسب را دانلود کنید. پس از نصب کیف پول ترون لینک روی تلفن همراه، دو گزینه Create Wallet و Import Wallet برای شما نمایش داده خواهد شد. حالت اول برای ساخت یک کیف پول جدید بوده و حالت دوم برای ایجاد دسترسی مجدد به حساب کاربری و دارایی‌ها است. در صورت انتخاب گزینه Import Wallet باید عبارت Seed را وارد کرده تا اطلاعات بازیابی شود.

با انتخاب گزینه مراحل ساخت کیف پول جدید آغاز می‌شود. در ابتدا باید یک نام برای کیف پول انتخاب کنید. پس از انتخاب نام نوبت به تعیین گذرواژه خواهد رسید. سپس کیف پول یک عبارت بازیابی به شما نمایش خواهد داد. حتما گذرواژه و عبارت سید را به صورت کتبی ذخیره کنید.

برای امنیت بیشتر احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید. بدین منظور می‌توانید از سرویس Google Authenticator یا تایید پیامکی استفاده کنید. با توجه به چالش‌های احتمالی سرویس پیامکی، بهتر است از نرم‌افزار گوگل برای تایید دو محله‌ای بهره بگیرید.

کار با ولت موبایلی ترون لینک

از منوی پایینی نرم‌افزار، می‌توانید وارد قسمت دارایی‌ها یا Assets شوید. در این بخش امکاناتی همچون ارسال رمزارز، فریز کردن و … در دسترس شما خواهد بود. آدرس‌های دریافت رمزارز را نیز می‌توانید در همین بخش مشاهده کنید. برای ورود به قسمت‌های تنظیمات و مارکت نیز از منوی زیرین نرم‌افزار باید استفاده کنید.

 جمع‌بندی

نصب کیف پول ترون لینک در عرض چند دقیقه انجام خواهد شد. این ولت به صورت افزونه مرورگر و اپلیکیشن موبایل عرضه شده است. پس از نصب افزونه یا اپلیکیشن کافی است مراحل ثبت‌نام را طی کرده و گذرواژه‌ای تعیین کنید. پس از تعیین گذرواژه عبارت Seed به شما نمایش داده خواهد شد.

مبادله رایگان ترون، پردازش سریع، امکان فریز کردن دارایی، مبادله سایر رمزارزهای توسعه‌یافته در شبکه ترون، امکان دریافت ایردراپ و … از مزیت‌های این ولت است. دقت داشته باشید در زمان نصب کیف پول Tronlink حتما عبارت بازیابی (Seed) را به صورت کتبی یادداشت فرمایید. حفظ این عبارت تضمین‌کننده دسترسی همیشگی شما به دارایی‌ها خواهد بود.

Leave A Reply

Your email address will not be published.