اخبار دنیای رمز ارزها

معرفی صرافی Coinex؛ آموزش و نحوه ثبت نام صرافی کوینکس

صرافی کوینکس جزو پلتفرم‌های محبوب ارز دیجیتال در ایران و سایر کشورهای جهان است. مهمترین مزیت این صرافی برای هموطنان، ارائه رابط کاربری با زبان فارسی و سرویس‌های گوناگون به کاربران ایرانی است. علاوه بر این مبلغ کارمزدها در این بستر معاملاتی بسیار منصفانه و شفاف تعیین می‌شود.

56

روزبه‌روز به تعداد صرافی‌ها و بسترهای معاملاتی و خدماتی کریپتو اضافه می‌شود. یکی از بسترهای بین‌المللی و محبوب سال‌های گذشته، صرافی کوینکس است. این صرافی آسیایی طی مدت کوتاهی توانست سرمایه‌های زیادی جذب کند. کارمزدهای مقرون به صرفه، سرویس‌های مختلف سرمایه‌گذاری، توکن بومی، رابط کاربری جذاب و … باعث شده تا تریدرها و سرمایه‌گذاران زیادی صرافی Coinex را برای انجام معاملات رمزارزی خود انتخاب کنند.

صرافی کوینکس چیست؟

صرافی کوینکس جزو پلتفرم‌های جوان در عرصه کریپتو محسوب می‌شود. این صرافی در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد اما طی مدت کوتاهی توانست کاربران زیادی جذب کند. یانک هایپو (Yang Haipo) موسس صرافی کوینکس است. این صرافی یکی از زیرمجموعه‌هایی شرکتی به نام ViaBTC است.

صرافی Coinex جزو معدود پلتفرم‌های خارجی است که دسترسی کاربران ایرانی را قطع نکرده است. علاوه بر این از تابستان ۱۴۰۰ زبان فارسی به رابط کاربری این صرافی اضافه شد تا کاربران ایرانی راحت‌تر و سریعتر معاملات خود را انجام دهند. در حال حاضر ۱۳ زبان زنده دنیا در صرافی کوینکس پشتیبانی می‌شود.

وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) رده‌بندی‌های متنوعی از صرافی‌ها ارائه می‌دهد. صرافی کوینکس با کسب امتیاز ۴.۸ رتبه ۴۸ را در لیست برترین صرافی‌های جهان از آن خود کرده است. این پلتفرم معاملاتی بیش از ۳۰۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند و حدود ۵۰۰ بازار معاملاتی مختلف را در دسترس کاربران قرار داده است.

این صرافی هنگ‌کنگی، سطوح چندگانه‌ای را برای کاربران طراحی کرده است. بهترین سطح VIP نام دارد که کاربر علاوه بر دسترسی به انواع سرویس‌ها و عدم محدودیت در حجم معاملات، می‌توانید از قابلیت‌های آموزشی صرافی نیز استفاده کند.

توکن اختصاصی صرافی Coinex

توکن اختصاصی این صرافی با نماد CET نمایش داده می‌شود. رشد ۴۰۰ درصدی قیمت این توکن باعث شده تا شاهد افزایش درخواست‌ها برای خرید توکن بومی صرافی و انتقال دارایی‌ها به این پلتفرم معاملاتی باشیم.

توکن CET مزیت‌های گوناگونی برای کاربران دارد. اولین و مهمترین مزیت این توکن، کاهش مبلغ کارمزدها است. به کمک توکن بومی صرافی کوینکس، می‌توان کارمزدهای معاملات در بازار اسپات را تا ۳۰ درصد کاهش داد. این صرافی کارمزدهای کمتری نسبت به پلتفرم‌های معاملاتی دیگر دریافت می‌کند. در صورت استفاده از توکن CET نیز می‌توان کاهش مضاعفی در مبلغ کارمزدها ایجاد کرد.

صرافی Coinex به طور ماهانه حجم قابل توجهی از توکن‌های CET را وارد فرایند توکن‌سوزی می‌کند. بدین ترتیب ارزش این دارایی دائما افزایش خواهد یافت و روندی ضد تورمی در پیش خواهد گرفت. طبق اعلام تیم توسعه صرافی و توکن CET، این روند تا جایی ادامه خواهد یافت که حجم کل توکن‌های موجود به ۳ میلیارد واحد برسد.

مزایا صرافی کوینکس

رابط کاربری این صرافی بسیار آسان و قابل فهم است. به همین دلیل معامله‌گران مبتدی هم می‌توانند در این بستر معاملاتی مشغول ترید و سرمایه‌گذاری شوند.

کارمزدها در صرافی کوینکس کاملا مشخص بوده و معمولا مقادیر ثابتی است. بسیاری از صرافی‌ها در زمان شلوغی شبکه یا صرافی مبلغ کارمزدها را افزایش می‌دهند.

صرافی Coinex اپلیکیشنی برای موبایل نیز طراحی کرده است تا همه کاربران با دیوایس‌های مختلف بتوانند از خدمات این بستر رمزارزی بهره‌مند شوند. همچنین کاربران این صرافی امکان استفاده از نرم‌افزار Viawallet را نیز خواند داشت.

مبلغ کارمزدها در صرافی کوینکس نسبت به سایر پلتفرم‌های معاملاتی کمتر تعیین شده است. به همین دلیل تریدرها می‌توانند سود بیشتری را در بلندمدت کسب کنند. همچنین با انجام مراحل احراز هویت، امکان برداشت روزانه تا حجم یک میلیون دلار هم میسر خواهد بود.

معایب صرافی کوینکس

مهمترین مشکل این صرافی دریافت کارمزد برای برداشت رمزارز از کیف‌پول حساب کاربری است. این موضوع برای افرادی که تمایل دارند در پلتفرم‌های مختلف فعالیت کنند چندان خوشایند نیست.

نقص دیگر صرافی کوینکس عدم پشتیبانی از ارزهای فیات است. در حقیقت نمی‌توان در این صرافی از کارت‌هایی اعتباری مثل مسترکارت استفاده کرد. بنابراین کاربر باید در ابتدا رمزارز را در سایر پلتفرم‌ها خریداری کرده و سپس به صرافی کوینکس انتقال دهد.

موضوع دیگری که می‌توان از آن به عنوان نقص یاد کرد، محدودیت در سپرده‌گذاری یا برداشت از کیف‌پول در سطوح چندگانه کاربری است. همان طور که ذکر شد صرافی Coinex سطوح مختلفی را برای کاربران تعریف کرده است. در سطوح پایین‌تر کاربر محدودیت‌هایی در حجم برداشت یا سپرده‌گذاری روزانه خواهد داشت که این موضوع برای فعالان حوزه ارز دیجیتال چندان جالب به نظر نمی‌رسد. 

آموزش ثبت نام در صرافی کوینکس

در مرحله اول باید وارد وب‌سایت صرافی به نشانی coinex.com شوید و سپس روی گزینه Sign Up کلیک کنید.

در این مرحله از ثبت نام در صرافی کوینکس باید ایمیل خود را وارد کرده و پسورد حساب کاربری را تعیین کنید. صرافی برای شما یک کد تایید (Email verification code) ایمیل خواهد کرد. با وارد کردن کد می‌توان به مرحله بعد بروید. با علامت زدن گزینه موافقت با شرایط و خدمات صرافی و کلیک روی گزینه Sign Up ثبت نام اولیه به پایان خواهد رسید.

برای امنیت بیشتر می‌تواند روش احراز هویت دو عاملی (2FA) را برای ورود به صرافی فعال کنید. برای این کار می‌توانید از سرویس Google Authenticator یا تایید پیامکی استفاده کنید. با توجه به مشکلات احتمالی برای سرویس‌های پیامکی، بهتر است از احراز هویت گوگل بدین منظور بهره بگیرید.

ابتدا نرم‌افزار Google Authenticator را در تلفن همراه خود نصب کنید و سپس وارد حساب کاربری صرافی کوینکس شوید. از منوی بالا سمت راست گزینه Account را انتخاب کرده و وارد بخش setting شوید. در بخش تنظیمات امنیتی (security setting) گزینه Bind را در دسترس شما خواهد بود. حالا گزینه TOTP Authenticator را انتخاب کرده و کد تایید دریافت شده از طریق ایمیل را وارد کنید.

مجددا به سراغ برنامه Google Authenticator در تلفن همراه خود رفته از منوی بالا سمت راست روی آیکون + کلیک کنید. حال می‌توانید با اسکن QR کد نرم‌افزار را به حساب کاربری خود متصل کنید. دقت داشته باشید در این قسمت باید از کلید خصوصی ۱۶ کاراکتری خود بکاپ بگیرید تا در صورت پاک شدن نرم‌افزار یا هر اتفاق دیگری، بتوانید مجددا به حساب کاربری صرافی Coinex و دارایی‌ها دسترسی پیدا کنید.

پس از ثبت نام در صرافی کوینکس و فعال کردن احراز هویت دو عاملی می‌توانید به سراغ معاملات و نقل و انتقال دارایی بروید. برای انتقال دارایی می‌توانید از منو Assets استفاده کنید. گزینه Deposit برای دریافت و Withdraw برای برداشت رمزارز در دسترس شما خواهد بود.  

برای ترید رمزارز نیز می‌توانید از گزینه Exchange در منوی سمت چپ استفاده کنید. همچینن این صرافی امکان انجام معاملات فیوچرز و سپرده‌گذاری (Stake) دارایی را نیز برای شما فراهم کرده است.

جمع‌بندی

صرافی کوینکس جزو پلتفرم‌های محبوب ارز دیجیتال در ایران و سایر کشورهای جهان است. مهمترین مزیت این صرافی برای هموطنان، ارائه رابط کاربری با زبان فارسی و سرویس‌های گوناگون به کاربران ایرانی است. علاوه بر این مبلغ کارمزدها در این بستر معاملاتی بسیار منصفانه و شفاف تعیین می‌شود.

صرافی Coinex سطوح مختلف کاربری دارد و برای تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای مناسب است. توکن CET نیز به عنوان دارایی بومی این صرافی رشد خوبی را در سال‌های گذشته تجربه کرده است. شاید اگر تیم توسعه کوینکس چند نقص عمده مثل دریافت کارمزد از برداشت رمزارز را رفع کند، این صرافی بتواند به رقیبی برای محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی مثل بایننس و کوکوین تبدیل شود.

Leave A Reply

Your email address will not be published.