اخبار دنیای رمز ارزها

آنچه باید در خصوص تحلیل بنیادین تتر بدانید

38

یکی از مشکلات اساسی که بازار رمز ارزها با آن دست و پنجه نرم می‌کند، نوسانات شدید قیمتی است. همین مسئله باعث می‌شود که در عمل شانس استفاده از این ارزهای دیجیتال در زندگی روزمره تا حدودی کاهش پیدا کند. استیبل کوین‌ها به عنوان یک ایده فوق‌العاده برای این موضوع ابداع شده‌اند. به صورتی که این ارزهای دیجیتال با پشتوانه خاصی روانه بازار می‌شوند و تلاش می‌شود تا با مکانیزم معینی قیمت آن‌ها ثابت باقی بماند. تتر به عنوان اولین و مهم‌ترین استیبل کوین بازار رمز ارزها شناخته می‌شود که با نماد USDT معروف است. در ادامه قصد داریم به بررسی تحلیل بنیادین تتر بپردازیم. تا انتهای مقاله حاضر با ما همراه باشید.

استیبل کوین تتر چیست؟

دستیابی به ثبات قیمتی در بازار رمز ارزها تا قبل از ابداع تتر به نوعی خواب و خیال به شمار می‌رفت. اما بعد از شکل‌گیری ایده استیبل کوینی به نام تتر، عملا خاطر بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار رمز ارزها در این زمینه آسوده شده. تتر دارای نسبت قیمت یک به یک با دلار آمریکا است. به این معنی که قیمت آن در حوالی یک دلار ثابت نگه داشته می‌شود.

لازم به ذکر است که تتر برای اولین بار در سال 2104 با نام RealCoin توسط شرکت iFinex راه‌اندازی شد؛ اما بعد از مدت زمان کوتاهی این شرکت تصمیم گرفت که نام تتر را برای ارز دیجیتال خود برگزیند.

چه چیزی باعث ثبات قیمت تتر می‌شود؟

در ادامه بهتر است به یک سؤال کلیدی پاسخ دهیم؛ چرا قیمت تتر ثابت باقی می‌ماند؟ همان طور که اشاره کردیم، تتر دارای نسبت قیمت یک به یک با دلار آمریکا است. توسعه دهندگان این استیبل کوین، دلار آمریکا را به عنوان پشتوانه تتر انتخاب کرده‌اند. به این معنی که به ازای هر یک تتر که در بازار عرضه می‌شود، یک دلار آمریکا در حساب بانکی خاصی سپرده‌گذاری می‌شود.

تتر  در ابتدا مبتنی بر بلا‌ک‌چین بیت کوین راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتال قابل استخراج نیست و محدودیتی برای عرضه آن در نظر گرفته نشده است. در واقع هر زمان که تقاضا در بازار برای این رمز ارز بالا برود، توسعه‌دهندگان اقدام به ایجاد و عرضه آن در بازار می‌کنند. همین مسئله باعث شده است تا عده‌ای در خصوص وجود پشتوانه کافی دلاری برای آن در بانک‌ها تردید کنند. روی هم رفته در حال حاضر ارز تتر به عنوان مشهورترین ارز دیجیتال در بین استیبل کوین‌ها به شمار می‌رود و ارزش بازار بسیار خوبی را دارد که در ادامه بیشتر به آن اشاره می‌کنیم.

Tether تتر کریپتو

مهم‌ترین کاربرد تتر چیست؟

در ادامه بحث تحلیل بنیادین تتر، باید به این موضوع بپردازیم که کاربرد این رمز ارز چیست. فرض کنید که شما در صرافی خاصی یک بیت کوین به قیمت 50000 دلار آمریکا می‌خرید. حال که شما صاحب یک بیت کوین هستید، در مدت زمان کوتاهی قیمت آن به 60000 دلار آمریکا می‌رسد.

سپس شما تصمیم می‌گیرید که سود به دست آمده را نقد کنید. به این ترتیب می‌توانید بیت کوین خود را با 60 هزار تتر معامله کنید. در چنین شرایطی شما ضمن حفظ سرمایه خود در بازار رمز ارزها، آسوده خاطر هستید که ارزش تتر همواره حوالی یک دلار باقی می‌ماند و به این ترتیب امکان کسب سود و جلوگیری از ضرر در بازار برای شما مهیا می‌شود.

بحثی در خصوص نحوه توزیع و عملکرد تتر

در ادامه بحث تحلیل بنیادین تتر، باید نگاهی به اکوسیستم این رمزارز بیندازیم. در گذشته این ارز دیجیتال صرفاً روی بلاک‌چین بیت کوین توزیع می‌شد؛ اما چند سالی است که علاوه بر آن روی بلاک‌چین‌های اتریوم، ترون، الگورند و بیت کوین کش نیز عرضه می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود که عملا خرید و فروش این استیبل کوین در قالب شبکه‌های بلاک‌چین گوناگون در بازار به راحت‌ترین شکل ممکن امکان‌پذیر باشد. در حال حاضر می‌توان تتر را در تمام کیف پول‌هایی که از بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و ترون پشتیبانی می‌کنند، ذخیره نمود.

باید توجه داشته باشید که تتر به هیچ عنوان غیرمتمرکز نیست. در واقع شرکت iFinex است که با رصد پیوسته بازار عرضه و تقاضای تتر را ارزیابی می‌کند. هر زمان که نیاز به عرضه تتر بیشتر در بازار وجود داشته باشد، تعداد مشخصی از آن را در صرافی Bitfinex عرضه می‌کند و معادل آن دلار در خزانه شرکت نزد بانک سپرده‌گذاری می‌نماید. تترهای تولیدشده نیز از مسیر صرافی Bitfinex توسط معامله‌گران به صرافی‌های دیگر برده می‌شود و به این ترتیب در بازار به گردش در می‌آید.

عدم شفافیت در توزیع و مدیریت تتر یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی است که به آن وارد است. اساسا تعریف سایر استیبل کوین‌ها در بازار رمز ارزها مبتنی بر همین مسئله است. از آن گذشته ماهیت متمرکز تتر کاملا با روح حاکم در بازار رمز ارزها در تعارض است. به این معنی که اگر یک روز شرکت عرضه کننده تتر فعالیت خود را متوقف کند، این استیبل کوین فاقد ارزش خواهد بود.

Tether دامیننس تتر

معرفی دامیننس تتر

بحث تحلیل بنیادین تتر را با یک موضوع مهم دنبال می‌کنیم. دامیننس در لغت به معنی سلطه است. وقتی صحبت از دامیننس یک ارز دیجیتال می‌شود، منظور آن است که چه میزان از کل نقدینگی موجود در بازار مختص آن است؛ بنابراین دامیننس تتر به عنوان یک شاخص کلیدی است که نشان می‌دهد ارزش بازار تتر در مقایسه با کل بازار رمز ارزها چه میزان است. این شاخص کاملا دینامیک بوده و به صورت لحظه‌ای در حال تغییر است.

شاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که کاربرد دامیننس تتر چیست؟ به طور کلی افزایش یا کاهش دامیننس تتر در بازار دو پیامد مهم به دنبال دارد که در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

1. افزایش دامیننس تتر  

هر زمان که دامیننس ارز تتر روند افزایشی به خود می‌گیرد، در عمل به معنی آن است که قیمت سایر ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین روند کاهشی به خود گرفته است. تحلیل این مسئله نیز چندان دشوار نیست. افزایش دامیننس رمز ارز تتر با توجه به قیمت ثابت آن به این معنی است که تعداد خریداران تتر در حال افزایش پیدا کردن است. این اتفاق تنها در حالتی رخ می‌دهد که ارزهای دیجیتال دیگر روند کاهش قیمت به خود بگیرند. به این ترتیب تریدرها دارایی خود را تبدیل به تتر می‌کنند تا از نوسانات نزولی در امان بمانند.

2. کاهش دامیننس تتر

هر زمان که دامیننس ارز تتر روند کاهشی به خود می‌گیرد، در عمل به معنی آن است که قیمت سایر ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین روند افزایش به پیدا کرده است. تحلیل این مسئله نیز چندان دشوار نیست. کاهش دامیننس رمز ارز تتر با توجه به قیمت ثابت آن به این معنی است که تعداد فروشندگان تتر در حال افزایش پیدا کردن است. این اتفاق تنها در حالتی رخ می‌دهد که ارزهای دیجیتال دیگر روند افزایش قیمت به خود بگیرند. به این ترتیب تریدرها با فروش تتر و خرید سایر ارزهای دیجیتال در پی کسب سود در معاملات خود هستند.

آموزش نوسان‌گیری در بازار با استفاده از دامیننس تتر

دامیننس تتر یک ابزار مناسب برای نوسان‌گیری در بازار رمز ارزها به شمار می‌رود. روند شاخص دامیننس ارز دیجیتال تتر کاملا برعکس روند قیمت ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین است. نکته جالب ماجرا این است که حتی در تایم فریم‌های کوتاه مدت نیز این مسئله صادق است.

بنابراین برای کوچک‌ترین روندهایی که در شاخص دامیننس این ارز دیجیتال صورت می‌گیرد نیز می‌توانید برای نوسان‌گیری استفاده کنید. بر خلاف بسیاری از ابزارهای تحلیلی که ممکن است سیگنال‌های خطا صادر کنند، نمودار دامیننس تتر تحت هیچ شرایطی سیگنال اشتباه در اختیار شما نمی‌گذارد.

کلام پایانی

در این مقاله به تحلیل بنیادین تتر پرداختیم و مهم‌ترین مفاهیمی که پیرامون این استیبل کوین مشهور وجود دارد را مورد بررسی قرار دادیم. اگر در بازار رمز ارزها فعالیت می‌کنید و در مواقع خاصی می‌خواهید دارایی خود را دست نوسانات شدید حاکم در بازار نجات دهید، بهترین دارایی در شرایط حال حاضر بازار، تتر است. به این ترتیب می‌توانید دارایی خود را محفوظ نگه دارید. البته کاربرد استیبل کوین‌هایی مانند تتر در آینده و با ورود رمز ارزها به زندگی روزمره نیز بسیار بیشتر از امروز خواهد بود.

Leave A Reply

Your email address will not be published.