اخبار دنیای رمز ارزها

معرفی بازی جذاب Gods Unchained؛ شروع بازی، توکن و نحوه کسب درآمد

210

دنیای بازی‌های بلاک چین روزبه‌روز جذاب‌تر می‌شود. یکی از پرطرفدارترین بازی‌‌های این روزها گادز آنچیند است که نیازی به پرداخت هزینه اولیه نداشته و امکان درآمدزایی نیز دارد. بسیاری از افرادی که اهل بازی‌های ویدیوئی هستند می‌توانند با انجام بازی Gods Unchained تفریح و کسب درآمد را تلفیق کنند.

این بازی جزو دسته بازی‌های کارتی قرار می‌گیرد. پس از شروع بازی و طی کردن مراحل، کاربر کارت‌هایی را دریافت خواهد کرد که قابل تبدیل به توکن رسمی بازی است. همانند اکثر بازی‌های مبتنی بر بلاک چین، بازی Gods Unchained توکنی دارد که به وسیله آن سرمایه خود را به کمک صرافی‌ها از بازی خارج کرده یا وارد کنید.

موسسان و توسعه‌دهندگان بازی گادز آنچیند

بازی Gods Unchained توسط برادران جیمز و رابی فرگوسن توسعه داده شده است. این بازی اولین نمونه از بازی‌های مبتنی بر کارت دنیای بلاک چین است. همچنین گادز آنچیند برای اولین بار از Immutable در یک بازی بلاک چین استفاده کرد تا قدرت بازی افزایش پیدا کند. از سرمایه‌گذاران مطرح این طرح می‌توان به Galaxy Digital و صرافی Coinbase اشاره کرد. تیم توسعه این گیم نیز سابقه فعالیت در شرکت‌های معتبر Google و Riot Games را دارند.

چطور بازی گادز آنچیند را شروع کنیم؟

برای شروع این بازی در ابتدا باید از طریق وب‌سایت Gods Unchained حساب کاربری خود را ایجاد کرده و نرم‌افزار Immutable را روی سیستم خود نصب کنید. برای تایید حساب کاربری ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که پس از تایید ایمیل امکان شروع بازی وجود دارد. سپس می‌توانید نرم‌فزار Immutable را اجرا کرده و با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری وارد بازی شوید.

بازی Gods Unchained چه مراحلی دارد؟

در ابتدا باید مراحل آموزشی بازی Gods Unchained را سپری کنید. طی کردن این مراحل شما را با حالت‌های مختلف بازی آشنا می‌کند. سپس می‌توانید بنا بر سلیقه خود از بین گزینه‌های موجود، حالتی را برای شروع رقابت انتخاب کنید. این بازی شباهت بسیاری به Hearthstone،Legends of Runeterra  و The Gathering دارد. از همین رو کسانی که قبلا تجربه چنین بازی‌ها را داشته‌اند مشکلی با مراحل ابتدایی بازی گادز آنچیند ندارند. گفته شده است که حالت‌های بازی در آینده توسعه خواهد یافت اما فعلا سه حالت برای بازی Gods Unchained وجود دارد که عبارتند از:

تک‌نفره (SOLO): در این شرایط کاربر با هوش مصنوعی به تمرین خواهد پرداخت.

رقابتی (RANKED): حالتی است که کاربر با سایر بازیکنان برای کسب بهترین مقام ممکن نبرد خواهد کرد و در پایان جوایز بین کاربران برنده توزیع خواهد شد.

نبرد مستقیم (DIRECT CHALLENGE): اگر بخواهید دوستان یا فرد خاصی را برای نبرد دعوت کنید و مسابقه‌ای سفارشی‌سازی شده ایجاد کنید باید حالت نبرد مستقیم را انتخاب کنید.

بازی Gods Unchained

کارت‌های شروع بازی Gods Unchained

در زمان شروع بازی ۱۴۰ کارت به کاربر جدید تعلق می‌گیرد. این کارت‌ها در ۷۰ نوع بوده که از هر نوع ۲ کارت موجود است. کارت‌ها باید در دسته‌های جداگانه‌ای تقسیم شده و سپس به خدایان بازی داده شود. خدایان بازی با نام‌ها نور، مرگ، جنگ، طبیعت، جادو و فریب شناخته می‌شوند.

هر کاربر می‌تواند ۲ کارت مشابه در یک دسته قرار دهد. اگر درجه کارت Legendary باشد فقط یک عدد در دسته می‌تواند قرار بگیرد. پس از دسته‌بندی کارت‌ها باید روی گزینه Choose Deck کلیک کرده تا دسته‌بندی نهایی شود.

ایجاد یک دسته قوی برای کاربران جدید چندان آسان نیست. به همین دلیل بازی به صورت پیش‌فرض شش دسته را از قبل آماده کرده است. هر کدام از این شش دسته برای ارائه به یکی از خدایان بازی مناسب است و کاربر می‌توانید با توجه به دسته‌های نمونه، تقسیم‌بندی مناسبی انجام دهد. سپس باید گزینه select انتخاب شود و پس از آن با کلیک بر روی آیکون Play محیط رقابت نمایان خواهد شد.

انتخاب خدایان

خدایان بازی Gods Unchained توانایی‌های مختلفی دارند. هر خدا چهار توانایی اختصاصی داشته و کاربر می‌تواند در شروع نبرد یکی از آن‌ها را برگزیند. این توانایی در طول بازی قابل تغییر نیست. توانایی‌ها نیاز به تزریق انرژی در طول بازی داشته که این نیرو با کلمه Mana معرفی شده است.

تعویض کارت‌های بی‌استفاده

در شروع بازی Gods Unchained امکان تعویض چهار کارت برای شما فراهم است. پس از انتخاب کارت‌های بلااستفاده و دارای قدرت کم، کارت جایگزین به صورت تصادفی انتخاب خواهد شد. بنابراین تضمینی در بهتر بودن کارت جدید نیست. در نتیجه بهتر است کارت‌هایی را انتخاب کنید که قدرت کمتری دارند.

شروع نبرد در گادز آنچیند

محیط نبرد کاملا مشابه سایر بازی‌های کارتی است. کاربران مسابقه کارت‌هایی در اختیار دارند و هر کدام به نوبت یکی را به وسط صفحه و میدان نبرد هدایت می‌کنند. کار‌ت‌ها دارای مشخصاتی هستند که نسبت به یکدیگر برتری یا ضعف خواهند داشت و تقابل آن‌ها نتیجه نبرد را مشخص خواهد کرد. کاربری که کارت‌های قوی‌تری داشته بتواند و در زمان مناسب از آن‌ها استفاده کند برنده بازی خواهد بود.

 

مانا یا انرژی بازی Gods Unchained

هر بازیکن در بازی گادز آنچیند ۹ عدد سنگ مانا خواهد داشت که برخی از آن‌ها به دو قسمت تقسیم شده و به صورت قفل هستند. با طی کردن هر مرحله بازی یکی از سنگ‌ها باز شده و انرژی آن قابل استفاده خواهد شد. پنج سنگ اول یک‌تکه بوده و چهار سنگ بعدی دارای دو بخش هستند. پس از اتمام نبرد انرژی باقی‌مانده یا مانای اضافه به راندهای بعد قابل انتقال نخواهد بود. بنابراین بهتر است از همه انرژی خود در یک راند بهره بگیرید.

کیسه‌‌های عدالت

برای برقراری عدالت بین کاربران از کیسه‌های حقه استفاده می‌شود. این کیسه برای جبران نابرابری حاصل از نوبت بازی به وجود آمده است. هر کیسه شامل یک مانا خواهد بود و کاربری که در نوبت اول بازی کند یک کیسه و کاربری که در نوبت دوم بازی کند سه کیسه دریافت خواهد کرد.

جهنم کارت‌ها

بخشی وجود دارد که در صورت باختن نبرد کارت‌ها به‌ آن جا منتقل می‌شوند. این بخش را به جهنم یا قبرستان کارت‌ها معروف است. البته کاربر یا خدایان طی فرایندهایی می‌توانند کارت را مجددا به بازی برگردانند.

نشانگر عمر خدایان

کارت خدایان هر کاربر حداکثر ۳۰ عدد HP خواهد داشت که واحد اندازه‌گیری عمر خدایان است و با قرار دادن کارت خود روی آن می‌توانید از عمر او بکاهید. کاربری که بتواند نشانگر عمر خدایان حریف را به صفر برساند برنده نبرد خواهد بود.

بازی Gods Unchained

چطور از بازی Gods Unchained درآمد کسب کنیم؟

برای کسب درآمد از طریق بازی Gods Unchained دو راه وجود دارد. راه اول برنده شدن در نبردها (Blessing of the GODS) و بردن کارت‌های مختلف است. این کارت‌ها قابل فروش بوده و در ازای آن‌ها توکن GODS دریافت خواهید کرد. راه دوم شسکت حریفان صاحب رتبه و دریافت کارت‌های آن‌ها است. این کارت‌ها در قسمت کارگاه (Forge) قابل تبدیل بوده و می‌توانید آن‌ها را به فروش برسانید. لازم به ذکر است راه دوم کسب درآمد هنوز در دسترس نیست و در حال توسعه است.  

توکن GODS

توکن رسمی بازی گادز آنچیند با نماد GODS شناخته می‌شود و یک توکن ERC-20 است. حجم عرضه این توکن ۵۰۰ میلیون واحد بوده و توسط کاربران بازی قابل خرید و فروش است. این توکن در کیف‌پول‌های معتبر مثل متامسک (MetaMask) پشتیبانی شده و با استفاده از شبکه اتریوم به راحتی قابل معامله است.

جمع‌بندی

تکنولوژی بلاک چین آن قدر گستردگی دارد که تا امروز فقط بخش کوچکی از پتانسیل‌های آن کشف شده است. بازی‌های بلاک چین پیش‌تر در موبایل‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده بودند و امروزه این بازی‌ها قصد رقابت با غول‌های دنیای بازی‌های رایانه‌ای را دارند. به نظر می‌رسد ویژگی‌هایی مثل کسب درآمد، امکان تزریق دارایی، نبردهای جهانی و جذابیت‌های بصری باعث شود بازی‌های ویدیوئی بلاک چین نیز خیلی زود طرفداران بسیاری برای خود پیدا کنند. همان طور که ارائه خدمات در بخش‌های مختلف به مرور تحت سلطه فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین قرار خواهد گرفت، احتمالا پلتفرم‌های سرگرمی نیز با استفاده از بلاک چین توسعه پیدا خواهند کرد. 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.