اخبار دنیای رمز ارزها

معرفی ارز دیجیتال Ape Coin؛ تحلیل بنیادی و آشنایی با رمز ارز ایپ کوین

39

توکن‌های غیر مثلی به بخشی جدایی ناپذیر از بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند. توکن‌هایی که هر کدام به عنوان دارایی منحصر به فرد با ارزش خاصی هستند. پروژه‌های مختلفی با اهداف گوناگون برای تولید و عرضه توکن‌های NFT در این سال‌ها راه‌اندازی شده‌اند. یکی از محبوب‌ترین پروژه‌ها، ایپ کوین (Ape Coin) است. میمون‌ها کاراکتر اصلی توکن‌های غیر مثلی این پروژه هستند. میمون‌هایی مجازی با ظاهر خسته و افسرده که توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند. حتما این سوال برای شما به وجود آمده است که دستان ارز دیجیتال Ape Coin چیست و چرا این پروژه محبوب شده است؟ برای دریافت پاسخ سؤال خود دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی پروژه ایپ کوین

قبل از معرفی ارز دیجیتال Ape Coin لازم است که کمی با ماهیت پروژه آن آشنا شویم. علی‌رغم اینکه پروژه APE عمری کمتر از یک سال دارد، در همین مدت کوتاه اخبار و حواشی زیادی پیرامون آن تولید شده است. به طور کلی پروژه ایپ کوین را می‌توان یکی از برنامه‌های زیر مجموعه وب 3 به حساب آورد که در زمینه‌های مختلف تولید محتوا، فرهنگ، بازی و اقتصاد نقش آفرینی می‌کند.

اما همان طور که اشاره کردیم، Ape Coin  در ردیف پروژه‌های NFT قرار می‌گیرد. در ذیل این پروژه، کلکسیون‌های NFT در قالب کارت‌های با تصاویر اختصاصی از میمون‌ها راه‌اندازی شده است که از آن جمله می‌توان به کلکسیون‌های زیر اشاره کرد:

  •         کلکسیون Bored Ape Yacht Club:‌ در این کلکسیون تصاویری اختصاصی از 1000 کاراکتر میمون با طرح‌های مختلف وجود دارد که هر یک طرفداران خاصی را به خود اختصاص داده‌اند.
  •         کلکسیون Mutant Ape Yacht Club: نسل پیشرفته‌ای از کلکسیون قبلی است که مجموعا 20 هزار توکن NFT ذیل آن تعریف شده و ماهیت سرگرمی دارند.

معرفی پروژه ایپ کوین

بنیان‌گذار پروژه Ape Coin کیست؟

ایپ کوین برای استفاده در اکوسیستم APE که زیر نظر بنیادی به همین نام اداره می‌شود، راه‌اندازی شده است. در واقع توسعه دهندگان اکوسیستم APE به دنبال راهی برای پیاده‌سازی حکمرانی غیر متمرکز در پروژه خود بودند. به همین دلیل به سراغ فناوری بلاک چین رفتند تا امکان ایجاد زیرساخت‌های حاکمیت غیر متمرکز و باز برای آن‌ها فراهم شود. بنیاد یوگا لبز را می‌توان به عنوان حامی اصلی و بنیان‌گذار این پروژه به حساب آورد.

توکن Ape Coin چیست؟

ایپ کوین یک توکن با ماهیت حاکمیتی و کاربردی در اکوسیستم APE است. برای خرید توکن Ape Coin  در صرافی‌های ارز دیجیتال باید نماد APE را جستجو کنید. این توکن مبتنی بر بلاکچین اتریوم و استاندارد ERC-20 راه‌اندازی شده است. هدف اصلی توسعه‌دهندگان از ایجاد این توکن تشویق اعضای جامعه اکوسیستم APE برای مشارکت فعال به منظور قرار دادن این پروژه در خط مقدم وب 3 است.

کسانی که این توکن را در اختیار دارند، از حق مشارکت در فرآیند تصمیم‌گیری اکوسیستم APE برخوردار هستند. به این معنی که توسعه دهندگان برنامه‌های خود را در قالب پروپوزال با اعضای جامعه به اشتراک می‌گذارند و در صورت اعلام نظر موافق از سوی آن‌ها برای اجرایی کردن برنامه‌ها اقدام می‌نمایند.

در کنار جنبه حاکمیتی توکن ایپ کوین، باید به بحث کاربردی بودن آن نیز اشاره کنیم. کاربران اکوسیستم ایپ کوین برای دسترسی به خدمات مختلف آن از جمله خرید و فروش توکن‌های NFT و همچنین دسترسی به بازی‌های غیر متمرکز این پروژه باید از این توکن استفاده کنند. پرداخت تراکنش‌ها و همچنین پاداش‌ها در این اکوسیستم نیز با استفاده از ایپ کوین صورت می‌گیرد.

توکن Ape Coin چیست؟

نگاهی به تاریخچه قیمت Ape Coin

در زمان نگارش این مقاله توکن ایپ کوین با حجم بازار در حدود 3.6 میلیارد دلار جایگاه سی‌ام را در بین ارزهای دیجیتال در اختیار دارد. سقف عرضه Ape Coin برابر با 1 میلیارد واحد در نظر گرفته شده است که از این تعداد حدود 362 میلیون توکن تاکنون در بازار عرضه شده است.

همه این‌ها در حالی اتفاق افتاده است که ایپ کوین در ماه‌های اخیر حتی از قیمت روزهای نخست عرضه در بازار نیز پایین‌تر آمده است. Ape Coin در اوایل سال 2022 با قیمت 7.8 دلار در صرافی‌های ارز دیجیتال فهرست شد. پس از آن در عرض یک ماه بر خلاف روند حاکم بر بازار رمز ارزها افزایش قیمت خوبی را تجربه کرد و به سقف 24 دلار رسید. از آن پس وارد روند نزولی طولانی مدت شد. در حال حاضر که روزهای پایانی سال 2022 را پشت سر می‌گذاریم، این توکن با قیمت 3.6 دلار در حال معامله است.

توکن ایپ کوین را از کدام صرافی بخریم؟

توکن ایپ کوین را از کدام صرافی بخریم؟

Ape Coin از جمله توکن‌هایی است که در فهرست ارزهای دیجیتال بسیاری از صرافی‌های معتبر قرار دارد. به همین دلیل شما برای خرید و فروش این توکن می‌توانید به صرافی‌هایی مانند بایننس، کوکوین، سوشی سواپ، بای بیت، ال بانک و … مراجعه کنید. این صرافی‌ها توکن ایپ کوین را عمدتا در قالب جفت ارزهای معاملاتی بر پایه تتر در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند.

بد نیست که در اینجا نیم‌نگاهی نیز به اقتصاد پروژه Ape Coin و نحوه توزیع این ارز دیجیتال بین اعضای اکوسیستم داشته باشیم. در همان ابتدای راه‌اندازی پروژه 150 میلیون واحد از ارز دیجیتال Ape Coin به صورت ایردراپ در اختیار کلکسیون داران توکن‌های NFT آن قرار گرفت. 38 درصد از توکن‌ها نیز در اختیار تامین‌کنندگان نقدینگی برای راه‌اندازی پروژه قرار می‌گیرد. 15 درصد از توکن‌های Ape Coin نیز در اختیار بنیاد یوگا لبز قرار دارد که برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای استفاده می‌شود. مابقی توکن‌ها قرار است بین اعضای اکوسیستم APE توزیع شوند.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی پروژه و ارز دیجیتال Ape Coin پرداختیم. اگر به آینده دارایی‌هایی با ماهیت ایپ کوین در بازار کریپتوکارنسی امیدوار هستید، می‌توانید بخشی از سرمایه خود را به دید بلند مدت برای خرید آن اختصاص دهید. اما قبل از آن نباید یک نکته مهم را فراموش کنید. بیش از 50 درصد توکن‌های ایپ کوین در گردش در اختیار 100 نفر قرار دارد. بنابراین عملا نباید از توانایی این افراد در افزایش یا کاهش قیمت توکن APE غافل شوید. نهنگ‌ها همواره در بازار کریپتوکارنسی نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کنند. 

Leave A Reply

Your email address will not be published.