اخبار دنیای رمز ارزها

معرفی بازی گالا گیمز و توکن (Gala)

142

سال‌ها است که بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی نقش مهمی در سرگرمی اقشار مختلف دارند. به احتمال فراوان در تلفن همراه یا لپ‌تاپ شخصی شما نیز هم‌اکنون چند بازی دیجیتالی وجود دارد. این بازی‌ها آن‌قدر جایگاه مهمی در زندگی افراد پیدا کرده‌اند تا بسیاری به درآمد زایی و درآمدسازی از این سرگرمی می‌اندیشند.

تکنولوژی بلاک‌چین در سال‌های گذشته توسعه‌های گوناگونی را تجربه کرده و در صنایع و بخش‌های مختلف بازار حضور داشته است. حالا صنعت بازی دیجیتالی نیز میزبان بلاک‌چین است تا ایده‌ها و تجارب جدیدی رقم بخورد. شاید تا به حال اسم شرکت یا رمزارز گالا را شنیده باشید. این بازی یک پیوند بزرگ بین بلاک‌چین و بازی‌‌های موبایلی است که هم‌اکنون به یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها و البته یکی از بنگاه‌های اقتصادی شناخته‌شده تبدیل شده است.

بازی گالا

پروژه گالا گیمز چیست؟

گالا گیمز (Gala Games) یک شرکت توسعه بازی‌های بلاک‌چین است که هدف خود را تغییر نگرش مردم در مورد بازی دیجیتالی قرار داده است. آیتم‌های این بازی به شکل توکن‌های بی‌همتا طراحی شده است و قابلیت مبادله و انتقال را دارد. این توکن‌ها با استاندارد ERC-1155 طراحی شده و در روند خرید و فروش ارزش‌گذاری می‌شود. آیتم‌ها به بلاک‌چین منتقل می‌شوند تا همیشه فعال باشند و همچنین مالکیت کاربر نسبت به آیتم دائمی شود. پس از گذشت حدود ۲ سال از پیدایش این پروژه، حالا گالا گیمز میزبان ۱.۳ میلیون کاربر است که به‌صورت ماهانه فعالیت دارند و ۲۶ هزار توکن NFT نیز به فروش رسانده است. در یک رکورد تاریخی یک توکن با قیمت ۳ میلیون دلار در این اکوسیستم به فروش رفت.

موسس شرکت گالا گیمیز اریک شایرمایر (Eric Schiermeyer) است که سوابق متعددی در صنعت بازی‌های اجتماعی و موبایلی دارد. او هم‌بنیان‌گذار زینگا (Zynga) محسوب می‌شود و پس از گذشت دو سال از تاسیس گالا گیمز توانسته اعتبار و شهرت مناسبی را برای این شرکت به ارمغان آورد.

هدف گالا گیمز چیست؟

این پروژه می‌خواهد مالکیت بازی دیجیتالی را به کاربران برگرداند. در واقع مدیر گالا گیمز معتقد است تاکنون هرچه که در دنیای دیجیتال تصور می‌کردید در اختیار شماست متعلق به سایرین بوده است. این شرکت قصد دارد تا بازی‌های بلاک‌چینی همان بازی‌هایی باشند که کاربر می‌خواهد آن را بازی کند. بازی تاون استار (Town Star) و کلکسیون تصاویر وکس (Vox) جزو آخرین تولیدات این شرکت است. پروژه‌های مختلف دیگری نیز در حال توسعه و آزمایش است که برای ژانر‌های گوناگون طراحی شده‌اند.

در حال حاضر بلاک‌چین اتریوم بستر فعالیت گالا گیمز است اما هدف این شرکت طراحی پروژه‌های بی‌نیاز به شبکه مشخص (chain agnostic) است. پشتیبانی این پروژه توسط نودهایی انجام می‌شود که در ازای فعالیت کاربران به آن‌ها پاداش‌هایی مثل توکن گالا و اقلام کلکسیونی و خاص می‌دهد. این اقلام معمولا به‌صورت توکن‌ NFT هستند. نودها باید تراکنش‌های درون بازی را پردازش کنند و همچنین یک فضای ابری برای مدیریت و پشتیبانی داده‌های بازی به وجود آورند.

سرویس‌های گالا گیمز

بازی تاون استار (Town Star)

اگر به بازی‌های استراتژیک علاقه دارید احتمالا بتوانید شهر خوبی را در بازی تاون استار بسازید. در این بازی کاربر تکه‌ای زمین دریافت می‌کند و باید مشغول به توسعه و ساخت‌وساز در شهر شود. آیتم‌های مختلف در این بازی قابل خرید و فروش است و با استفاده از توکن‌های گالا (GALA)، بیسیک اتنشن (BAT) و اتریوم (ETH) می‌توان موارد مختلفی را برای ساخت و توسعه شهر خریداری کرد. نحوه انجام بازی به دو صورت رقابتی و آزاد است که در حالت رقابتی کاربران یک هفته به ساخت‌وساز شهر می‌پردازند و پس از اتمام هفته، صد نفر اول پاداش‌هایی در قالب توکن گالا را دریافت می‌کنند.

سرویس‌های گالا گیمز

بازی اسپایدر تنک (Spider Tank)

برای علاقه‌مندان به نبرد و اسحله، بازی تانک عنکبوتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این بازی به‌صورت چندنفره و آنلاین انجام خواهد شد و تانک‌ها با استفاده از قابلیت‌های مختلف به نبرد با یکدیگر می‌پردازند. میدان نبرد موبا (MOBA) نام دارد و قابلیت‌های مختلف توسط کوین‌ها قابل خرید و فروش است. به‌جز بازی‌های ذکر شده میراندس (Mirandus)، فورتیفاید (Fortified) و اکوز آو امپایرز (Echoes of Empires) در همین ژانر در حال طراحی و آزمایش هستند که به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد. همچنین فروشگاه NFT نیز یکی دیگر از سرویس‌های گالا گیمز محسوب می‌شود که بستری را برای افزایش درآمد از طریق خرید و فروش دارایی دیجیتال فراهم می‌کند.

توکن گالا چیست؟

توکن کاربردی این شرکت گالا نام دارد. این توکن روی بستر بلاک‌چین اتریوم و با استاندارد ERC-20 تولید شده است. نسخه رپ شده این توکن (Wrapped Token) در صرافی بایننس نیز عرضه می‌شود. قیمت این دارایی دائما در حال نوسان است و در عرض چند ماه گذشته صعودی خیره‌کننده داشته است. عرضه کل گالا حدود ۳۵ میلیارد عدد است که در حال حاضر ۷ میلیارد از آن در چرخه خرید و فروش قرار گرفته است. گالا توانسته است خودش را به رتبه ۲۰۰ ارزهای دیجیتال نزدیک کند و حجم ارزش مالی این توکن نزدیک حدود ۸۰۰ میلیون دلار است. این روزها این توکن بیشترین قیمت عمر خود را ترجبه می‌کند که معادل این 0.447 دلار است و کمترین ارزشش را اواخر سال میلادی ۲۰۲۰ تجربه کرد. در آن مدت قیمت گالا به 0.000151 دلار سقوط کرد.

صرافی‌ها و کیف پول‌های توکن گالا

صرافی‌ها و کیف پول‌های توکن گالا

این توکن هم‌اکنون در صرافی‌های بایننس، کوکوین، پولونیکس، یونی سواپ، سوشی سواپ و … عرضه می‌شود. نسخه رپ شده این توکن نیز در بایننس اسمارت چین ارائه می‌شود که از طریق صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ قابل خرید است. توکن گالا با استاندارد ERC-20 طراحی شده است و از همین جهت می‌توان از کیف پول‌های متامسک، تراست ولت، سیف‌پل و بایننس چین ولت برای نگهداری از آن استفاده کرد.

جمع‌بندی

توسعه‌های نشات گرفته از بلاک‌چین هر روز اکوسیستم‌ها و صنایع بیشتری را تحت شعاع قرار می‌دهد. این تکنولوژی که شاید در آینده‌ای نه چندان دور کنترل بسیاری از امور جاری زندگی را نیز در دست بگیرد، در دنیای بازی‌های دیجیتال توانسته ایده‌ها و خلاقیت‌های جدید و جذابی را به وجود آورد. شرکت گالا گیمز به‌عنوان یک پیشرو در این زمینه، گام‌های مهمی در مسیر توسعه بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین برداشته و برای سال‌های آینده نیز قله‌ها بلندتری را هدف قرار داده است. بی‌شک بازی‌ دیجیتالی همچنان به زندگی با انسان‌ها ادامه خواهد داد و بخش مهمی از سرگرمی‌های روزانه ما خواهند بود. پس شاید باید گیمی را انتخاب کرد که هم سرگرمی خوبی تلقی شود و هم بتواند منبعی برای کسب درآمد و سرمایه‌گذاری باشد.

1 Comment
  1. SARA says

    درود.ببخشید برا نصب بازی gala games رفرال کد میخواد،چه کنیم؟

Leave A Reply

Your email address will not be published.