اخبار دنیای رمز ارزها

معرفی بازی بلاک چینی Illuvium؛ معرفی و بررسی بازی و توکن آن ILV

بازی Illuvium جزو گروه بازی‌های نقش‌آفرینی (PRG) قرار می‌گیرد و به سبک جهان باز (Open World) طراحی شده است. این بازی در شبکه اتریوم توسعه داده شده و دو توکن بومی نیز دارد.

106

بازی‌های مبتنی بر رمزارزها هر روز در حال توسعه و افزایش هستند. با توجه به امکان درآمدزایی (Play to Earn)، این نوع بازی‌ها مخاطبان بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. امروزه گیم‌های مختلفی با سبک‌های گوناگون برای موبایل‌ها و لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است تا نیاز همه بخش‌های بازار رفع شود. یکی از جذاب‌ترین بازی‌های نسخه دسکتاپ که قرار است به زودی معرفی شود بازی ایلوویوم است. برای آشنایی با این بازی پرهیجان و البته سودآور با ما همراه باشید.

بازی ایلوویوم چیست؟

بازی Illuvium جزو گروه بازی‌های نقش‌آفرینی (PRG) قرار می‌گیرد و به سبک جهان باز (Open World) طراحی شده است. این بازی در شبکه اتریوم توسعه داده شده و دو توکن بومی نیز دارد. زمان انتشار این بازی در سال ۲۰۲۲ خواهد بود و هنوز در مرحله بررسی و آزمایش است.

ماموریت گیمر در این بازی نبرد با موجوداتی به نام ایلوویال (Illuvial) است که پس از پیروزی در نبرد، می‌تواند آن‌ها را به مالکیت خود درآورد. ایلوویال‌ها در کالکشن گیمر ذخیره خواهند شد و در نبردهای بعدی، در خدمت کاربر خواهند بود. همچنین در صورت نبرد با سایر گیمرها نیز می‌توانید از ایلوویال‌ها برای پیروزی در نبرد بهره گرفت.

طبق توضیحات داده شده از طرف سایت رسمی این پروژه، بازی ایلوویوم دارای دو حالت رایگان و اشتراک پریمیوم خواهد بود. همچنین به وسیله توکن‌های شبکه امکان خرید و فروش قابلیت‌های بازی و ایلوویال‌ها وجود دارد. هر کدام از این ایلوویال‌ها به یک قبیله و گروه ارتباط دارند و برخی از آن‌ها قابلیت ادغام ایلوویال‌های مختلف را در یک گروه دارند. در نتیجه پایه و اساس بازی همین موجودات هستند که هر کدام توانایی‌هایی داشته و با توجه به ویژگی‌هایشان ارزش‌گذاری می‌شوند. همچنین امکان ساخت ایلوویال‌ها وجود دارد تا کاربران با پیشرفت در مراحل، موجوداتی جدیدتر و قوی‌تری را خلق ‌کنند.

فضای بازی Illuvium

هسته اصلی بازی Illuvium بر پایه موجودات جنگنده آن شکل گرفته است. از همین رو این بازی را می‌توان به ۲ فضا یا بخش کلی تقسیم کرد.

گرو‌ه‌ها

این بازی دارای پنج گروه یا کلاس متفاوت است. کلاس Fighter، Guardian، Empath، Rogue و  Psion گروه‌های پنج‌گانه بازی Illuvium را تشکیل می‌دهند. جزییات دقیقی از تفاوت‌های کلاس‌ها منتشر نشده است اما در زمان ساخت تیم و تشکیل قبیله‌ها توجه به گروه اهمیت دارد.

قبایل

هوا، طبیعت، آتش، آب و زمین پنج قبیله مختلف بازی ایلوویوم هستند. هر ایلوویال بر اساس نوع قبیله‌اش به مبارزه خواهد پرداخت و در مقابل برخی از قبایل ضعیف‌تر و در مواجه با برخی دیگر قوی‌تر خواهد بود. ترتیب خاصی بین قدرت قبایل وجود ندارد و ویژگی‌های متعدد ایلوویال‌ها تعیین‌کننده نتیجه نبردها خواهد بود.

سایر بخش‌ها

ایلوویال‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند و تنها گروه و قبیله قدرت و توانایی آن‌ها را مشخص نخواهد کرد. سطح سلامت، سرعت و میزان مقاومت از دیگر معیارهای تعیین ارزش ایلوویال‌ها است. یک ایلوویال با پیروزی در نبردها قوی‌تر خواهد شد. همچنین امکان تقویت ایلوویال به کمک آیتم‌ها درون بازی میسر است. این آیتم‌ها قابل خریداری خواهند بود.

توکن ILV

توکن بومی بازی Illuvium با نماد ILV نمایش داده می‌شود. این توکن بر پایه استاندارد ERC-20 توسعه داده شده است و کاربردهای مختلفی درون بازی ایلوویوم خواهد داشت. میزان موفقیت بازی ایلوویوم و حجم تقاضا برای خرید و فروش قیمت توکن این بازی را مشخص خواهد کرد. همچنین این توکن قابلیت استیکینگ (Staking) دارد که قطعا روی قیمت نهایی و استقبال کاربران تاثیرگذار خواهد بود.

کاربران بازی ایلوویوم دو دارایی متفاوت خواهند داشت. توکن ILV و sILV دارایی‌های گیمرها در زمان طی کردن مراحل بازی خواهد بود. پاداش‌هایی که به صورت رمزارز ILV به گیمر داده می‌شود تا یک سال بلوکه خواهند بود اما توکن‌های sILV را می‌توان بلافاصله پس از دریافت برای خرید آیتم‌های بازی استفاده کرد. حجم کل عرضه توکن ILV و sILV سه میلیون واحد خواهد بود. برخی از کاربران از همین حالا به استیک کردن این ارز دیجیتال پرداخته‌اند.

ارز دیجیتال ILV نقش تاثیرگذاری در سرنوشت گیمرها در بازی ایلوویوم دارد. این توکن به عنوان پاداش در ازای موفقیت در نبردها و پیروزی‌های مختلف به کاربران اعطا می‌شود. همچنین دارندگان رمزارز ILV می‌توانند دارایی خود را استیک کنند و در ازای این کار پاداش‌هایی را به صورت توکن ILV و sILV دریافت کنند. نقش مهم دیگر این توکن کمک به مشارکت و مدیریت فرایندهای بازی است. دارندگان توکن بازی ایلوویوم قادر خواهند بود در انجمن ایلوویوم عضو شوند و در بسترهای مختلف اعلام همکاری کنند. کاربران این انجمن در ایجاد و طراحی برنامه‌های توسعه و اصلاحات بازی سهیم می‌شوند و مسیر پروژه را هدایت می‌کنند.

از چالش‌های احتمالی این توکن می‌توان به کارمزدهای نسبتا بالای نقل و انتقال اشاره کرد. ارز دیجیتال ILV روی شبکه اتریوم توسعه یافته است. در نتیجه برای تایید تراکنش‌ها باید گس (کارمزد شبکه اتریوم) پرداخت شود که معمولا ارقام بالایی دارد. باید دید تیم توسعه بازی ایلوویوم چطور این چالش را مدیریت خواهد کرد.

هم‌اکنون قیمت هر واحد توکن ILV 1034.5 دلار است. این رمزارز در صرافی‌های کوکوین (KuCoin)، بایننس (Binance) و اوکی اکسچنچ (OKEx) عرضه می‌شود. استیک توکن ILV از طریق فرایند ییلد فارمینگ (Yield Farming) یا اشتراک درآمد (Revenue Sharing) میسر خواهد بود. مکانیزم اشتراک درآمد پس از انتشار بازی فعال خواهد شد.

جمع‌بندی

بازی‌های مبتنی بر بلاک چین طرفداران بسیار زیادی دارند. بازی ایلوویوم یکی از جدیدترین بازی‌های معرفی شده است که احتمالا بتواند مخاطبان زیادی را جذب کند. دموهای منتشر شده از این بازی جذاب به نظر می‌رسد. همچنین اصول کسب درآمد و استیک کردن این بازی نشان می‌دهد فرایندهای حساب‌شده‌ای برای کسب درآمد طراحی شده است. مراحل بازی به نحوی چیده شده است که کاربران با طی کردن مراحل توانایی‌های بیشتر و امکانات جذاب‌تری دریافت خواهند کرد و درگیر روندهای تکراری نخواهند شد. به نظر می‌رسد بازی ایلوویوم بتواند به خوبی سرگرمی و درآمدزایی را تلفیق کرده و جامعه بزرگی را برای خود تشکیل دهد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.