اخبار دنیای رمز ارزها

بازی آلیس (My Neighbor Alice)؛ معرفی و بررسی بازی و توکن Alice

بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) جزو بازی‌های چند نفره محسوب می‌شود که گیمرها در طول بازی مشغول ساخت و ساز خواهند شد. این بازی با نام آلیس یا MNA نیز شناخته می‌شود.

92

بازی‌های استراتژیک همیشه طرفداران خاص خود را دارند. چالش‌های مدیریتی، رقابت طولانی‌مدت، خلاقیت تصمیم‌گیری و نوآوری و … سبب شده تا افراد زیادی به این نوع بازی علاقه‌مند شوند. حال اگر امکان درآمدزایی از این بازی‌ها نیز وجود داشته باشد، احتمالا تعداد طرفداران دو برابر خواهد شد. این بازی یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک مبتنی بر بلاک چین است که دنیای مجازی جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بازی آلیس چیست؟

بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) جزو بازی‌های چند نفره محسوب می‌شود که گیمرها در طول بازی مشغول ساخت و ساز خواهند شد. این بازی با نام آلیس یا MNA نیز شناخته می‌شود. ماهیت این بازی به صورتی است که علاوه بر کاربران بلاک چین، گیمرهای دیگر نیز به انجام آن علاقه‌مند می‌شوند.

محیط بازی My Neighbor Alice از جزایر مختلفی تشکیل شده است که هر کاربر می‌تواند یک جزیره را با استفاده از خلاقیت‌ها و ابزار بازی توسعه دهد. روند بازی آلیس به فرایندهای بازی  Animal Crossing شباهت دارد. جزیره‌ای که توسط گیمر ساخته می‌شود برای همه کاربران قابل مشاهده خواهد بود.

در واقع رقابت اصلی بر سر کیفیت و کمیت جزیره‌هایی است که گیمرها توسعه داده‌اند. در این راه گیمرها می‌توانند با استفاده از توکن بومی شبکه ابزارها و تجهیزاتی را خریداری کنند تا جزیره‌ای پیشرفته‌تر و زیباتر بسازند. همچنین امکان فروش جزایر و امکانات آن نیز وجود دارد. بخش زیادی از ابزار بازی به وسیله توکن‌های NFT قابل ارائه می‌شود و دست کاربران برای قیمت‌گذاری باز خواهد بود.

شرکت Antler Interactive سازنده بازی آلیس است. این شرکت سابقه درخشانی در طراحی بازی‌های موبایلی و واقعیت مجازی دارد و از مشهورترین محصولات آن‌ها می‌توان به بازی Krystopia و The Deus Helix اشاره کرد. مدیرعامل این شرکت آنا نورویک (Anna Norrevik) است که سابقه کار در شرکت‌های معتبرCredit Suisse  و  Accentureرا دارد.

بازی My Neighbor Alice چگونه کار می‌کند؟

جزایری که بازی آلیس را تشکیل می‌دهند به زمین‌های جداگانه‌ای تقسیم شده‌اند که هر کدام با یک توکن NFT مشخص شده است. این زمین‌ها بین کاربران قابل معاوضه و خرید و فروش است. کاربران پس از دریافت زمین به ساخت‌وساز و اضافه کردن تجهیزات و امکانات مشغول خواهند شد. ساخت‌وساز و کسب امکانات بیشتر سبب افزایش ارزش زمین و در نتیجه امکان ارزش‌گذاری بالاتر برای توکن NFT مربوطه خواهد شد.

در این بازی گیمرها می‌توانند رویدادهایی را ایجاد کنند و از طریق انجام آن‌ها منافع مشترکی کسب کرده و آن را صرف توسعه زمین خود کنند. برخی از آیتم‌ها و امکانات محدودیت دارند و برخی دیگر همیشه در دسترس هستند. برای مثال زمین جزو آیتم‌هایی است که همیشه ارائه می‌شود.

شروع بازی آلیس رایگان خواهد بود اما برای توسعه زمین و کارهایی مثل سفارشی‌سازی آواتارها می‌توان از توکن بومی شبکه استفاده و منابع مالی را به بازی تزریق کرد. این بازی یک انجمن غیرمتمرکز نیز ایجاد کرده است تا کاربران از طریق آن به بحث و گفتگو پیرامون فرایندهای بازی و تصمیم‌گیری در مورد تغییرات و توسعه‌های جدید بپردازند.

توکن ALICE

توکن ALICE بر پایه استاندارد ERC20 توسعه داده شده است. با استفاده از این ارز دیجیتال امکان ایجاد و خرید دارایی‌های گوناگون و توکن NFT وجود دارد. توکن‌های NFT به یک آیتم یا دارایی خاص تعلق دارند و اصطلاحا غیرمثلی هستند. ارزش واقعی این توکن‌ها بر مبنای نظر کارشناس یا مالک دارایی مشخص می‌شود. توکن‌ها مثلی ارزش ثابت و مشخصی در بازار دارند اما ارزش‌گذاری توکن‌های NFT کاملا سلیقه‌ای است. علاوه بر بازی‌های بلاک چینی، ارزش‌گذاری آثار هنری نیز به کمک توکن‌های NFT انجام می‌شود تا امکان خرید و فروش آن‌ها در کریپتو کارنسی به وجود آید.

توکن NFT بازی همسایه من آلیس با استاندارد Chromia Originals طراحی شده است. این استاندارد سبب انعطاف‌پذیری بیشتری توکن می‌شود و ذخیره‌سازی مجموعه‌های کامل متا دیتا را مقدور می‌سازد. در بازی آلیس تعداد زیادی از آیتم‌ها به وسیله توکن NFT نمایش داده شده‌اند. ساختمان‌ها، موجودات زنده، لوازم خانگی و … با استفاده از این توکن‌ها در بازی آلیس قابل معامله است.

در حال حاضر هر واحد توکن ALICE ۱۲.۵ دلار قیمت دارد و حجم کل عرضه ۱۰۰ میلیون واحد است. بخش زیادی از توکن‌های بازی آلیس در اختیار بنیاد بازی قرار دارد و به صورت کنترل شده عرضه می‌شود. همچنین این ارز دیجیتال در صرافی‌های معتبری مثل بایننس (Binance) قابل خرید و فروش است.

برتری بازی همسایه من آلیس نسبت به نمونه‌های دیگر چیست؟

چیزی که بازی My Neighbor Alice را از سایر بازی‌های بلاک چینی و درآمدزایی جدا می‌کند، امکانات امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. در این بازی امکان اخذ وام، استیکینگ (سپرده‌گذاری) دارایی و خرید و فروش دارایی‌های مبتنی بر بلاک چین وجود دارد.

دریافت وام

گیمر بازی همسایه من آلیس می‌تواند توکن‌های NFT را به صورت وام در اختیار سایر کاربران قرار دهد و یا برعکس، از دیگر گیمرها وام دریافت کند. اعطای وام به دیگران همراه با کسب سود خواهد بود. فرایندهای مربوط به وام در بازی آلیس با استفاده از قراردادهای هوشمند توسعه داده شده است تا امنیت لازم برای بازگشت سرمایه‌های کاربران تامین شود.

 سپرده‌گذاری (Staking) 

بازی آلیس به گیمر این امکان را می‌دهد تا توکن ALICE را برای کسب سود سپرده‌گذاری کند. گرچه میزان سود حاصل از سپرده‌گذاری با گسترش بازی و افزایش کاربران کاهش می‌یابد، اما قابلیت خوبی برای بسیاری از کاربران محسوب می‌شود.

دارایی‌های مبتنی بر بلاک چین

دارایی‌های مختلفی در این بازی وجود دارد که بر پایه تکنولوژی بلاک چین توسعه داده شده‌اند و با استفاده از رمزارز ALICE و توکن NFT امکان تبادل و معامله آن‌ها وجود دارد. همچنین توکن ALICE برای اموری مثل سپرده‌گذاری و مشارکت در فرایندهای مدیریت و حاکمیت بازی به کار می‌رود.

جمع‌بندی

اگر اهل بازی‌های استراتژیک و چند نفره هستید، بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که علاوه بر سرگرمی، سودآوری مالی هم برای شما به ارمغان بیاورد. بازی آلیس با ایجاد دنیایی مجازی و بکر، این فرصت را در اختیار گیمرها قرار داده است تا با ساخت‌وساز و توسعه جزیره‌ها علاوه بر انجام رقابتی مهیج، دارایی‌های اختصاصی خود را در بستر بلاک چین به وجود آورند. با وجود توکن ALICE و توکن‌های NFT امکان معامله امکانات و جزیره‌های سایرین وجود دارد تا افرادی که به دنبال بهترین‌ها هستند، شانس خرید دارایی‌های دیگران را داشته باشند و گیمرها نیز جزایر خود را به راحتی برای فروش عرضه کنند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.