اخبار دنیای رمز ارزها

معرفی صرافی Coinbase؛ آموزش و نحوه ثبت نام صرافی کوین بیس

64

تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال از 500 مورد فراتر رفته است. به همین دلیل لازم است که حتما با صرافی‌های مختلف آشنایی کسب کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در این مقاله قصد داریم به معرفی صرافی Coinbase بپردازیم که یکی از برترین صرافی‌های حال حاضر بازار رمز ارزها به شمار می‌رود. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 معرفی صرافی Coinbase

کوین بیس یکی از معروف‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که به صورت غیر متمرکز اداره می‌شود. در قالب صرافی کوین بیس خدمات مختلفی از جمله خرید، فروش و مبادله ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در حال حاضر بیش از 8 سال از زمان آغاز به کار کوین بیس سپری شده است. برایان آرمسترانگ بنیانگذار کوین بیس است که در حال حاضر نیز مدیریت آن را در دست دارد. نکته مهم در خصوص کوین بیس این است که از نظر حجم معاملات در بین سه صرافی برتر بازار قرار دارد.

نقد و بررسی صرافی کوین بیس

در ادامه معرفی صرافی Coinbase لازم است تا با مزایا و معایب صرافی کوین بیس آشنا شویم. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت که می‌توان برای کوین بیس برشمرد، عبارت‌اند از:

  •         رابط کاربری بسیار ساده (مناسب برای کاربران مبتدی)
  •         قیمت‌های به‌ لحظه و آنی
  •         ارائه حساب‌های کاربری متنوع
  •         پشتیبانی از بیش از 140 ارز دیجیتال
  •         حجم معاملات بسیار بالا (327 میلیارد دلار در هر سه ماه به طور متوسط)
  •         تعداد کاربران زیاد (بیش از 100 کشور دنیا)
  •         امنیت مناسب
  •         دارای اپلیکیشن موبایل
  •         دارای کیف پول اختصاصی (کوین بیس والت)

نباید به سادگی از کنار فاکتورهایی مثب حجم معاملات و تعداد کاربران در ارزیابی صرافی‌ها عبور کرد. اساسا هر چقدر که حجم معاملات و تعداد کاربران یک صرافی بیشتر باشد، احتمال نقدشوندگی دارایی‌ها در آن افزایش پیدا می‌کند. به این معنی که فرصت‌های معاملاتی بیشتری پیش روی کاربران قرار می‌گیرد. این ویژگی بسیار مهمی است که کوین بیس دارد.

در کنار ویژگی‌های مثبتی که در معرفی صرافی کوین بیس برشمردیم، باید به نقاط ضعف آن نیز اشاره کنیم که عبارت‌اند از:

  •         کارمزد نسبتا بالاتر در مقایسه با صرافی‌های دیگر
  •         پشتیبانی نه چندان مطلوب

در صرافی کوین بیس در معاملات تا سقف 200 دلار، کارمزد ثابت دریافت می‌شود و به صورت زیر تعیین می‌گردد:

  •         معاملات کمتر از 10 دلار: 0.99 دلار
  •         معاملات بین 10 تا 25 دلار: 1.49 دلار
  •         معاملات بین 25 تا 50 دلار: 1.99 دلار
  •         معاملات بین 50 تا 200 دلار: 2.99 دلار

اما زمانی که ارزش معامله بالاتر از 200 دلار باشد، کارمزدها به صورت درصدی تعیین می‌شود. البته درصد کارمزد تراکنش بستگی به نوع پرداخت سفارش دارد. در همین راستا کارمزد تراکنش‌های بالای 200 دلار در کوین بیس به صورت زیر است:

  •         پرداخت با کارت بانکی: 1.49 درصد
  •         پرداخت با کیف پول دلاری: 1.49 درصد
  •         پرداخت با Credit Card: 3.99 درصد
  •         مبادله ارزهای دیجیتال: 2 درصد

آموزش ثبت نام در صرافی کوین بیس

در ادامه معرفی صرافی Coinbase نوبت به آموزش ثبت نام در آن می‌رسد. همینجا باید اشاره کنیم که برای استفاده از صرافی کوین بیس نیاز به احراز هویت دارید. در غیر این صورت اجازه هیچ‌گونه فعالیتی به شما داده نمی‌شود. بنابراین لازم است که از اقوام یا آشنایانی که در خارج از کشور دارید برای این منظور استفاده کنید. مراحل ثبت نام در صرافی کوین بیس به صورت زیر است:

  •         اپلیکیشن موبایل صرافی را دانلود کرده و نصب نمایید.
  •         اپلیکیشن را باز کنید و روی عبارت Get Started کلیک کنید.
  •         با وارد کردن نشانی ایمیل، کد تأیید برای شما ارسال می‌شود. به این ترتیب با وارد کردن کد تأیید حساب شما ایجاد می‌شود.
  •         در ادامه باید شماره موبایل خود را وارد کنید و با وارد کردن کد تأیید آن خط تلفن شما نیز احراز می‌گردد.
  •         در ادامه باید اطلاعات هویتی خود را در اختیار صرافی قرار دهید. لازم به ذکر است که این صرافی خدمات خود را صرفا به افراد بالای 18 سال ارائه می‌کند.
  •         پس از آن باید آدرس محل سکونت خود را درج کنید.
  •         سپس نوبت به وارد کردن اطلاعات حساب بانکی‌تان می‌رسد.

با پشت سر گذاشتن مراحل فوق، کار افتتاح حساب در صرافی کوین بیس به پایان می‌رسد. به این ترتیب می‌توانید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال اقدام کنید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی کوین بیس

پس از معرفی صرافی Coinbase و آموزش ثبت نام در آن، نوبت به بررسی نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی می‌رسد. برای خرید رمز ارزها باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  •         وارد اپلیکیشن صرافی شوید و روی گزینه Get Started کلیک کنید.
  •         در صفحه اصلی صرافی لیستی از ارزهای دیجیتال قابل خرید با امکان جستجو به نمایش در می‌آید. رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  •         در فرم خرید باید مقدار رمز ارز را وارد کنید.
  •         سپس روی گزینه Preview buy کلیک کنید.
  •         کارمزد مربوط به تراکنش با توجه به آنچه وارد کرده‌اید، به نمایش در می‌آید. در صورت تأیید گزینه Buy now را انتخاب کنید.

به این ترتیب سفارش شما ثبت می‌شود و رمز ارز مورد نظر نیز به حساب کاربری شما منتقل می‌گردد. برای فروش ارزهای دیجیتال خود نیز باید فرآیند مشابه آنچه در بالا ذکر کردیم را پشت سر بگذارید.

آموزش واریز و برداشت دارایی از صرافی کوین بیس والت

در ادامه معرفی صرافی Coinbase باید به بحث واریز و برداشت وجه از حساب کاربری بپردازیم. به طور کلی برای واریز ارز دیجیتال به کوین بیس نیاز به آدرس کیف پول مربوط به ارز دیجیتال دارید. برای این منظور کافیست وارد صفحه اختصاصی ارز دیجیتال مد نظر خود شوید و آدرس مربوط به کیف پول آن را کپی کرده و صرافی یا کیف پول مبدأ وارد کنید.

اما برای برداشت ارز دیجیتال یا دارایی خود به صورت دلاری از کیف پول کوین بیس نیز باید ابتدا وارد صفحه اختصاصی مربوط به آن شوید. در صورتی که موجود در حساب شما وجود داشته باشد، به نمایش در می‌آید. سپس باید روی گزینه Withdraw کلیک کنید. با انتخاب میزان برداشت وجه مورد نظر و وارد کردن آدرس کیف پول مقصد یا شماره حساب بانکی، باید روی گزینه Preview withdraw کلیک کنید. فرآیند انتقال دارایی ممکن است از چند دقیقه تا چند روز به طول بینجامد. البته گزینه انتقال فوری نیز در کوین بیس وجود دارد که برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید.

معیار انتخاب صرافی کوین بیس برای افزودن توکن‌ها به لیست معاملات خود چیست؟

جالب است بدانید که در سال 2021 حدود 100 ارز دیجیتال به فهرست معاملات صرافی کوین بیس اضافه شده است. این در حالی است که از سال 2012 تا پایان سال 2020 تنها حدود 40 ارز دیجیتال در این صرافی قابل معامله بود. سؤالی که در این جا مطرح می‌شود آن است که یک صرافی با درجه اعتبار Coinbase چرا باید به یکباره دست به چنین اقدامی بزند؟

در ماه ژوئن سال 2021، آرمسترانگ رشته توییتی منتشر کرد که خبر از تغییر رویه کوین بیس در لیست کردن توکن‌های جدید می‌داد. به زبان ساده در گذشته معیار فهرست شدن توکن‌ها در صرافی Coinbase ارزش‌گذاری بود که توسط یک تیم کارشناسی در داخل این صرافی صورت می‌گرفت. اما در حال حاضر میل و رغبت فعالان بازار به یک توکن خاص اصلی‌ترین معیار اضافه شدن رمز ارزها به فهرست معاملات کوین بیس است.

Coinbase ادعا می‌کند که در قرار دادن توکن‌های جدید در لیست معاملات خود هیچ قضاوتی در خصوص پروژه‌های آن‌ها نمی‌‌کند. در سال 2021 تعداد 16 پروژه غیر متمرکز در کوین بیس لیست شده و از این جهت تأمین مالی این پروژه‌ها رتبه نخست را در سال جاری به خود اختصاص داده است. البته استیبل کوین‌ها و توکن‌های بازی‌های بلاک‌چینی نیز در این صرافی به تعداد قابل توجهی لیست شده‌اند.

مختصری درباره کیف پول کوین بیس

در ادامه بحث معرفی صرافی Coinbase، بد نیست که مختصری درباره کیف پول اختصاصی آن یعنی کوین بیس والت نیز بحث کنیم. کوین بیس والت یک کیف پول رمزنگاری شده غیر متمرکز است که برای نگهداری ارزهای دیجیتال طراحی شده است. این کیف پول در ردیف امن‌ترین کیف پول‌های نرم افزاری موجود قرار دارد. البته باید توجه داشته باشید که نگهداری رمز ارزها در این کیف پول به صورت آنلاین یا داغ صورت می‌گیرد.

از کیف پول کوین بیس تنها برای نگهداری تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال می‌توان استفاده کرد. با این وجود رابط کاربری ساده‌ای دارد و برای کاربرانی که از صرافی کوین بیس استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی برای نگهداری دارایی‌هایشان به شمار می‌رود.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی صرافی coinbase پرداختیم. استفاده از این کیف پول برای کاربران ایرانی به دلیل پیچیدگی‌های مربوط به احراز هویت تا حدودی دشوار است. با این وجود باید توجه داشته باشید که کوین بیس در جمع سه صرافی برتر بازار از نظر حجم معاملات قرار دارد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.