اخبار دنیای رمز ارزها

معرفی ارز دیجیتال SONM؛ تحلیل بنیادی و آشنایی با رمزارز SNM

33

رشد قیمت‌های ناگهانی برای ارزهای دیجیتال موضوع چندان عجیبی نیست. در بیش از یک دهه اخیر بارها و بارها شاهد بودیم که برخی از رمزارزها تنها در فاصله چند ساعت خواب شبانه‌روزی صاحبان خود به یکباره رشد قیمت آسانسوری را تجربه کرده‌اند. هر چند تعداد محدودی از این رشدها پایداری داشتند؛ اما بروز چنین اتفاقاتی این دسته از رمز ارزها را به صدر اخبار بازار کریپتوکارنسی پرتاب می‌کنند. ارز دیجیتال SONM یکی از آن‌هاست که در آبان ماه سال 1401 رشد قیمت عجیب و غریبی را تجربه کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این رمز ارز بپردازیم.

پلتفرم سون ام (SONM) چیست؟

سون ام یک سیستم غیر متمرکز محاسباتی است. این سیستم خدمات محاسباتی چند منظوره خود را در قالب ساختار ابری به کاربران از سراسر دنیا ارائه می‌دهد. تلاش پلتفرم سون ام بر آن است که با خدمات محاسبات ابری را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری در مقایسه با پلتفرم‌های ابری سنتی رایج در دنیا به مشتریان ارائه کند. برای این منظور از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. این پلتفرم در بستر شبکه بایننس اسمارت چین راه‌اندازی شده است.

اپلیکیشن‌های مختلف در سطح دنیا که نیاز به استفاده دائمی از سیستم‌های محاسباتی دارند، به عنوان مشتریان اصلی پلتفرم سون ام به شمار می‌روند. انواع و اقسام محاسبات علمی، فنی و ریاضی در ساختار سون ام پشتیبانی و اجرا می‌شود. در واقع سون ام زیرساختی را فراهم کرده است که ارائه‌دهندگان خدمات محاسبات ابری سنتی بتوانند زیرساخت‌های خود را از طریق آن به مشتریان در سراسر جهان ارائه کنند. رابطه‌ای برد برد که هم منافع عرضه کننده سخت‌افزارهای محاسباتی را در بر می‌گیرد و هم قیمت مقرون به صرفه‌ای برای کاربران این خدمات به همراه دارد.

اصلی‌ترین ویژگی‌های پلتفرم سون ام را می‌توان به صورت زیر برشمرد:

  •         پلتفرم منبع باز
  •         امکان استفاده از تمام سخت‌افزارهای محاسباتی مانند CPU، GPU، دیسک‌ها و …
  •         پردازش کلیه تراکنش‌ها با استفاده از رمز ارز SNM
  •         امکان جستجو و گزینش بهترین منابع محاسباتی از سوی مشتریان

پلتفرم سون ام (SONM) چیست؟

ماموریت‌ها و اهداف پلتفرم ارز دیجیتال SONM چیست؟

مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های پلتفرم ارز دیجیتال SONM به طور خلاصه عبارت‌اند از:

  •         ایجاد بازار غیر متمرکز جهانی برای ارائه قدرت سخت افزاری به منظور خدمات محاسباتی
  •         ارائه خدمات محاسبات چند منظوره با قیمت ارزان و امنیت بالا
  •         حذف معضل کنترل نهادهای متمرکز بر داده‌ها و اطلاعات کاربران
  •         فراهم آوردن فرصت‌های درآمدزایی برای دارندگان منابع محاسباتی
  •         فراهم آوردن پلتفرمی جامع برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های نسل آینده

ارائه دهندگان منابع محاسباتی و مصرف‌کنندگان آن‌ها مشتریان اصلی پلتفم سون ام به شمار می‌روند. تعیین قیمت ارائه خدمات محاسبات ابری در سون ام بر مبنای مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار به صورت شناور و توافقی صورت می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین مثال‌های کاربرد خدمات محاسباتی پلتفرم سون ام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •         یادگیری ماشین
  •         رندرگیری ویدیو
  •         خدمات هاستینگ سایت‌های اینترنتی
  •         محاسبات علمی

رمز ارز SNM چیست؟‌

پلتفرم SONM برای مدیریت تراکنش‌های خود از ارز دیجیتال استفاده می‌کند. به عبارت دیگر مصرف‌کنندگان منابع محاسباتی هزینه خدمات خود را با استفاده از ارز دیجیتال پرداخت می‌کنند. بخشی از این هزینه به عنوان کارمزد از سوی پلتفرم سون ام برداشت می‌شود و مابقی در اختیار تامین‌کنندگان منابع محاسباتی قرار می‌گیرد.

توکن اختصاصی پلتفرم سون ام با نماد اختصاری SNM شناخته می‌شود. این توکن مبتنی بر شبکه اسمارت بایننس چین و استاندارد BEP-20 راه‌اندازی شده است. به کمک این توکن کاربران می‌توانند از تمام خدمات پلتفرم SONM بهره‌مند شوند. در زمان نگارش این مقاله (آذر ماه 1401) بیش از 44 میلیون رمز ارز SNM در بازار رمزارزها توزیع شده است. همچنین تاکنون بیش از 432000 معامله درون پلتفرم سون ام برای استفاده از منابع محاسباتی غیر متمرکز از سوی 141 مشتری صورت گرفته است.

نگاهی به تاریخچه قیمت رمزارز SNM

رمزارز SNM در نیمه دوم سال 2021 با قیمت حدود 0.17 دلار در صرافی‌های ارز دیجیتال عرضه شد. در یک سال اخیر شاهد تغییر قیمت چندانی در این رمزارز نبودیم. به طوری که معمولا بین 0.1 تا 0.5 دلار در نوسان قیمت بود. اما داستان در نیمه نوامبر سال 2022 به یکباره دگرگون شد. به طوری که تنها در یک روز یعنی حد فاصل 19 تا 20 نوامبر قیمت ارز دیجیتال SONM به یکباره از حدود 0.18 دلار به به 2.23 دلار رسید.

این یعنی چیزی بیش از 1100 درصد رشد قیمت تنها در یک شبانه‌روز که رقم بسیار شگفت‌انگیزی به شمار می‌رود. البته بلافاصله شاهد افت قیمت این توکن هستیم. در زمان نگارش این مطلب قیمت توکن SNM حدود 1.15 دلار است و با حجم بازار بیش از 47 میلیون دلار در جایگاه 330 در بین سایر رمز ارزها قرار دارد.

رمز ارز SNM چیست؟‌

ارز دیجیتال SONM را از کجا بخریم؟

توسعه‌دهندگان پلتفرم سون ام ارز دیجیتال SONM را در مهم‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال فهرست کرده‌اند. از جمله این صرافی‌ها می‌توان به بایننس، کوین بیس، کوکوین، OKEX و … اشاره کرد. بنابراین شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های معتبر فوق اقدام کنید.

کلام پایانی

در این مطلب به معرفی پلتفرم سون ام و توکن اختصاصی آن یعنی ارز دیجیتال SONM پرداختیم. گسترش فعالیت‌های محاسباتی در بستر رایانه‌ها نیاز به پلتفرم‌هایی شبکه به سون ام را روز به روز در سراسر جهان افزایش می‌دهد. بنابراین می‌توان آینده درخشانی را برای این پروژه متصور بود. البته مشروط بر اینکه با جذب منابع محاسباتی بیشتر از سراسر دنیا، مقیاس‌پذیری خود را در سطح مطلوبی حفظ کند. نظر شما درباره رمزارز SNM چیست؟ آیا این توکن ارزش سرمایه‌گذاری بلندمدت را دارد؟

Leave A Reply

Your email address will not be published.